Eve-utvecklarna: våra spelare skrämmer oss inte

Robot
Eve-utvecklarna: våra spelare skrämmer oss inte

Trots att Goonswarm-ledaren Mittani förklarat krig mot i stort sett alla så är inte Eve Online-utvecklarna rädda för att spelarna ska förstöra onlinerollspelet.

#eve-online, #ccp


Inaktiv
Eve-utvecklarna: våra spelare skrämmer oss inte

tur att folk kan få utlopp för sitt storhetsvansinne på det här sättet

Medlem

Måste älska detta spelet för det här. Förbaskat bra pr, blir sugen som fan


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det är är precis varför EVE är så jäkla grymt! I "vanliga" mmo´s så hoppar folk bara med i guilds hur som helst.

Men I EVE så skapas det propaganda posters och allt möjligt för att rekrytera, Im loving it!


signatur

Game long and prosper

Pansarknekt

Vilket hot är det han menar?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Haha jäklar, propaganda också. Gillar bilden.

Den här nyheten skulle vara avsevärt mer intressant att läsa om det fanns någon förklaring till vem dessa människor är. Kan någon förklara?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om någon har lust att testa EVE så PMa mig eller någon av de andra personerna som brukar dela med sig av 21 dagars trails.

Medlem

Mittani är CEO för EVE's största allians som ingår i en gupp av allianser som kallas Clusterfuck-koalitionen. Goonswarm Federation som Mittani är CEO över är 9000+ medlemmar, självklart är alla 9000+ inte olika spelare. Men dom är i alla fall den största på papperet i antal.

Mittani satt även med i CSM som Ordförande. CSM är EVE's demokratiskt valda grupp av personer som vars uppgift är att föra EVE's spelar communitys talan gent i mot CCP.

Mittani blev fråntagen sin post som Ordförande och fick inte var med i CSM detta året även om han blev in vald. På grund av att han uttryckte sig mycket olämpligt på EVE Fanfest. Så olämpligt att han t.o.m fick en tillfällig bann från EVE. Och detta gjorde Goonswarm lite lätt upprörda efter som han hade vunnit en plats i CSM redan när denna bannen gick igenom.

IRL är han en Washington DC företags advokat.

Där har du lite förklaring om vem Mittani är i korta drag

Inaktiv

"Clusterfuck-koalitionen"
Jag vet inte varför men jag började skratta som ett pucko av namnet :).

Alltid velat lira EVE, dock så har jag känt att jag aldrig har tid för det, hur många expansioner ect finns de?

Medlem

Någon som vet om de kommer köra en live-stream på detta?

Medlem

Inga expansioner. Allt nytt material som släpps till EVE är gratis.

Medlem
Skrivet av Kharif:

"Clusterfuck-koalitionen"

Alltid velat lira EVE, dock så har jag känt att jag aldrig har tid för det, hur många expansioner ect finns de?

De släpper två expansioner om året, men det är ju inte som wow, att man måste levla genom alla för att komma till endgame. De lägger mest till nya saker och funktioner, bättre grafik osv.

Medlem

Nu jävlar ska jag ladda ner detta spelet och testa det för en gångs skull!
Verkar så himla awesome!


signatur
Medlem

Till Eve Utvecklarna: Era spelare skrämmer mig!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har du ännu inte provat EVE så gör det förhelvete, bästa MMOt som finns och utvecklas ständigt. Som alltid ger jag ut 21 dagars trial till dom som vill prova på och hjälper er så gott jag kan.

Medlem
Skrivet av huklen:

Har du ännu inte provat EVE så gör det förhelvete, bästa MMOt som finns och utvecklas ständigt. Som alltid ger jag ut 21 dagars trial till dom som vill prova på och hjälper er så gott jag kan.

Jag som har registrerat mitt 14dagars trial acc, kan jag bara uppgradera det till ett 21dagars trial om man skulle fick en sån från dig till exempel?

Edit: Nwm, har fått 21dagars utav min polare nu med mera


signatur
Medlem

Om bara inlärningskurvan var lika lätt som många andra spel så hade nog EVE varit jävligt stort. Men då hade det väl å andra sidan inte varit en lika storslagen spelvärld.

Det här är nog det närmaste verkligheten vi kan komma till Star Wars

Skrivet av JVoorhees:

Mittani är CEO för EVE's största allians som ingår i en gupp av allianser som kallas Clusterfuck-koalitionen. Goonswarm Federation som Mittani är CEO över är 9000+ medlemmar, självklart är alla 9000+ inte olika spelare. Men dom är i alla fall den största på papperet i antal.

Mittani satt även med i CSM som Ordförande. CSM är EVE's demokratiskt valda grupp av personer som vars uppgift är att föra EVE's spelar communitys talan gent i mot CCP.

Mittani blev fråntagen sin post som Ordförande och fick inte var med i CSM detta året även om han blev in vald. På grund av att han uttryckte sig mycket olämpligt på EVE Fanfest. Så olämpligt att han t.o.m fick en tillfällig bann från EVE. Och detta gjorde Goonswarm lite lätt upprörda efter som han hade vunnit en plats i CSM redan när denna bannen gick igenom.

IRL är han en Washington DC företags advokat.

Där har du lite förklaring om vem Mittani är i korta drag

Tackar, nu förstår man lite mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för det FZ. Nu var jag tvungen att aktivera mitt smått dammiga konto hos CCP igen..

Någon som har behov av en industrialist/miner i sitt Corp?


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av JVoorhees:

Mittani blev fråntagen sin post som Ordförande och fick inte var med i CSM detta året även om han blev in vald. På grund av att han uttryckte sig mycket olämpligt på EVE Fanfest. Och detta gjorde Goonswarm lite lätt upprörda efter som han hade vunnit en plats i CSM

Det du skriver stämmer inte.

På faneventet så förföljde och trakasserade The Mittani en grabb som var på väg att ta livet av sig. Efter att han fått extremt mycket skit för sitt agerande så bad han dagen efter om ursäkt och sa upp sig från sin position i CSM. Han blev alltså inte "fråntagen" sin position och detta är ingen hämnd för det.

Se https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=86982 samt https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=86980

Medlem

Dem verkar vara allt annat än Blizzard, minsta lilla tecken på att ett område farmas, =nerf så fort som möjligt...en fiende/boss som får casuals players att dö för många gånger....nerf i näste patch.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Är det skoj EVE? Svårt att sätta sig in i?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är det skoj EVE? Svårt att sätta sig in i?

Om du hade frågat för tre år sedan så hade jag svarat "ja". Idag är det inte svårare att ta sig in i EVE än något annat MMO. Däremot att lyckas rejält i spelet... det är få förunnat. Hardcore-gamers som kastar bort sina liv lyckas rejält, de som lirar casual är och förblir offer.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

OMG they are over 9000 members!

Medlem

Håller helt med fisk (ovan).
Jag spelade EVE från Februari i år fram till Juni väldigt oavbrutet, gjorde mycket reaserch och testade de flesta yrken och raser.

Jag bestämde mig för att satsa på pvp, factional warfare och lite exploration. PvP var helt obalanserad med gammla spelare som hade miljoner skillpints snipade dig vid jump gates på enorma avstånd med tech2 vapen och pulveriserade dig på en salva. Likadant i pvp dueller i FW och low sec, även om bägge hade frigatter så hade de tech2 i allt och höga skillpoints, vilken gjorde att även med skicklighet så var alltid siffrorna emot en. Speciellt tråkigt eftersom dom systematiskt jagade nya spelare också. Sen var det sjukt tråkigt att man inte kan styra sina skepp själv alls, bara warp to gate-warp to 0-warp to planet hela tiden. Även extremt mycket misstroende mot nya spelare och svårt att komma in i bra coperations, oftast blev man lurad och utnytjad också. Tråkigast var nog att det kunde ta en timma att forma en fleet, och sen ta ytterliggare 1 timme att hoppa fram till krigzonen. Sjukt tidskrävande spel.

Jag stödjer absolut Sanbox upplägget och grafiken samt djupet i spelet är fantastiskt. Men hela upplägget är till för att främja gamla spelare på bekostnad av nya och speldesignen är sjukt underutvecklad och tråkig i längden. Testa absolut på, vissa gillar det, men bli inte ledsen om du inte passar in i EVE, de flesta av oss gör det inte.

1
Skriv svar