Call of Duty: Black Ops släpps till Mac

Robot
Call of Duty: Black Ops släpps till Mac

Black Ops 1 blir snart kompatibelt med rika människor.

#call-of-duty-black-ops, #treyarch, #call-of-duty-black-ops-ii


Medlem
Call of Duty: Black Ops släpps till Mac

Jag tror inte Mac användarna vill ha det


signatur

Game long and prosper

Hehe Seb + 10 för: "hoppa bungyjump utan lina..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har precis bränt närmare 30,000 på den nya macbooken med retina skärm ... Så jag ser mycket fram emot det hör spelet även fast jag redan klarat det i bootcamp.

Skönt att slippa boota om när man vill spela lite casual hoppas 2:an kommer snabbt till macen

Medlem

"Black Ops 1 blir snart kompatibelt med rika människor." Hahaha!

Inaktiv

Det borde ha stått:

"Black Ops 1 blir snart kompatibelt med oekonomiska människor."

Medlem

Älskar Mac, hatar COD.

Medlem

Ja! Blir till att köpa en iMac för 20K enbart för att kunna spela CoD. Eller nää


signatur

Specs: PS5

hatar MAC, hatar COD.

Medlem

Black Ops 2 till PC tror jag mycket på. Om man följer @pcdev på Twitter så har man kunnat utläsa mycket smått och gott. Bland annat kommer PC ha extra grafikmöjligheter motför konsollerna, man kommer också använda sig av DirectX11.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Jo, det öppnar ju upp enorma möjligheter om man vill spela det senaste!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Jo, det öppnar ju upp enorma möjligheter om man vill spela det senaste!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Lycka till med att installera iOS på en x86 dator

Du vet, det är en del av oss som vill ha fin hårdvara, använder datorn till annat än spel, men också vill ha möjligheten att spela.
Jag har haft en separat speldator i många år, men är trött på det eftersom macarna klarar av tillräckligt med spel.

Sen kan man ju ifrågasätta den här typen av konverteringar då de flesta av oss som är intresserade av spel ändå har en windows-installation på macen för att dels få tillgång till spelen i vettig tid och dels för att prestandaskillnaden på porteringar brukar vara enorm.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Black Ops 2 till PC tror jag mycket på. Om man följer @pcdev på Twitter så har man kunnat utläsa mycket smått och gott. Bland annat kommer PC ha extra grafikmöjligheter motför konsollerna, man kommer också använda sig av DirectX11.

Wow, har Activision äntligen insett att PC inte är en konsol? Har de inkluderat FoV och dedikerade servrar? Nä, Activision har gjort sitt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:

Black Ops 2 till PC tror jag mycket på. Om man följer @pcdev på Twitter så har man kunnat utläsa mycket smått och gott. Bland annat kommer PC ha extra grafikmöjligheter motför konsollerna, man kommer också använda sig av DirectX11.

Wow, har Activision äntligen insett att PC inte är en konsol? Har de inkluderat FoV och dedikerade servrar? Nä, Activision har gjort sitt.

"Confirmed: Lean and Adjustable FOV in MP ‪#BlackOps2‬"
- https://twitter.com/pcdev/status/215132869138448385

"Confirmed: Ranked Dedicated Servers for ‪#BlackOps2‬"
https://twitter.com/pcdev/status/213844266441646080

Bland annat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Varför har alla kommentarer som nämner något bra om cod eller mac tummar ner och de som är negativa mot båda tummar upp? Jag ser ett mönster

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

iOS? Inte riktigt påläst du inte. Och nej, så jävla enkelt är det inte. Vill du ha kvalité så köper du en MAC. Bygger du skiten själv och installerar OS X så får du inte samma kompatibilitet. Det är just det som är grejen. Det är skräddarsytt.

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Lycka till med att installera iOS på en x86 dator

Du vet, det är en del av oss som vill ha fin hårdvara, använder datorn till annat än spel, men också vill ha möjligheten att spela.
Jag har haft en separat speldator i många år, men är trött på det eftersom macarna klarar av tillräckligt med spel.

Sen kan man ju ifrågasätta den här typen av konverteringar då de flesta av oss som är intresserade av spel ändå har en windows-installation på macen för att dels få tillgång till spelen i vettig tid och dels för att prestandaskillnaden på porteringar brukar vara enorm.

Inte för att jag själv provat det, men det verkar fullt möljigt att köra mac OS på en PC, det är ju samma hårdvara idag typ.

http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/1123714-kan-ma... <-- En tråd jag snubblade över nyligen. Från den tråden finns det ju länkar vidare hur att gå tillväga om man skulle vara intresserad. Inte för jag tror det är relevant för dom flesta av oss dock


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

iOS? Inte riktigt påläst du inte. Och nej, så jävla enkelt är det inte. Vill du ha kvalité så köper du en MAC. Bygger du skiten själv och installerar OS X så får du inte samma kompatibilitet. Det är just det som är grejen. Det är skräddarsytt.

Hellre punga ut 6000-7000 om man ska spela och göra annat på en MAC, än att punga ut 20 000 imo.

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Jag har precis bränt närmare 30,000 på den nya macbooken med retina skärm ... Så jag ser mycket fram emot det hör spelet även fast jag redan klarat det i bootcamp.

Skönt att slippa boota om när man vill spela lite casual hoppas 2:an kommer snabbt till macen

Här är ett bra exempel på varför röstningsfunktionen suger, på vilket sätt är detta en negativ kommentar? Det är snarare en bra kommentar. En riktigt kommentar till artikeln. Den där spammande boten hade fan mindre negativ karma.

Medlem

Machatare sen 1993~ fyfan för en knapp på musen säger bara det. Har de uppdaterat musen än eller? Är ju inte lika snyggt med två knappar, design före funktionalitet säger då det.

Ni blir alla lurade (macanvändare).


signatur

IDKFA

Medlem

Jag förstår inte varför man ska "hata" Mac. Jag har inte själv haft den (däremot är farsan en macälskare sedan 1990) men det intryck jag har fått är att mac är på samma sätt som spelkonsoler en plattform för folk som inte "bryr" sig om tekniken bakom, så länge det funkar.

Om man har pengar vilket de flesta med heltidsjobb har så har man råd att köpa en mac. De som gör det är sådana som vill få hem ett paket, koppla in strömmen och allting fungerar med ett välkomstmeddelande på skärmen, ungefär som ett hotell. Folk som tycker att det är kul att pilla med grafikkort och dona med kablar kommer också tycka att det är kul att köpa en PC i delar.

Fan låt folk köpa Mac om dom vill. Själv brände jag nyss ett par tusen på en kaffekokare och köper enbart importerade bönor från en liten odlare. Vissa skulle säga att det är slöseri med pengar då man kan få "typ samma" från ett paket gevalia och en kokare från ica maxi men jag har råd att unna mig den lyxen och jag upplever att det är värt det. Varför ska jag behöva försvara det? Alla har vi egna pengar, lägg det på vad ni vill och sluta döma andra efter vad dom gör med sina.

SIst och slutligen kan jag hålla med om att det är töntigt när folk gör sin mac/iphone/ipod/ipad till en del av sin personlighet, men det är lika töntigt att göra detsamma med pc/android/cigaretter/öl/bilar/marijuana/skateboard.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

Nej, folk köper inte mac för att spela, de köper macar för att de gillar OS X och datorerna, att man kan spela då och då är ett plus i kanten, alla köper inte datorer av samma anledning som du.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag förstår inte varför man ska "hata" Mac. Jag har inte själv haft den (däremot är farsan en macälskare sedan 1990) men det intryck jag har fått är att mac är på samma sätt som spelkonsoler en plattform för folk som inte "bryr" sig om tekniken bakom, så länge det funkar.

Om man har pengar vilket de flesta med heltidsjobb har så har man råd att köpa en mac. De som gör det är sådana som vill få hem ett paket, koppla in strömmen och allting fungerar med ett välkomstmeddelande på skärmen, ungefär som ett hotell. Folk som tycker att det är kul att pilla med grafikkort och dona med kablar kommer också tycka att det är kul att köpa en PC i delar.

Fan låt folk köpa Mac om dom vill. Själv brände jag nyss ett par tusen på en kaffekokare och köper enbart importerade bönor från en liten odlare. Vissa skulle säga att det är slöseri med pengar då man kan få "typ samma" från ett paket gevalia och en kokare från ica maxi men jag har råd att unna mig den lyxen och jag upplever att det är värt det. Varför ska jag behöva försvara det? Alla har vi egna pengar, lägg det på vad ni vill och sluta döma andra efter vad dom gör med sina.

SIst och slutligen kan jag hålla med om att det är töntigt när folk gör sin mac/iphone/ipod/ipad till en del av sin personlighet, men det är lika töntigt att göra detsamma med pc/android/cigaretter/öl/bilar/marijuana/skateboard.

Lite nyfiken på dendär kaffekokaren, vaskar den guld också?:P Kan du googla fram en bild? för jag vill gärna se hur en sån ser ut

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag förstår inte varför man ska "hata" Mac. Jag har inte själv haft den (däremot är farsan en macälskare sedan 1990) men det intryck jag har fått är att mac är på samma sätt som spelkonsoler en plattform för folk som inte "bryr" sig om tekniken bakom, så länge det funkar.

Om man har pengar vilket de flesta med heltidsjobb har så har man råd att köpa en mac. De som gör det är sådana som vill få hem ett paket, koppla in strömmen och allting fungerar med ett välkomstmeddelande på skärmen, ungefär som ett hotell. Folk som tycker att det är kul att pilla med grafikkort och dona med kablar kommer också tycka att det är kul att köpa en PC i delar.

Fan låt folk köpa Mac om dom vill. Själv brände jag nyss ett par tusen på en kaffekokare och köper enbart importerade bönor från en liten odlare. Vissa skulle säga att det är slöseri med pengar då man kan få "typ samma" från ett paket gevalia och en kokare från ica maxi men jag har råd att unna mig den lyxen och jag upplever att det är värt det. Varför ska jag behöva försvara det? Alla har vi egna pengar, lägg det på vad ni vill och sluta döma andra efter vad dom gör med sina.

SIst och slutligen kan jag hålla med om att det är töntigt när folk gör sin mac/iphone/ipod/ipad till en del av sin personlighet, men det är lika töntigt att göra detsamma med pc/android/cigaretter/öl/bilar/marijuana/skateboard.

Problemet är väl när 95% av befolkningen snart tänker så och alla ska sitta med en Mac, ha allt med Apple och senaste iCrap pga hård marknadsföring och hjärntvätt. Resten blir tvungna att köpa Mac till överpriser med OS X för att det har råkat bli ny standard istället för Win.

En av anledningarna till varför jag är emot Mac är just det att man blir fråntagen friheten att själv kunna styra över hårdvaran då allt är ihop gjutet i en liten låda. Knappt licensierade återförsäljare kan gå in och reparera. Går skiten sönder efter exakt 2 år är det bara att punga ut en ny.

Medlem

Så en gaming PC är till för dom fattiga, eller? Tiden då jag byggde speldatorer var jag fanimig fattigare än vad jag är idag, som macanvändare.
Det är fan inte billigt att bygga och sedan rätt ofta uppgradera en speldator!!

Medlem
Skrivet av FUtech:

Problemet är väl när 95% av befolkningen snart tänker så och alla ska sitta med en Mac, ha allt med Apple och senaste iCrap pga hård marknadsföring och hjärntvätt. Resten blir tvungna att köpa Mac till överpriser med OS X för att det har råkat bli ny standard istället för Win.

En av anledningarna till varför jag är emot Mac är just det att man blir fråntagen friheten att själv kunna styra över hårdvaran då allt är ihop gjutet i en liten låda. Knappt licensierade återförsäljare kan gå in och reparera. Går skiten sönder efter exakt 2 år är det bara att punga ut en ny.

Ja, och det är åt det integrerade hållet allt går, vilken ny bilmodell kan man göra annat än att byta tändstift i själv? Och vad gäller överpriser så gäller det mest uppgraderingspriser. Macbook Air är i linje med priser på motsvarande ultrabooks och iPaden har ett väldigt konkurrenskraftigt pris när man tänker efter på vad man får.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

iOS? Inte riktigt påläst du inte. Och nej, så jävla enkelt är det inte. Vill du ha kvalité så köper du en MAC. Bygger du skiten själv och installerar OS X så får du inte samma kompatibilitet. Det är just det som är grejen. Det är skräddarsytt.

Hellre punga ut 6000-7000 om man ska spela och göra annat på en MAC, än att punga ut 20 000 imo.

Den som köper en mac-dator för att spela har inte alla hästar hemma. Jag är själv en mac-användare. Jag la av spelandet för längesen. Håller på med musik & video-produktion och på den fronten är min macbook pro överlägsen.

Medlem

Jepp spela på mac är sekundärt, det går dock hyffsat i bootcamp.

Jag skulle dock inte försvara ett mac pro köp, dom burkarn suger, men macbook pro och imac är helt klart värt pengarna.

Sitta o döma nån pgr av att dom väljer att köpa nått som är dyrare en vad man själv har råd med är bara korkat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar