Är nya Worms Revolution en revolution?

Robot
Är nya Worms Revolution en revolution?

Utvecklarna talar ut i vårt filmarkiv, och försöker förklara varför det är helt rätt att blicka bakåt fast med moderna glasögon.

#worms-revolution, #team-17


Medlem
Är nya Worms Revolution en revolution?

Dom kan inte komma med något nytt längre.

Medlem

Känns som att vi har sett det förut.. Hur många ggr kan man egentligen kränga samma spel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Känns inte som att det går göra så mycket mer med worms-serien längre, det dom visa på det klippet är ju bara bättre grafik och några få extra vapen. Inget jag kallar revolution precis

Medlem

@Ravenknight
Om man kollar på tex. CoD eller Sims så verkar det gå att kränga rätt många gånger

Medlem
Skrivet av bavver:

Känns inte som att det går göra så mycket mer med worms-serien längre, det dom visa på det klippet är ju bara bättre grafik och några få extra vapen. Inget jag kallar revolution precis

Och de har ändå inte fläskat på så mycket som man kunde hoppats, de har ju egentligen inte gjort något alls med serien efter Worms 2(?) bortsett från 3Dspelen..

De lägger till lite, de tar bort lite osv.
Hade varit kul om de bara öste på effekter och gjorde spelet skitsnyggt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av 2infinity:

@Ravenknight
Om man kollar på tex. CoD eller Sims så verkar det gå att kränga rätt många gånger

Så sant, så sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Inget säger revolution som bollhavs-vatten och vattenringar som grällt skär ihop.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Ganska skönt att dom har försörjt sig på samma sätt på samma lir under alla år. Själv har jag slutat köpa deras spel då kvalitén variera så in i helvete. Varför släpper man versioner som har MINDRE content än tidigare? Ska ju bli mer o bättre för varje version ffs.

Medlem

Grafiken får de gärna behålla, den är klassisk för Worms, realism skulle enligt mig inte alls passa
Däremot behövs fler nyheter, serien har tyvärr stått väldigt stilla i många år, och 3D spelen har knappast medfört något positivt (möjligtvis ännu fulare maskar).

Fler vapen är alltid nödvändigt, de behöver inte vara bra bara de är kul/innovativa/random!
Mer valmöjligheter också, släng in stöd för att ladda hem nya banor samt ranka andras banor, topplistor och liknande. Även om möjligt att ha eget skin/textur för banorna (tyvärr kan viss censur behövas).
Nya spellägen, ett worms i realtid (istället för tbs) men bara som ett spelsätt i bästa Liero stil vore kul
Nyheter är vad vill vi se, släng in alla vapen från de gamla + nya, släng in nya spelsätt och släng in fler sätt att modifiera spelupplevelsen i stil med skallar från Halo. Under säg 2 min blir det låg gravitation, under 1 min blir det dimma (dålig sikt) etc, i ett gamemode.

Medlem

Men kom igen har dem ingen fantasi kvar på Team 17 eller? Ex på något man skulle kunna göra: moving platforms and moving worlds. Maskarna sitter kanske på åkande bilar där bakgrunden hela tiden ändras och diverse objekt ibland kommer svischande förbi. Objekten kan man hoppa på för att ta sig till dem andra bilarna (på ett sätt som fungerar för ett turbaserade spel självklart).

Vinden beror på hur bilarna rör sig, om dem svänger, backar accelererar osv och i sudden death åker dem ner i vattnet eller likande, för att sakta sjunka. Sådär det var inte så jäkla svårt, tog mig typ 4 sekunder att komma på det... hehe that's what she said xD..x'(.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

@Ravenknight
Om man kollar på tex. CoD eller Sims så verkar det gå att kränga rätt många gånger

Ja eller mario/zelda spelen


signatur
Medlem

Tycker det verkar kul, men varför alla vattenballonger och vattenpistoler? Det ska ju vara bomber och granater!


signatur

Nämen!

1
Skriv svar