Är det bara jag som spelar motorcykelspel?

Medlem
Är det bara jag som spelar motorcykelspel?

Jag tror jag är typ ensam i landet att gilla motorcykelspel. Mitt första var MotoGP 4 som jag spelatde riktigt mycket och sen har det rullat på. Det är inte många online på SBK Generations och det släpptes 1 Juni. Inte för att jag bryr mig mycket om online men det säger ju en del om antal aktiva spelare. Det var väntat förvisso men ändå trist att se att så få spelar. MotoGP 09/10 och 10/11 var verkligen kassa men MotoGP 08 är bra, SBK Generations är riktigt nice (en förbättring av SBK 2011) och SBK 08 är ju fantastiskt bra. Grafiken är ju inte som bilspelen men duger gott och generellt gillar ju folk racing och motorcyklar i allmänhet så vad kan det bero på?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tror bara bilspel lockar mer ^^ däremot är du inte ensam, iofs har jag inte lirat mc spel sedan ett par år tbx, men det är 4-5 st i klassen som aktivt spelar ett mc spel tsm, dock ingen aning om vad det heter ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Fanns ett spel förut som hette "supercross super"... något sånt. Minns ej titeln. Spelet i sig var väldigt primitivt. Men skitkul! Har för mig att spelet kom med som shareware till pc gamer för x antal år sen...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelade Moto Racer förr i tiden. Var ett riktigt trevligt spel. Försökte med MotoGP-serien, men blev aldrig jätteintresserad.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Spelade Moto Racer förr i tiden. Var ett riktigt trevligt spel. Försökte med MotoGP-serien, men blev aldrig jätteintresserad.

Samma här, när det begav sig. Kinesiska muren-banan var nog favoriten (eller så var den bara mest minnesvärd). Såg spelen på rea häromdagen vill jag minnas.

Medlem

Jag tror vi slänger in introt för SBK Generations för det är coolt. Kanske kan jag få ett par till att bli sugna på att börja lira mc-spel


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Thomas:

Spelade Moto Racer förr i tiden. Var ett riktigt trevligt spel. Försökte med MotoGP-serien, men blev aldrig jätteintresserad.

Samma här, när det begav sig. Kinesiska muren-banan var nog favoriten (eller så var den bara mest minnesvärd). Såg spelen på rea häromdagen vill jag minnas.

Jag kom ihåg den också. Moto Racer spelade jag väldigt mycket när det kom. 2:an spelade jag bara lite. Annars är det inga motorcykelspel som har lockat.

Medlem

Senast jag spelade ett motorcykelspel var antagligen på Amiga 500-tiden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte funderat på det tidigare men det känns som en rätt liten nisch, känner ingen som spelar mc-spel. För en själv var nog Motocross Madness det senaste, det var riktigt grymt och nöttes flitigt kommer jag ihåg men det var ju för 14 år sedan också. Man kanske skulle prova något från dagens utbud.

Medlem

Nöjer mig med att köra motorcykel i GTA 4 (PC-versionen). Det ska bli gott när GTA 5 kommer och man har en större värld att åka i. Dvs om det kommer till PC för i alla fall jag behöver kunna se vägen framför mig tydligt (kör med 100% distans och 100% tydlighet).


signatur

Det var detta...

Medlem

Kan väl då passa på i tråden och fråga om det bara är jag som kör motorcykel?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Roligt att du tar upp för själv har man funderat på det. Tydligen så blir de flesta MC spel populära ett tag om spelet har en aning sväng på det hela. Som Road Rash eller Motorcross Madness. Om jag skulle vilja önska ett nytt Motorcykel spel så skulle det bli ett nytt Road Rash.

Sen så tror jag det handlar lite också om att Bilar är lite manligare och har högre populäritet i verkligheten än motorcyklar.

phi
Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Kan väl då passa på i tråden och fråga om det bara är jag som kör motorcykel?

Nej då, här har du en till. Kör en yzf-r1 -09. Tyvärr så gillar inte sambon (av förstårliga skäl iom att hon känner mig) att jag kör mc, så som den toffelhjälten som jag är så ska den säljas efter denna sommaren.

Kanske är lika bra för jag skulle väl förra eller senare bara köra ihjäl mig

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Slutbossen:

Kan väl då passa på i tråden och fråga om det bara är jag som kör motorcykel?

Nej då, här har du en till. Kör en yzf-r1 -09. Tyvärr så gillar inte sambon (av förstårliga skäl iom att hon känner mig) att jag kör mc, så som den toffelhjälten som jag är så ska den säljas efter denna sommaren.

Kanske är lika bra för jag skulle väl förra eller senare bara köra ihjäl mig

Inte illa. En pigg hoj du latjar med, med andra ord. Själv kör jag en Nightrod special som man helt legit kan glida med om man vill ta det lugnt. Kommer väl också sälja den om ett tag, när man snart kommer börja snacka hus och grejer. Lär väl ändå bli att man köper något billigare och snällare, då det trotts allt är ruskigt kul att köra hoj.


signatur

Just an honest man in a leather mask

1
Skriv svar