Nyversionen av Baldur's Gate får DLC

Robot
Nyversionen av Baldur's Gate får DLC

Betala extra för att låsa upp nya äventyr, om inte det redan enorma ursprungsspelet är nog.

#baldurs-gate


Medlem
Nyversionen av Baldur's Gate får DLC

Hrm, det återstår att se. Har absolut inget emot att de utökar orginalspelet, hoppas bara det utökade materialet håller samma klass!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Woffen:

Hrm, det återstår att se. Har absolut inget emot att de utökar orginalspelet, hoppas bara det utökade materialet håller samma klass!

Vilket kan vara en, äh, ganska så stor utmaning!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Låter riktigt bra, ta ett gammalt spel o fixa till det och sen ännu mer nytt innehåll. Hoppas på mer sånt här!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Woffen:

Hrm, det återstår att se. Har absolut inget emot att de utökar orginalspelet, hoppas bara det utökade materialet håller samma klass!

Vilket kan vara en, äh, ganska så stor utmaning!

Ska det vara värt pengarna så..

Medlem

Lägg till ett premuim/elite och släng med ett par nya kartor i s.k. mappack. Övrig DLC ska bestå av nya skins till de vapen karaktärerna använder, möjligheten att låsa upp en level 65 karaktär av valfri klass samt ett par nya skills (perks)

Haha, kanske inte den valiga DLc stilen passar här, hoppas de gör något värt att betala för som samtidigt passar bra ihop med originalspelet

Jag kanske är trist och grå, men personligen ogillar jag sådant här. Gamla klassiker som Baldur's Gate m fl är just det – klassiker – och bör behandlas som sådana. Visst att många i Beamdog-teamet jobbade på ursprungsspelet, men det kommer ändå inte kännas som "äkta" Baldur's Gate för mig, med det nya materialet.

Samtidigt är det så klart ingen som tvingar en att köpa nyversionen eller dess DLC, så jag antar att man inte ska jaga upp sig för mycket. Personligen kommer jag fortsätta att spela originalspelet så som det var tänkt från början, då jag behöver mig en BG-fix.

Medlem

Bara det inte är en massa saker som är alldeles brutet overpowered, så som fallet ofta är med DLCs. Men ett mer modulärt Baldur's Gate där nya äventyr för 15kr läggs till såpass ofta att man aldrig får slut på saker att göra vore grymt härligt. Blev så ledsen när orginalspelet till slut tog slut.

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Woffen:

Hrm, det återstår att se. Har absolut inget emot att de utökar orginalspelet, hoppas bara det utökade materialet håller samma klass!

Vilket kan vara en, äh, ganska så stor utmaning!

Blev påmind om den gången på Öland när en kaféägare ville ha extra betalt för mjölk till kaffet. Jag tänkte att det vore gott med ko-produkt i kaffet, så jag betalade den extra 5:an, Vad jag försöker säga är att det blev godare den gången, men vad om mjölken varit gammal och sur?

Fast att få mer till Baldur´s Gate kan mer liknas med att få en kanelbulle till javat. Men om bullen är hård


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avstängd
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Woffen:

Hrm, det återstår att se. Har absolut inget emot att de utökar orginalspelet, hoppas bara det utökade materialet håller samma klass!

Vilket kan vara en, äh, ganska så stor utmaning!

Blev påmind om den gången på Öland när en kaféägare ville ha extra betalt för mjölk till kaffet. Jag tänkte att det vore gott med ko-produkt i kaffet, så jag betalade den extra 5:an, Vad jag försöker säga är att det blev godare den gången, men vad om mjölken varit gammal och sur?

Fast att få mer till Baldur´s Gate kan mer liknas med att få en kanelbulle till javat. Men om bullen är hård

Du har alltid möjligheten att inte köpa bullen alternativ släng bort bullen och java klart.

Medlem

Ah, Baldur's Gate. Vilka minnen man har haft från det spelet. Ett minne som brukar komma fram ofta var när en kompis lyckades rolla fram 18 i varje stat, förutom en, som han fick 17 i. Nu vet jag inte hur stor chans det var att få en sådan roll, men det var en hel del tid spenderat på att få fram bra stats vad jag minns.

Skrivet av Medost:

Ah, Baldur's Gate. Vilka minnen man har haft från det spelet. Ett minne som brukar komma fram ofta var när en kompis lyckades rolla fram 18 i varje stat, förutom en, som han fick 17 i. Nu vet jag inte hur stor chans det var att få en sådan roll, men det var en hel del tid spenderat på att få fram bra stats vad jag minns.

Holy ¤##! Där kan man snacka om flax, alternativt bara ett rent överdjävulskt tålamod.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Medost:

Ah, Baldur's Gate. Vilka minnen man har haft från det spelet. Ett minne som brukar komma fram ofta var när en kompis lyckades rolla fram 18 i varje stat, förutom en, som han fick 17 i. Nu vet jag inte hur stor chans det var att få en sådan roll, men det var en hel del tid spenderat på att få fram bra stats vad jag minns.

Holy ¤##! Där kan man snacka om flax, alternativt bara ett rent överdjävulskt tålamod.

Jag tror nog helt ärligt, att jag spenderat mer tid på Baldur's Gates rollandes än vad ja någonsin gjorde på själva spelandet, och jädrans vad jag spelat Baldur's Gate! 18 i var stats och 17 i en är ju bara helt galet dock, lyckades få 18 i alla och 15 i en, sådär lagom innan bror min kände för att formatera datorn.

Medlem

Så länge de släpper DLC till ett vettigt pris (som i prisvärda expansioner) så ser jag inga problem med det. Både BG 1 och 2 är utan tvekan värda att skaffa med samtliga expansioner. Själv köpte jag första spelet nästan när det kom, köpte sedan del två när det kom och köpte även samlingen med samtliga spel och expansioner för några år sedan. Kan nog bli ett köp av även denna utgåva om jag anser den vara värd pengarna.

Medlem
Skrivet av Medost:

Ah, Baldur's Gate. Vilka minnen man har haft från det spelet. Ett minne som brukar komma fram ofta var när en kompis lyckades rolla fram 18 i varje stat, förutom en, som han fick 17 i. Nu vet jag inte hur stor chans det var att få en sådan roll, men det var en hel del tid spenderat på att få fram bra stats vad jag minns.

Han måste haft en sabla tur, har också ägnat en del tid åt att försöka maxa allt men det var bara att glömma efter x antal försök gav jag upp. Din polare borde spela triss eller nåt=).

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag kanske är trist och grå, men personligen ogillar jag sådant här. Gamla klassiker som Baldur's Gate m fl är just det – klassiker – och bör behandlas som sådana. Visst att många i Beamdog-teamet jobbade på ursprungsspelet, men det kommer ändå inte kännas som "äkta" Baldur's Gate för mig, med det nya materialet.

Samtidigt är det så klart ingen som tvingar en att köpa nyversionen eller dess DLC, så jag antar att man inte ska jaga upp sig för mycket. Personligen kommer jag fortsätta att spela originalspelet så som det var tänkt från början, då jag behöver mig en BG-fix.

Jag tycker att uppdaterade versioner av gamla spel kan bli riktigt bra. Två lyckade exempel på rak arm är Monkey Island 1&2 och Legend of Grimrock. De har bibehållit känslan och moderniserat resten.

Inaktiv

släpp spel såsom Baldurs gate dark alliance, Diablo 1 och 2 på xbla / psn,
det finns alldeles för lite såna höjdarspel på dagens konsoller.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Hur skulle dom göra med inehållet i Unfinished Business? Skulle det ingå i EE? Annars kan ju ett vältrimmat, balanserat UB vara värt som dlc.

Medlem
Skrivet av Medost:

Ah, Baldur's Gate. Vilka minnen man har haft från det spelet. Ett minne som brukar komma fram ofta var när en kompis lyckades rolla fram 18 i varje stat, förutom en, som han fick 17 i. Nu vet jag inte hur stor chans det var att få en sådan roll, men det var en hel del tid spenderat på att få fram bra stats vad jag minns.

Crazy! Det bästa jag lyckats få är 96 poäng - alltså 18 i två stats och 15 i de fyra sista. Eller var det 97? Hur som helst var jag så sjukt nöjd. Oj, vilket spel...

Medlem

Alla mods som folk knåpat ihop lär väl inte fungera med dessa nyversioner antar jag? Det är ju litet synd isåfall, så då kan jag tänka mig att DLC funkar ok så länge det är helt nytt, om de nu inte gör spelmotorn mer modvänlig det vill säga så det löses av fans

Medlem
Skrivet av toern:

Alla mods som folk knåpat ihop lär väl inte fungera med dessa nyversioner antar jag? Det är ju litet synd isåfall, så då kan jag tänka mig att DLC funkar ok så länge det är helt nytt, om de nu inte gör spelmotorn mer modvänlig det vill säga så det löses av fans

http://www.pcgamer.com/2012/04/17/baldurs-gate-enhanced-editi...

1
Skriv svar