Kids sjunger Amazing Grace i senaste AssCreed 3-rullen

Robot
Kids sjunger Amazing Grace i senaste AssCreed 3-rullen

Rykande färsk Assassin's Creed III-rulle i FZ-arkivet – inte missa!

#nyhetstips, #assassins-creed-iii, #ubisoft


Medlem
Kids sjunger Amazing Grace i senaste AssCreed 3-rullen

Allt är bättre än dubstep i trailers

Medlem

Finns det olika collector's edition?
Boxen i slutet ser inte ut som den som går köpa hos t.ex Webhallen eller CDON.

Följer inte med någon gubbe heller.

Medlem

Nån som listat ut vem (tjejen?!?) som sjunger, är? Rösten låter bekant...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

" fantasy-låten"?

Medlem
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Finns det olika collector's edition?
Boxen i slutet ser inte ut som den som går köpa hos t.ex Webhallen eller CDON.

Följer inte med någon gubbe heller.

Boxen med gubben går att köpas via gamestop. Vet inte om den finns hos andra återförsäljare här i sverige men det är det jag känner till iallafall.

där har du dom olika versionerna.

http://assassinscreed.ubi.com/ac3/en-GB/pre-order/index.aspx

Medlem
Citat:

fantasy-låten Amazing Grace

Seriously?

Medlem
Skrivet av Kraver:

Allt är bättre än dubstep i trailers

Till och med den här tolkningen av Amazing Grace är bättre än dubstep

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.

Det är en kristen psalm, döm själv.

Medlem

Amazing Grace är en fin psalm oavsett om man tror på gud eller inte.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det är en kristen psalm, döm själv.

Jag är en agnostiker, men inte fan tror jag Amazing Grace är en fantasy-låt för det. Bara för att det är en psalm, gör det inte till en fantasy låt. Fantasy låt, är t.ex valfri musik-verk i World of Warcraft, Final Fantasy (duh!!!) o dylikt.

Tbh, så tycker jag hela den här artikeln verkar lite väl oprofessionellt skriven:

"En rykande färsk Assassin's Creed III-rulle har äntrat FZ:s filmarkiv, tack vare de glada fransospågarna hos Ubisoft. I "Independence"-trailern får du höra någon form av barn (pojke eller flicka, who knows!?) sjunga fantasy-låten Amazing Grace, bildsatt med episka bilder från den kommande lönnmördartrean."

Någon form av barn? Fantasy-låten Amazing Grace? Detta är väl ingen recensions-artikel direkt, så dina personliga åsikter bör väl inte blandas in i artikel-texten (Amazing Grace är kristet = fantasy-låt enligt dig).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det är en kristen psalm, döm själv.

Jag är en agnostiker, men inte fan tror jag Amazing Grace är en fantasy-låt för det. Bara för att det är en psalm, gör det inte till en fantasy låt. Fantasy låt, är t.ex valfri musik-verk i World of Warcraft, Final Fantasy (duh!!!) o dylikt.

Tbh, så tycker jag hela den här artikeln verkar lite väl oprofessionellt skriven:

"En rykande färsk Assassin's Creed III-rulle har äntrat FZ:s filmarkiv, tack vare de glada fransospågarna hos Ubisoft. I "Independence"-trailern får du höra någon form av barn (pojke eller flicka, who knows!?) sjunga fantasy-låten Amazing Grace, bildsatt med episka bilder från den kommande lönnmördartrean."

Någon form av barn? Fantasy-låten Amazing Grace? Detta är väl ingen recensions-artikel direkt, så dina personliga åsikter bör väl inte blandas in i artikel-texten (Amazing Grace är kristet = fantasy-låt enligt dig).

Var ett tag sedan svenska journalister slutade med objektiva artiklar.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.

Det är en kristen psalm, döm själv.

Suck vad är det med FZ.se och hacka på religionen? Är inte troende själv men inte går jag omkring och gör liknande uttalanden? Skärpning.. Fantasy är något som är uppenbart fiktion.. Vad jag vet så har Bibeln och religion i stort varken kunnat bevisats eller motbevisas. Är objektivitet en försummad konst idag?

Medlem

"Fantasy-låten" Tummen upp på den.

Sagan om ringen, Bibeln... hittepå som hittepå.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fransos? Är dom inte kanadicker?

Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.

Det är en kristen psalm, döm själv.

Vad jag vet så har Bibeln och religion i stort varken kunnat bevisats eller motbevisas. Är objektivitet en försummad konst idag?

Nu pratar du persilja, bäste herrn! Det går inte att motbevisa något som inte existerar, och det har aldrig presenterats några bevis för att något av det övernaturliga som står i någon religiös skrift är på riktigt.

Att säga att det inte motbevisats är som att säga att orcherna i Sagan om Ringen inte motbevisats. Hur motbevisar man något som inte finns? Bevisbördan ligger hos de troende.

Sen var förövrigt benämningen mest en tongue-in-cheek-kommentar och inget som behöver tas helt gravallvarligt.

Skrivet av SlimJim:

Fransos? Är dom inte kanadicker?

Nix. De grundades i Frankrike och har huvudkontoret där, men samtidigt stämmer det att de också har mycket verksamhet i kanadensiska Montreal. Men de är fransoser från början och inte kanadicker.

Medlem

Man hör dagligen folk i media tacka gud och prisa den/det/hon/han. Jag som ateist blir lite fundersam men knappast förnedrad av det, trots att det går emot allt jag tror på. Här drog ju faktiskt artikelförfattaren ett rätt så oskyldigt skämt och genast kallas inkvisitionen in.

Skrivet av tirim4:

Man hör dagligen folk i media tacka gud och prisa den/det/hon/han. Jag som ateist blir lite fundersam men knappast förnedrad av det, trots att det går emot allt jag tror på. Här drog ju faktiskt artikelförfattaren ett rätt så oskyldigt skämt och genast kallas inkvisitionen in.

Vi driver med det mesta på FZ, men det är sällan någon upprörs i normala fall. Att religion på något sätt skulle inta någon särställning och INTE vara okej att skämta om på samma sätt som andra grejer köper jag inte. När folk reagerar så här är det snarare ett tecken på att det behövs i än högre grad.

Medlem

Alla amerikaner kom nog i byxan när dom såg denna trailern...

Medlem

Även om man är religiös eller inte så är det en fin sång. Det säger jag som en mycket bestämd agnostiker som har en brinnande avsky för det religiösa.

Detta spelet gnuggar verkligen sin svettiga pung i icke-amerikaners ansikte.
Dock kan jag nog finna en viss poetisk rättvisa att det är en man ur ursprungsbefolkningen som kommer döda alla. Får man döda Custer så är det ju ett köp!

Medlem
Skrivet av Nomz:

Även om man är religiös eller inte så är det en fin sång. Det säger jag som en mycket bestämd agnostiker som har en brinnande avsky för det religiösa.

Detta spelet gnuggar verkligen sin svettiga pung i icke-amerikaners ansikte.
Dock kan jag nog finna en viss poetisk rättvisa att det är en man ur ursprungsbefolkningen som kommer döda alla. Får man döda Custer så är det ju ett köp!

Tack Nomz. Som jag skrev ovan, så är jag Agnostiker, men jag gillar sången. Man behöver inte vara religiös för att gilla en "religiös" sång.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jesus saves... Vill bara testa och se hur många thumbs down jag får lol.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.

Det är en kristen psalm, döm själv.

Vad jag vet så har Bibeln och religion i stort varken kunnat bevisats eller motbevisas. Är objektivitet en försummad konst idag?

Nu pratar du persilja, bäste herrn! Det går inte att motbevisa något som inte existerar, och det har aldrig presenterats några bevis för att något av det övernaturliga som står i någon religiös skrift är på riktigt.

Att säga att det inte motbevisats är som att säga att orcherna i Sagan om Ringen inte motbevisats. Hur motbevisar man något som inte finns? Bevisbördan ligger hos de troende.

Sen var förövrigt benämningen mest en tongue-in-cheek-kommentar och inget som behöver tas helt gravallvarligt.

Snacka om noll respekt för religion och för religöst folk. Väx upp för fan, vad var det bra för igenkligen? Religion är en rätt stor sak i samhället, Alla våra lagar i i sverige är exempelvis uppbyggt runt våran religion. Om du försöker argumentera meot med att religion inte existerar så vet jag inte vad jag sska säga. Det är helt okej om du inte tror på gud för min del, det rör inte mig i ryggen. Men håll dina åsikter för dig själv tack åtminstone inte skriva ut vitt på svart i en artikel på sveriges största nyhetsspelsida som förmodligen många hundra tusen personer läser.

Som sagt väx upp va lite professsionell öppna ögonen och kolla hur världen ser ut.

Medlem

Blev lite hårt språk här inne, så farligt var det väl inte
Tyckte bara det var ett konstigt sätt att skriva psalm på men inte behöver vi hänga Sebastian för det ^^

Skrivet av laxan96:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Twibble:

" fantasy-låten"?

Jo precis. Amazing Grace är väl knappast en Fantasy-låt direkt.

Det är en kristen psalm, döm själv.

Vad jag vet så har Bibeln och religion i stort varken kunnat bevisats eller motbevisas. Är objektivitet en försummad konst idag?

Nu pratar du persilja, bäste herrn! Det går inte att motbevisa något som inte existerar, och det har aldrig presenterats några bevis för att något av det övernaturliga som står i någon religiös skrift är på riktigt.

Att säga att det inte motbevisats är som att säga att orcherna i Sagan om Ringen inte motbevisats. Hur motbevisar man något som inte finns? Bevisbördan ligger hos de troende.

Sen var förövrigt benämningen mest en tongue-in-cheek-kommentar och inget som behöver tas helt gravallvarligt.

Snacka om noll respekt för religion och för religöst folk. Väx upp för fan, vad var det bra för igenkligen? Religion är en rätt stor sak i samhället, Alla våra lagar i i sverige är exempelvis uppbyggt runt våran religion. Om du försöker argumentera meot med att religion inte existerar så vet jag inte vad jag sska säga. Det är helt okej om du inte tror på gud för min del, det rör inte mig i ryggen. Men håll dina åsikter för dig själv tack åtminstone inte skriva ut vitt på svart i en artikel på sveriges största nyhetsspelsida som förmodligen många hundra tusen personer läser.

Som sagt väx upp va lite professsionell öppna ögonen och kolla hur världen ser ut.

Bäste Laxan, jag tror bestämt att du missförstått allt jag just sade! Ska försöka beta av sakerna i tur och ordning:

1. Inte för att det har med saken att göra, men nej, jag har absolut ingen respekt för religion. Däremot har jag respekt för människor, inbegripet också religiösa sådana. En man eller kvinna är inte sin religion.

2. Religion är (tyvärr) fortfarande en "stor sak" i samhället, ja. Det stämmer. Vad har det med något att göra?

3. Jag förstår att du inte vet vad du ska svara på att jag motargumenterar religion, eftersom det inte finns några logiska motresonemang annat än hokuspokus, mirakel och annat obevisbart.

4. Den enda åsikten jag uttryckte var att jag, genom mitt ordval, antydde att jag inte tror på Bibeln och ville skämta till det lite. Hur kan detta vara kontroversiellt? Det är helt OK att tycka att jag har urusel humor eller att skämtet var trist, men jag tänder däremot till när folk påstår att man inte får skämta om religion. Det betyder bara en sak – det behövs att folk skämtar ännu mer om religion.

5. Jag har sannolikt djupare kunskaper inom de abrahamitiska religionerna än de flesta här på FZ. Religion är ett av mina stora intressen, så jag är påläst. Och ja, jag har någorlunda "koll på hur världen ser ut" och det är ingen vacker syn. Till stor del på grund av all tilltro till magi, övernaturligt och annat trams som parasiterar som snabböverförda virus i folks tankar och liv.

Twibble:
Äsch då, jag skaffar bara en större vakthund.

1
Skriv svar