Skapa dina egna äventyr i Legend of Grimrock-editorn

Robot
Skapa dina egna äventyr i Legend of Grimrock-editorn

Den hyllade dungeon crawlaren expanderar snart i form av en dungeon editor – se den på rullande bild!

#legend-of-grimrock


Medlem
Skapa dina egna äventyr i Legend of Grimrock-editorn

Alltid trevligt med level editors, finns många talanger ute i stugorna


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Anar en massa EotB konverteringar nu Iaf nått jag skulle göra!

Medlem

Imponerande! Blir nog fler timmar framför editorn än vad det blev framför spelet

Medlem

Hoppas någon gör en ny version av Raven Softwares Black Crypt och av Westwoods Eye of the Beholder.

Oj oj vad många timmar jag och kompisarna spenderade i EotB 1 och 2.

Medlem

Trevligt, läste att de skulle släppa en editor efter att spelet lanserats kul att se att så blev fallet. Har fortfarande inte spelat det då jag tänkt köra klart en del andra spel innan men detta spel verkar hur grymt som helst. Just nu kör jag en remake på Dungeon Master (hade dock självklart spelat för långt för att kunna delta i FZ´s "tävling" med det så det får bli en nystart) men jag siktar på att åtminstone spela klart det innan vintern.

Medlem

Grimrock blev just ännu bättre. Skall bli kul att se vad folk hittar på för något.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot

Gött.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Steamade faktiskt ner LoG igår, hade glömt bort att det släppts (tack för påminnelsen FZ).

Bara spelat 30 minuter, men måste säga att det är hur grymt och nostalgiskt som helst. Alla små "querks" som fanns i EotB, Black Crypt och Dungeon Master finns porträtterade i Legend of Grimrock.

Gillas starkt för 100:-

Medlem

Jag gillar att pyssla med att skapa egna banor i spel så detta är något för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar