Ett steg längre ifrån Gud

Medlem
Ett steg längre ifrån Gud

Genierna vid CERN har, med stor sannolikhet (om än ej fullständigt bekräftat) hittat Higgs boson, eller "Gudspartikeln" som är överallt i universum, och är en fundamental komponent i Higgsfältet.

Källa: CERN

#blogg

Medlem
Ett steg längre ifrån Gud

Alltid roligt med nya framsteg även om jag inte förstår särskilt mycket av det eller att det har något praktiskt användningsområde än


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Väntar fortfarande på den berömda trololol partikeln ^^

Medlem

Häftigt som attan men det är ändå nånting inom mig som drar igång en varningsklocka. Det känns som mänskligheten börjar mickla med sånt som vi bör låta vara.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Får gratulera forskarlaget till nobelpriset.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

*shhh* nämn inte detta för fel personer

Medlem
Skrivet av Parzec:

Alltid roligt med nya framsteg även om jag inte förstår särskilt mycket av det eller att det har något praktiskt användningsområde än

Det finns ingen praktiskt användning av detta, än. Däremot tar det oss ett steg framåt att förstå hur saker och ting fungerar i universum, till exempel varför materia har massa!

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Får gratulera forskarlaget till nobelpriset.

Indeed! Det är väldigt välförtjänt, gamla Higgs har äntligen fått resultat.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det finns ingen praktiskt användning av detta, än. Däremot tar det oss ett steg framåt att förstå hur saker och ting fungerar i universum, till exempel varför materia har massa!

Precis, all kunskap är bra. Finns inget användningsområde just nu men det kommer kanske. Eller så leder det till någon annan upptäckt. It's aaaaall good.

Tycker den här lilla videosnutten förklarar det bra. Tror jag. Jag förstår språket i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Rena runskriften för mig. Förstår ingenting.

Medlem

Tack för videon Parzec

Is nice, precis vad vetenskapen behöver i det här skedet. Ser framemot monumentala framsteg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar