Total War: Rome 2 är officiellt!

Frilansare

Till alla Total War-älskare: FZ:s systertidning Svenska PC Gamer kör 6 exklusiva sidor på Rome 2 i nya numret. I butik denna vecka!

Medlem

Snälla mod stöd med <3 snälla <3

Medlem

Mycket bra. Rome och Kingdoms 2 är ju dem bästa Total War spelen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Strength and honor!

Medlem

Oh, trevlig nyhet. Rome är min favorit i Total War-serien. Hoppas de gör det bra.

Medlem

*fanboy mode*
Woohooooooo!!!! :D:D
*/fanboymode off*

Inaktiv
Skrivet av TheGhozt:

Strength and honor!

What we do in life echoes in eternity!

Medlem

Yay! Längtar redan!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TheGhozt:

Strength and honor!

What we do in life echoes in eternity!

Ihr seid verfluchte hunde!

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TheGhozt:

Strength and honor!

What we do in life echoes in eternity!

Ihr seid verfluchte hunde!

"Usuthu! Usuthu!"

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Snälla mod stöd med &lt;3 snälla &lt;3

Det tror jag. Creative Assembly ska hålla en Mod Summit nu i juli där moddare får träffa utvecklarna och diskutera framtiden. Skitbra initiativ!

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=543806


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Till alla Total War-älskare: FZ:s systertidning Svenska PC Gamer kör 6 exklusiva sidor på Rome 2 i nya numret. I butik denna vecka!

Tackar för tipset. Ska se till att plocka upp nästa PC Gamer då

Medlem

Äntligen, hoppas på en tillbakagång till de ordnade strids linjerna. nu saknas bara Medieval 3 med vikingar och allt vad som tillkommer!

Inaktiv
Skrivet av salle94:

nu saknas bara Medieval 3 med vikingar och allt vad som tillkommer!

Fast de har redan gjort två Medieval. Efter Rome 2 hoppas jag vi får se något nytt, oavsett vilken epok det blir. Speciellt eftersom det då är andra omgörningen i rad (Shogun 2, Rome 2).

Men Rome 2 kan bli grymt bra. Så länge det inte är lika buggigt och ofärdigt som Empire var vid release.

Medlem

"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.. Är rädd för att spelet kommer sakna ett djup om de skalar av för mycket, tycker de borde göra tvärtom öka management..

Hoppas att de hittar en bra lösning på det och att de gör Ai bättre..

Inaktiv
Skrivet av Schtock:

"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.

Som jag förstått det så kommer spelet vara större, ha fler enheter och fler områden m.m. Så en underlättad hantering innebär lite status quo eftersom det då är mer av allt samtidigt.

3e
Medlem

Trevligt. Ett nytt spel som är 75 % färdigt, första patchen efter 2-3 månader. Totalt 3 patcher. Noll communitykänsla.

Trollinlägg, ja. Blev trött efter Empire när de inte gjorde klart MP Campaign mode som faktiskt var utlovat. Riktigt dåligt.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem

Härliga nyheter!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varför gråta över Empire, när Rome 2 Total War kommer !!

Hoppas på riktigt häftiga strider som i Shogun 2, tyckte dem var lite långsamma i Medieval 2 men fortfarande kungliga spel..

Jag vill ha Rome 2 Total War !! argelaregelel..

Medlem
Skrivet av conthox:

Nice, ser fram emot detta

Skrivet av Friberg:

*bild*

Vad har den bilden med nyheten att göra? Visar den inte ngn som har ngt fuffens på G?

hahaha så roligt inlägg, speciellt när man såg tummarna på bilden xD


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

blir nog ett 680 för att kunna maxa inställingarna i 25+ fps på 1920*1080

Medlem
Skrivet av Schtock:

"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.. Är rädd för att spelet kommer sakna ett djup om de skalar av för mycket, tycker de borde göra tvärtom öka management..

Hoppas att de hittar en bra lösning på det och att de gör Ai bättre..

Håller faktiskt med här... Jag tycker dom borde låta en välja om man vill spela lite mer avancerat eller i LuLz-mode. Typ en sån knapp som fanns i tidigare spelen "Auto-manage" för dom som inte tycker om att micro-managea, och för oss andra är det bara att gå nuts på all management!

Medlem

Det jag saknar i Total War spelen är en mer strategisk kampanjkarta med lite resurshantering mer likt Europa Universalis och dess Rome-variant.

Jag skulle vilja se att provinser har olika resurser som tex trä, järn, bra hästar mm och att du måste se till att antingen äga dessa provinser eller ha fördelaktiga relationer och handelsavtal med nationen som äger dom för att försäkra dig om tillgång till de råvaror du behöver.
Trupper, byggnader, skepp osv kräver vissa resurser och saknar du tillgång till dessa så ska du inte kunna skaffa/bygga dom, iaf inte mer än dess mest grundläggande version.
Det skulle ge mig mer anledning att tex försvara vissa provinser mer därför att jag anser dem mer värdefulla eller att vara aggressiv eller extra diplomatisk mot länder som äger lockande provinser/resurser.
Det skulle också ge ytterligare verktyg där du kan förhindra en motståndare från vissa resurser och därmed även trupptyper, antingen för att ändra maktbalansen i pågående krig eller för att försvaga en neutral eller "allierad" innan krigsförklaringen kommer fram med posten.
Skulle även vilja se att tillgången på råvaror påverkar priset på tex trupper. Ju fler järnrika provinser jag äger desto lägre pris per enhet som kräver stora mängder järn. Om jag har väldigt hög diplomatisk rating med ett land som jag köper järn ifrån så blir det lägre priser, sämre rating så blir det dyrare (fördelaktiga handelsavtal).

Tycker det skulle ge ett djup och större anledning till att vara strategisk på kampanjkartan än att allt bara är pengar.
Men det är klart, Total War serien har ju tyvärr alltid varit fokuserad på striderna och total världsdominans där man mer eller mindre bara pumpar ut trupper och går från provins till provins och strid till strid utan någon större eftertanke till varför eller i vilken ordning.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Paiden, du är inne på något intressant där. Utöver resurserna så hade jag tyckt det hade varit häftigt om diplomatin kunde ha en större roll än föregångarna.. Jag föreställer mig att en romersk härskare både är en strategisk general och samtidigt en förnuftig diplomat samt politiker..Julius Ceasar var inte en man som av slump skapade en av de mäktigaste arméer genom tiderna och enbart skapade sitt rike genom den.

Medlem

Oohh, jag gillar idéerna från er båda. Hade också viljat se mer politik och större resurs hantering. Jag hade också viljat se att man kan kämpa sig från att vara en senator eller sådant till att klättra sig upp mot att bli en Kejsare. Då man måste besegra eller förråda andra för att komma till makten.. Sen också få lite val som att man kan avsätta senaten eller att inte göra det och då får man fördelar & nackdelar.

Jag vill se mer sådant och en grym stridssystem som ger en skön och grym känsla..

Medlem
Medlem
Skrivet av Schtock:

Paiden, du är inne på något intressant där. Utöver resurserna så hade jag tyckt det hade varit häftigt om diplomatin kunde ha en större roll än föregångarna.. Jag föreställer mig att en romersk härskare både är en strategisk general och samtidigt en förnuftig diplomat samt politiker..Julius Ceasar var inte en man som av slump skapade en av de mäktigaste arméer genom tiderna och enbart skapade sitt rike genom den.

Absolut, diplomatin behöver arbete redan som den är idag.
Dök upp i huvudet nu att jag även gärna ser att tex generaler till arméerna (utöver familjemedlemmar) ingår i en sorts pool som du kan rekrytera ifrån men att de har olika politiska inställningar, personliga relationer mm. Genom att vara "diplomatisk" kan du påverka deras inställning till antingen dig så du kan rekrytera honom eller påverka hans inställning negativt till en rivaliserande familj så att de inte kan rekrytera honom.
Kan vara så att man bara har ett visst antal "picks" från poolen över en period och även ett maxtak där du vill försöka behålla den bra generalen i poolen ifall en av dina andra skulle dö eller likande men då måste undvika att han snärjs av en annan familj under tiden.
Jag vet inte, bara dök upp nu så har inte funderat över det
Det skulle nog inte vara aktuellt för TotalWar iaf det är jag rätt säker på.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Inaktiv

brr .. stanken som måste varit i tälten när dom marcherat ett år utan att duscha

12
Skriv svar