Massivt krig i EVE Online

Robot
Massivt krig i EVE Online

Test Alliance Please Ignore har startat ett omfattande krig i MMO-galaxen. Bara för kuls skull.

#eve-online, #ccp-games


Avstängd
Massivt krig i EVE Online

"Test Alliance Please Ignore har startat ett omfattande krig i MMO-galaxen. Bara för kuls skull."
bara för kuls skull, something isnt right here!

Medlem

Alltså varje gång när ni Fz länkar något om Eve så blir man ju så fruktansvärt kåt på detta! mene när man väl har installerat detta och ska jämt börja spela äre som om man vore en 6åring som inte har nog med tålamod att lära sig spela detta....
Roliga nyheter som sagt. I R like

Medlem

HAHAHHA fy tusan vad kul detta verkar vara. Har inte ens provat spelet men det är underbart att se att just EVE är ett spel man kan göra allt på

Tänk om något liknande skulle ha skett i ett annat mmo(eller något av de andra sakerna i eve fz har skrivit om) undrar hur lång tid det skulle ta innan mods skulle stoppa allt, länge leve friheten i EVE online. hip hip

Medlem

Eve värkar så episk iom sånt som detta, synd att man inte orkar lägga ner så mycket tid på det bara, hört att det ska ta ordentligt med tid att komma igång ordentligt.


signatur

Rwa?

Medlem

Låter som en sak TEST skulle göra. Tittar nog på krigen på avstånd i år.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

EVE verkar onekligen vara enormt intressant. Men som någon annan redan skrev så har jag inte heller tålamod eller tid för att sätta mig in i det.

Hoppas att "Please ignore" åker på stryk

Medlem

hehe de ska bli kul. Men folk borde ha lärt sig en grej i EVE du bråkar aldrig med ryssarna...

Medlem

Skulle verkligen vara kul och lära sig det men det känns som det är lättare att blir en hjärnkirurg!

Medlem

Grymt, storslaget och helt fantastiskt!

Medlem

Detta är vad jag älskar med eve! Visst kan det ta upp mycket tid, men man kan verkligen spela på så många olika sätt som inga andra spel riktigt tillåter. Om någon vill ha en 21 dagars buddy inv är det bara pma mig

Medlem

tänk om man hade haft tid att lira lite, sitter på ett pvp 60 mil sp caldari konto(kanske inte är ett skit värt nu?)måste va tre år sen jag spelade sist så en hel del, kanske allt ha väl ändrats.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

ingen som testat Black Prophecy?

Medlem

Vilket skitsnack, ingen ville strida mot dom? Dom flyr ständigt som hundar varje gång om man inte fightas på deras sätt dvs 3 mot 1 i antal och antal är allt dom har.


signatur

http://friskyttarna.eu
En Svensk onlinespels community för LotRO, Guild Wars 2 och RIFT

Medlem

9 år gammalt spel - fortfarande det mest nyskapande MMOt.

Medlem

Nyskapande njae, Sen tvivlar jag på att det går att skapa ett liknande spel o konkurera med eve .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

50 000 spelare som drabbar samman i ETT krig? Är aldrig mer än 50 000 online så jag tror inte att alla spelare krigar just nu.

Medlem

50 tusen spelare varav 50% farmers/RMTbots, och 20% Falcon alts, och 30% "äkta konton"

For the lulz. Test är pretty much en slagpåse för de etablerade allianserna och 0.0 tyrannerna.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Nyskapande njae, Sen tvivlar jag på att det går att skapa ett liknande spel o konkurera med eve .

Perpetuum är ett MMO som har likheter med EVE, fast här handlar det om robotarmeer på planeter.
http://www.perpetuum-online.com

Kan det konkurrera? Nej, det tror jag inte. Det är ett litet företag och EVE är etablerat sen många år och väl utvecklat. Men kan säkert vara en intressant förströelse för de som gillar denna typ av sandbox-MMO.

Medlem

Elite>> Homeworld >>< EvE>>

Perpeetuum (ryssar bakom ) är ju mer eller mindre en eve-clon utan resurser och kan nog knappast jämföras annat än som en blek kopia av ccps rymdepos eller rymdsåpa med pew pew och spreadsheets.

Avstängd

Hela grejen med mmo marknaden är ju att det tar för mycket pengar och tid för att putsa ett spel till den grad att det skulle kunna konkurrera med de redan etablerade spelen. WoW är stort för att det var först. Spelet var ju mestadels sämre när det kom än spel som försöker ta sig ut på marknaden nu.

Inaktiv
Skrivet av flippp:

Perpeetuum (ryssar bakom ) är ju mer eller mindre en eve-clon utan resurser och kan nog knappast jämföras annat än som en blek kopia av ccps rymdepos eller rymdsåpa med pew pew och spreadsheets.

Jo, men det är svårt att börja på samma nivå som ett spel som utvecklats i snart 10 år även om ribban för starten är högre idag. På samma sätt som WoW-kloner har svårt att konkurrera, eftersom WoW är polerat under så många år nu. Fast där är skalan och kostnaderna för att försöka konkurrera enorma. Perpetuum kan nog drivas av en rätt så liten spelarbas.

Medlem

Om du är kåt och nyfiken, skicka ett PM med eran mail så fixar jag en 21 dagars trial åt er. for free

Medlem
Skrivet av Kneeeta:

50 000 spelare som drabbar samman i ETT krig? Är aldrig mer än 50 000 online så jag tror inte att alla spelare krigar just nu.

Kan säkert vara totalt 50000 spelare totalt i de inblandade alianserna, däremot så är det kanske knappast online och pew-pewar precis samtidigt...

Medlem

Spelar inte MMO's längre men EVE är hands down det coolaste MMO't därute

Medlem
Skrivet av Haeken:

Alltså varje gång när ni Fz länkar något om Eve så blir man ju så fruktansvärt kåt på detta! mene när man väl har installerat detta och ska jämt börja spela äre som om man vore en 6åring som inte har nog med tålamod att lära sig spela detta....
Roliga nyheter som sagt. I R like

Exakt, har nog börjat spela detta 3-4 gånger av just samma anledning


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

tsk
Medlem

någon som vill ha trial säg till jag kan slänga iväg en drös med invites

Medlem

PVP som det ska vara


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker om politiken, spelidén etc men PvP:n är tragisk. Sjukt tragisk. Dessutom är HUD:en milt efterbliven.

När/om EvE Online 2 kommer ut så börjar jag i betan. Spelet behöver förbättras mer.

12
Skriv svar