Dota och Sagan om Ringen möter konsol

Robot
Dota och Sagan om Ringen möter konsol

I Guardians of Middle-earth tar du dig an rollen som en av två sidor som har lite olika perspektiv på tillvaron. Missa inte första gameplay-filmen som visar hur moba-genren kan fungera på konsol.

#dota-2, #heroes-of-newerth, #league-of-legends, #guardians-of-middle-earth


Medlem
Dota och Sagan om Ringen möter konsol

I don't even..


signatur

Rwa?

Medlem

Det här kommer bli mycket bättre än alla andra MOBA's för här kan man lira Gollum


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Inaktiv

Hmm moba på konsoll? Det krävs ingen matematiker för att man ska kunna räkna ut hur det kommer gå för detta.

Medlem

bara jag som tycker att denna typen spel skulle funka bättre nästan till konsol om det ksulle göras rätt? dock är jag inte intreserad av detta pga lord of the rings temat :/ + att man inte har nån konsol och inte har några planeratt skaffa denan genrationens.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Bra "proof of concept" i alla fall
moba är väldigt nära A-RPG när det gäller kontroller och gameplay, och Sacred 2 för att nämna ett gick utmärkt att spela på konsol, imo minst lika bra som på PC när det gäller kontrollerna.
Då spelarna på konsol iaf har samma hårdvara och kontroller så kommer det tveklöst bli strategi och skicklighet som avgör, inget annat. Kul att se fler genres som kommer till konsol, nu krävs bara att RTS kontrollerna fixas så det fungerar så pass bra att det kan börja konkurrera med PC på riktigt. Mer att välja på och konkurrens är alltid bra

Medlem

Ser fett kul ut men synd bara att det inte kommer till PC. är dock inte för negativ och hoppas verkligen att dom lyckas!


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

sport/rally spel, halo, fighting etc är det enda som hör hemma på konsol. INTE saker som kräver snabb och massiv kontroll som Moba, mmo eller FPS spel..

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

Inaktiv

Börjar bli lite för mycket dota spel nu. Men jag håller mig bara till LOL.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

Därimot har PC fps mer precise Aim vilket gör det lättare att sikta! Medans det är svårare att sikta på konsol då den generella aimen är sämre, därför lägger de till aimassist!

Ser ni? De slår ut varandra

Nej, jag var inte helt seriös där.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

sa jag ens streetfighter? sa spel som kräver skicklighet inom fps och moba, och liknande streetfighter osv hör hemma på konsol och bör spelas på konsol,Sen att du sitter och säger halo är skicklighet snälla nån gå och lägg dig satte mig bakom en halo kontroll i 1 timme och spelade och aimade hur bra som helst.

Sen skillcap på att hantera mus och tangentbord på fps är mycket svårare än på en xbox/PS kontroll, kvittar hur mycket du är even medveten om att dom flesta som spelar i "esport" nivå som halo, spelar emot/med halvtaskiga spelare.
Har du mattematik och iqn att räkna ut learningcurven på en mus och tangentbord och kontroll så bör du veta detta.

Att börja sikta relativt bra på mus och relativt på consol kontroll ja där vinner kontroll, men på topp nivå vinner mus och tangentbord något brutalt.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

vilket du kan stänga av på visa spel


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

vilket du kan stänga av på visa spel

Ja då blir det rättvist i MP. Några med Aimassist och några utan. Balansen inför ett tip top E-sport spel kokar! / Sarcasm

Medlem

Det är intressant att dem testar att göra spel till alla sorters konsoler och datorer, blir mycket intressant att se vad komma ska !

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

sa jag ens streetfighter? sa spel som kräver skicklighet inom fps och moba, och liknande streetfighter osv hör hemma på konsol och bör spelas på konsol,Sen att du sitter och säger halo är skicklighet snälla nån gå och lägg dig satte mig bakom en halo kontroll i 1 timme och spelade och aimade hur bra som helst.

Sen skillcap på att hantera mus och tangentbord på fps är mycket svårare än på en xbox/PS kontroll, kvittar hur mycket du är even medveten om att dom flesta som spelar i "esport" nivå som halo, spelar emot/med halvtaskiga spelare.
Har du mattematik och iqn att räkna ut learningcurven på en mus och tangentbord och kontroll så bör du veta detta.

Att börja sikta relativt bra på mus och relativt på consol kontroll ja där vinner kontroll, men på topp nivå vinner mus och tangentbord något brutalt.

Fast känns dumt att jämföra skill i Halo och ett generellt fps då man använder sköld i Halo, i Halo är det inte bara hur bra du siktar som gör att du antingen överlever en drabbning eller vinner den, visst det spelar ju stor roll men inte lika stor roll i som t.ex. Cod. Där är vinnarregeln "Den som skjuter först vinner" tanke på att man inte har tillräckligt med liv för att tåla mer en ett par skott. I Halo krävs det t.ex. ungefär ett helt magasin från Assaultrifle för att ta död på någon. Alltså handlar det mycket om hur man rör sig, dodgar och använder sig av granater och andra gadgets (Beroende på vilket Halo man spelar)


signatur

Everybody needs help.

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

sa jag ens streetfighter? sa spel som kräver skicklighet inom fps och moba, och liknande streetfighter osv hör hemma på konsol och bör spelas på konsol,Sen att du sitter och säger halo är skicklighet snälla nån gå och lägg dig satte mig bakom en halo kontroll i 1 timme och spelade och aimade hur bra som helst.

Sen skillcap på att hantera mus och tangentbord på fps är mycket svårare än på en xbox/PS kontroll, kvittar hur mycket du är even medveten om att dom flesta som spelar i "esport" nivå som halo, spelar emot/med halvtaskiga spelare.
Har du mattematik och iqn att räkna ut learningcurven på en mus och tangentbord och kontroll så bör du veta detta.

Att börja sikta relativt bra på mus och relativt på consol kontroll ja där vinner kontroll, men på topp nivå vinner mus och tangentbord något brutalt.

Man kan tro att du är en fjortonårig CS-spelare som endast brukar spela public och som inte förstår vikten av andra moment i fps än bara aim? Inte undra på att du inte förstår att det finns skicklighet i fps-spel på konsol.

Så vet du vad unge man, jag känner att det vore bara bortkastat att förklara vikten av positionering i relation till dina motståndare, timings, taktik etc. Eftersom att du redan kan aima bra med kontroll så därför är du redan en gud på fps på konsol.

phi
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

Aim ≠ skicklighet på konsol. Är vi överens om det?

Hur mycket en spelare tjänar på att spela är så klart viktigt iom att det återspeglar huruvida spelet är framgångsrikt för e-sport eller ej. Utan en publik så blir det inga intäkter och utan intäkter så blir det inga events. Kort sagt, ett spel behöver locka spelare och publik och där krävs det ett stort skillgap mellan dåliga, bra och proffsspelare. Så är ett spel framgångsrikt i events så kräver spelet skicklighet till en så pass hög grad att folk som spelar det vill utvecklas och bli bättre på det.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Annanaz:

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

Aim ≠ skicklighet på konsol. Är vi överens om det?

Hur mycket en spelare tjänar på att spela är så klart viktigt iom att det återspeglar huruvida spelet är framgångsrikt för e-sport eller ej. Utan en publik så blir det inga intäkter och utan intäkter så blir det inga events. Kort sagt, ett spel behöver locka spelare och publik och där krävs det ett stort skillgap mellan dåliga, bra och proffsspelare. Så är ett spel framgångsrikt i events så kräver spelet skicklighet till en så pass hög grad att folk som spelar det vill utvecklas och bli bättre på det.

Som sagt aim assist gör spelet enklare, sen säger jag inte "Bra Aim = Proffs". Och självklart krävs annat en bara bra aim för att man ska va bra på FPS. Men att ha något sådant som aim assist gör att det blir enklare. Exempel kunde man se mig som en bra COD spelare, när jag köpte Cod4 till min 360 för ett par år sedan och jag kom typ alltid på top 3, sedan köpte jag spelet till PC och hamnade i mitten av listan, tills att jag lärt mig aima ordentligt på PC igen.

Ang pengar så menar jag endast att det spelar ju ingen roll för hur svårt spelet är. Självklart fattar jag att det behövs pengar för att E-sport ska funka, men om en Halo spelare tjänar mer en en SC spelare så betyder det inte att halo är svårare.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

sa jag ens streetfighter? sa spel som kräver skicklighet inom fps och moba, och liknande streetfighter osv hör hemma på konsol och bör spelas på konsol,Sen att du sitter och säger halo är skicklighet snälla nån gå och lägg dig satte mig bakom en halo kontroll i 1 timme och spelade och aimade hur bra som helst.

Sen skillcap på att hantera mus och tangentbord på fps är mycket svårare än på en xbox/PS kontroll, kvittar hur mycket du är even medveten om att dom flesta som spelar i "esport" nivå som halo, spelar emot/med halvtaskiga spelare.
Har du mattematik och iqn att räkna ut learningcurven på en mus och tangentbord och kontroll så bör du veta detta.

Att börja sikta relativt bra på mus och relativt på consol kontroll ja där vinner kontroll, men på topp nivå vinner mus och tangentbord något brutalt.

Man kan tro att du är en fjortonårig CS-spelare som endast brukar spela public och som inte förstår vikten av andra moment i fps än bara aim? Inte undra på att du inte förstår att det finns skicklighet i fps-spel på konsol.

Så vet du vad unge man, jag känner att det vore bara bortkastat att förklara vikten av positionering i relation till dina motståndare, timings, taktik etc. Eftersom att du redan kan aima bra med kontroll så därför är du redan en gud på fps på konsol.

Klart det är teamplay med har spelat förfan på hög nivå, spelat emot NiP,SK,EYE mfl så vad har du nu gjort? och nu kommer argumentet att jag är 14 åring typiska panik argumentet när man inte har något vettigt att säga och vet om att man har fel.

tvivlar ens du har kört esport, och som vissa säger japp idioter köper smeten, varför? jo för alla vill ju vara bra på något därför svåra spel inte säljs så bra nu för tiden,gissa varför cod säljer så bra? oh jag fick en airstrike gratis 5 kills men gjorde inte ett skit för det typ.

"skitsnyggt skillat tänker denna individen" medans faktum är att det är bara idiotiskt, kul första 3 gångerna man gör det om man spelar spel som hobby och har någon susning om esport, en dum spelare som ej rör spel så ofta som alltid blir knäckt med en iq nivå under 80 klart som fan han jublar och tycker det är skithäftigt.

Men passar det? är detta det hållet vi vill gå åt? man kan erbjuda nöje för dåliga spelare på annat sätt och inte på detta.

Ett bra exempel som närmast esport är såfall lol, om man ska gemföra med dota/hon mer skicklighet by far i dota/hon men det betyder inte att lol är ingen skicklighet alls.

Men stor skillnad är det dock, Så att det ska vara kul för dom nya/sämre spelarna klart som fasiken det ska existera men det ska vara till en viss gräns. men problemet ligger i mentalitet på dom unga idag.

Dom vill vara bäst direkt utan rört ens spel förut annars är det tråkigt, minns ni när man spelade cs första gången som liten och blev rå ägd? eller i ut? man blev bättre men inte slutade vi spela och sa spelet vart skitdåligt vi spelade vidare blev bra och tyckte det blev roligare ju bättre vi blev ju snyggare killmoves kunde vi göra.

Det är problem med avbilden spelskapare har gjort och hur bortskämda alla snorungarna är faktist och det är faktist en större del av spelbolagens fel.

Då dom faktist skulle bitet i det sura äpplet och försökt bli bättre om det inte fanns bolag som jag påminer om BR reklamer för leksaker på tv för att lura dumma barn att springa till mamma och pappa att köpa den häftiga nya leksaken som precis kommit på reklamen medans han har hur många bra leksaker som helst redan.

anyway det säljer säkert väl som smör men bra för spel industrin Nej det är det inte, vart tog alla casual spel som man löste gåtor och bra spel som zelda m.m vägen?`sånna finns inte ens längre.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av phi:
Skrivet av Annanaz:

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

Aim ≠ skicklighet på konsol. Är vi överens om det?

Hur mycket en spelare tjänar på att spela är så klart viktigt iom att det återspeglar huruvida spelet är framgångsrikt för e-sport eller ej. Utan en publik så blir det inga intäkter och utan intäkter så blir det inga events. Kort sagt, ett spel behöver locka spelare och publik och där krävs det ett stort skillgap mellan dåliga, bra och proffsspelare. Så är ett spel framgångsrikt i events så kräver spelet skicklighet till en så pass hög grad att folk som spelar det vill utvecklas och bli bättre på det.

Som sagt aim assist gör spelet enklare, sen säger jag inte "Bra Aim = Proffs". Och självklart krävs annat en bara bra aim för att man ska va bra på FPS. Men att ha något sådant som aim assist gör att det blir enklare. Exempel kunde man se mig som en bra COD spelare, när jag köpte Cod4 till min 360 för ett par år sedan och jag kom typ alltid på top 3, sedan köpte jag spelet till PC och hamnade i mitten av listan, tills att jag lärt mig aima ordentligt på PC igen.

Ang pengar så menar jag endast att det spelar ju ingen roll för hur svårt spelet är. Självklart fattar jag att det behövs pengar för att E-sport ska funka, men om en Halo spelare tjänar mer en en SC spelare så betyder det inte att halo är svårare.

Just cod 4 som exempel på Pc och Xbox.
För det första antar jag att du bara pub trainade, för det andra SKA man lira promod i Cod .
För det 3e det är sånt jäkla movement som gäller i Cod 4 som är omöjligt att göra på en konsol.
Det krävs stabil 250 FPS för att få till buggar i Quake motorn som gör att du kan "bouncea" lägger en länk som bör förklara detta mer än väl.

Grym kille från sverige

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av phi:
Skrivet av Annanaz:

Spelar väll ingen roll hur mycket man får betalt? Saken är den att konsol fps har aim assist, vilket gör spelen enklare.

Aim ≠ skicklighet på konsol. Är vi överens om det?

Hur mycket en spelare tjänar på att spela är så klart viktigt iom att det återspeglar huruvida spelet är framgångsrikt för e-sport eller ej. Utan en publik så blir det inga intäkter och utan intäkter så blir det inga events. Kort sagt, ett spel behöver locka spelare och publik och där krävs det ett stort skillgap mellan dåliga, bra och proffsspelare. Så är ett spel framgångsrikt i events så kräver spelet skicklighet till en så pass hög grad att folk som spelar det vill utvecklas och bli bättre på det.

Som sagt aim assist gör spelet enklare, sen säger jag inte "Bra Aim = Proffs". Och självklart krävs annat en bara bra aim för att man ska va bra på FPS. Men att ha något sådant som aim assist gör att det blir enklare. Exempel kunde man se mig som en bra COD spelare, när jag köpte Cod4 till min 360 för ett par år sedan och jag kom typ alltid på top 3, sedan köpte jag spelet till PC och hamnade i mitten av listan, tills att jag lärt mig aima ordentligt på PC igen.

Ang pengar så menar jag endast att det spelar ju ingen roll för hur svårt spelet är. Självklart fattar jag att det behövs pengar för att E-sport ska funka, men om en Halo spelare tjänar mer en en SC spelare så betyder det inte att halo är svårare.

Just cod 4 som exempel på Pc och Xbox.
För det första antar jag att du bara pub trainade, för det andra SKA man lira promod i Cod .
För det 3e det är sånt jäkla movement som gäller i Cod 4 som är omöjligt att göra på en konsol.
Det krävs stabil 250 FPS för att få till buggar i Quake motorn som gör att du kan "bouncea" lägger en länk som bör förklara detta mer än väl.

Grym kille från sverige

Vet mycket väll vad promod är, men det finns bara till pc, tog bara detta som exempel för att backa upp mitt uttalande om att konsol är aningens enklare när det gäller fps.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Jaså, inte? Vad baserar du det på? Att du själv är sämst på konsol eller?

Hört talas om Halo? Finns Halo-spelare som har bättre betalt än SC:BW/SC2-proffs i korea. Lär ju knappast vara pga bristen av skicklighet.

Hört talas om Street fighter och Tekken? Fightingspel är tveklöst största e-sporten i japan och spelas endast på konsol och arkadkabinetter. Skicklighetsgapet är löjligt stort mellan en medelbra spelare och ett proffs som t.ex Umehara Daigo i SSF4.

sa jag ens streetfighter? sa spel som kräver skicklighet inom fps och moba, och liknande streetfighter osv hör hemma på konsol och bör spelas på konsol,Sen att du sitter och säger halo är skicklighet snälla nån gå och lägg dig satte mig bakom en halo kontroll i 1 timme och spelade och aimade hur bra som helst.

Sen skillcap på att hantera mus och tangentbord på fps är mycket svårare än på en xbox/PS kontroll, kvittar hur mycket du är even medveten om att dom flesta som spelar i "esport" nivå som halo, spelar emot/med halvtaskiga spelare.
Har du mattematik och iqn att räkna ut learningcurven på en mus och tangentbord och kontroll så bör du veta detta.

Att börja sikta relativt bra på mus och relativt på consol kontroll ja där vinner kontroll, men på topp nivå vinner mus och tangentbord något brutalt.

Man kan tro att du är en fjortonårig CS-spelare som endast brukar spela public och som inte förstår vikten av andra moment i fps än bara aim? Inte undra på att du inte förstår att det finns skicklighet i fps-spel på konsol.

Så vet du vad unge man, jag känner att det vore bara bortkastat att förklara vikten av positionering i relation till dina motståndare, timings, taktik etc. Eftersom att du redan kan aima bra med kontroll så därför är du redan en gud på fps på konsol.

Klart det är teamplay med har spelat förfan på hög nivå, spelat emot NiP,SK,EYE mfl så vad har du nu gjort? och nu kommer argumentet att jag är 14 åring typiska panik argumentet när man inte har något vettigt att säga och vet om att man har fel.

tvivlar ens du har kört esport, och som vissa säger japp idioter köper smeten, varför? jo för alla vill ju vara bra på något därför svåra spel inte säljs så bra nu för tiden,gissa varför cod säljer så bra? oh jag fick en airstrike gratis 5 kills men gjorde inte ett skit för det typ.

"skitsnyggt skillat tänker denna individen" medans faktum är att det är bara idiotiskt, kul första 3 gångerna man gör det om man spelar spel som hobby och har någon susning om esport, en dum spelare som ej rör spel så ofta som alltid blir knäckt med en iq nivå under 80 klart som fan han jublar och tycker det är skithäftigt.

Men passar det? är detta det hållet vi vill gå åt? man kan erbjuda nöje för dåliga spelare på annat sätt och inte på detta.

Ett bra exempel som närmast esport är såfall lol, om man ska gemföra med dota/hon mer skicklighet by far i dota/hon men det betyder inte att lol är ingen skicklighet alls.

Men stor skillnad är det dock, Så att det ska vara kul för dom nya/sämre spelarna klart som fasiken det ska existera men det ska vara till en viss gräns. men problemet ligger i mentalitet på dom unga idag.

Dom vill vara bäst direkt utan rört ens spel förut annars är det tråkigt, minns ni när man spelade cs första gången som liten och blev rå ägd? eller i ut? man blev bättre men inte slutade vi spela och sa spelet vart skitdåligt vi spelade vidare blev bra och tyckte det blev roligare ju bättre vi blev ju snyggare killmoves kunde vi göra.

Det är problem med avbilden spelskapare har gjort och hur bortskämda alla snorungarna är faktist och det är faktist en större del av spelbolagens fel.

Då dom faktist skulle bitet i det sura äpplet och försökt bli bättre om det inte fanns bolag som jag påminer om BR reklamer för leksaker på tv för att lura dumma barn att springa till mamma och pappa att köpa den häftiga nya leksaken som precis kommit på reklamen medans han har hur många bra leksaker som helst redan.

anyway det säljer säkert väl som smör men bra för spel industrin Nej det är det inte, vart tog alla casual spel som man löste gåtor och bra spel som zelda m.m vägen?`sånna finns inte ens längre.

Hur många "av dagens unga" har du interviueat (för tusan...vet fortfarande inte hur det stavas) för att få fram detta vetenskapliga resultat?


signatur

Everybody needs help.

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Klart det är teamplay med har spelat förfan på hög nivå, spelat emot NiP,SK,EYE mfl så vad har du nu gjort? och nu kommer argumentet att jag är 14 åring typiska panik argumentet när man inte har något vettigt att säga och vet om att man har fel.

Jag tycker det är ganska löjligt att leva på gamla meriter. Men jag kan väl säga att jag har spelat på en hög nivå i Quake 3 mellan 1999-2004 och ett gjort par svängar inom WCG och CPL på den tiden. Idagsläget har jag inget intresse längre för att spela inom esport men jag följer gärna vissa spel och spelare.

Vad exakt har jag fel om? Du hävdar att det inte alls finns skicklighet inom fps på konsol och jag hävdar motsatsen. Jag vet däremot att jag har rätt medan du har någon form av tunnelseende och ser endast skicklighet inom fps på pc där aim och feta "killmoves" verkar vara synonymt med skicklighet.

Men annars håller jag med dig; snorungarna idag har ingen som helst tålamod att vilja bli bättre på ett spel genom att faktiskt träna på det. Istället ska dom vara bäst från första sekunden annars går dom över till ett annat och mer nybörjarvänligt spel.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

Klart det är teamplay med har spelat förfan på hög nivå, spelat emot NiP,SK,EYE mfl så vad har du nu gjort? och nu kommer argumentet att jag är 14 åring typiska panik argumentet när man inte har något vettigt att säga och vet om att man har fel.

Jag tycker det är ganska löjligt att leva på gamla meriter. Men jag kan väl säga att jag har spelat på en hög nivå i Quake 3 mellan 1999-2004 och ett gjort par svängar inom WCG och CPL på den tiden. Idagsläget har jag inget intresse längre för att spela inom esport men jag följer gärna vissa spel och spelare.

Vad exakt har jag fel om? Du hävdar att det inte alls finns skicklighet inom fps på konsol och jag hävdar motsatsen. Jag vet däremot att jag har rätt medan du har någon form av tunnelseende och ser endast skicklighet inom fps på pc där aim och feta "killmoves" verkar vara synonymt med skicklighet.

Men annars håller jag med dig; snorungarna idag har ingen som helst tålamod att vilja bli bättre på ett spel genom att faktiskt träna på det. Istället ska dom vara bäst från första sekunden annars går dom över till ett annat och mer nybörjarvänligt spel.

Haha åter igen vänder du på mina ord du är ta mig fan sanslös! jag sa inte det icke är skicklighet jag sa det är nästan ingen skicklighet tillskillnad på pc.

Vet du ens vad skillcap är? jag kan förklara för dig, ett system som tar tid att lära sig och inte vilken idiot blir bäst på en dag, där det finns bla talanger som sticker ut framför andra.

Och du spelade quake 3 under nicket? och vilket lag spelade på för gissar du snackar skit precis som 99% av alla på detta forumet tror dom är bra på spel(inget illa menat men leva i en fantasivärld är tillåtet men vara mytomaner är ni jävligt bra på)

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Haha åter igen vänder du på mina ord du är ta mig fan sanslös! jag sa inte det icke är skicklighet jag sa det är nästan ingen skicklighet tillskillnad på pc.

Nej det sa du inte alls. Jag citerar:

Skrivet av FuzioN:

haahahaah tillåt mig att lägga mig baklänges av gapgarv, när ska dessa konsol skapare fatta fps spel och spel som kräver skicklighet inte kan göras på konsol dear god.... :S

Skrivet av FuzioN:

Vet du ens vad skillcap är? jag kan förklara för dig, ett system som tar tid att lära sig och inte vilken idiot blir bäst på en dag, där det finns bla talanger som sticker ut framför andra.

Det var ingen förklaring för vad skill cap är. Skill cap är den nivå som du som individ kan nå upp till för att sedan stagnera utan att fortsätta utvecklas. För vissa så är den högre och för andra lägre, det är högst individuellt. Lyckligtvis så är det fullt möjligt att öka din skill cap om du vet exakt hur och vad du behöver göra för att utvecklas. Där kastar dock dom allra flesta in handduken och ger upp och börjar istället skylla på att dom inte har talang för att bli bättre.

Citat:

Och du spelade quake 3 under nicket? och vilket lag spelade på för gissar du snackar skit precis som 99% av alla på detta forumet tror dom är bra på spel(inget illa menat men leva i en fantasivärld är tillåtet men vara mytomaner är ni jävligt bra på)

Det är helt ointressant att säga under vilket nick jag spelade Q3 för du skulle ändå inte känna till mig. Jag har aldrig påstått att jag är något proffs i Q3 eller att jag har åstadkommit något värt att nämna. Det jag däremot kan säga med all säkerhet är att jag var betydligt bättre än medel och kunde bra dagar ta proffs i 1on1 på vissa maps.

Frågan är däremot; vem är du? Du verkar ju vara ett självutnämnt proffs som spelat mot NiP, SK, EYE m.fl så det borde ju rimligtvis finnas massor med demos, artiklar på nätet och info om dig och dina prestationer! Jag väntar med spänning på länkar.

Tyvärr skulle det inte säga mig något heller om du sa vilket nick du spelar under i CS och för vilket lag/organisation du spelar för eftersom att dom enda namnen inom CS som jag känner till är get_right, spawn och heaton. Så intresserad av CS är jag.

1
Skriv svar