Call of Duty Online utannonseras, blir free-to-play

Robot
Call of Duty Online utannonseras, blir free-to-play

Ser ut att släppas exklusivt i Kina – Bobby Kotick ser stora möjligheter för gaming i landet i öst.

#activision, #tencent, #call-of-duty-online, #raven-software, #activision-shanghai


Medlem
Call of Duty Online utannonseras, blir free-to-play

Innovativa?

Medlem

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Medlem
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Medlem

Men snälla..


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Moderator | Testpilot
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Du får bara saker snabbare, långt ifrån lika farligt som att du kan köpa exklusiva items som gör dig starkare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Du får bara saker snabbare, långt ifrån lika farligt som att du kan köpa exklusiva items som gör dig starkare.

Man får saker snabbare om man betalar. Det tycker jag låter som ett P2W.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Siken:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Du får bara saker snabbare, långt ifrån lika farligt som att du kan köpa exklusiva items som gör dig starkare.

Man får saker snabbare om man betalar. Det tycker jag låter som ett P2W.

Självfallet, men det är inte på samma grad som att du kan köpa exklusiva bättre vapen som många äldre F2P spel hade.

Jag själv tycker det inte är så farligt om någon köper så det får 50% mer xp eller ingame currency. Sedan om det balanser vapen så att inget vapen är bättre utan att första vapnet kan vara lika bra som det senare. Man tar bara det man tycker om? Det finns det också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Nödvändigt att splitta Communityn så mycket?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Inte alls. Det ända du får är lite mer guld och XP. Det ger dig inte boost i damage eller något vapen som inte går att mäta sig med för en viss level etc.

Pay 2 Win modellen gäller bara på sånt som gör en spelare starkare än en annan. Tex. bättre vapen, bättre pots, bättre gear genom riktigt valuta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

"möjligheterna för gaming i Kina"

möjligheterna av att tjäna pengar på kineser som är mer vana vid f2p modellen än en b2p modell, så därför kan dom gå direkt in och pressa ut pengar ur konsumenterna med periodvissa "förbättringar" till din karaktär då och då.

Självklart så är det samma övergång vi ser här i väst just nu, men mycket saktare dock pga vår vana till att få en kvalitetsprodukt med allt material ingående i engångspriset... dock så sakta men säkert suddas dom minnena bort av DLC och F2P.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Du får bara saker snabbare, långt ifrån lika farligt som att du kan köpa exklusiva items som gör dig starkare.

Man får saker snabbare om man betalar. Det tycker jag låter som ett P2W.

Fast kan ju även vara så att när man blir t.ex level 45, så får man spela med sånna som är 45. och eftersom man har betalat sin väg dit så kanske man blir totalt ägd ist. då är det ju pay 2 lose.

Medlem

Nej! Sluta med mikrotransaktionerna nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

La faen på tiden att de kommer med F2P, istället för att släppa samma skit om och om igen. Sen om det blir P2LookGood som typ LoL gör inte mig något. Jag själv har puttat in pengar till LoL för att det är så sjukt bra gjort, vilket jag kan göra om CoD Online blir bra (men jag måste inte, som till exempel när jag lirar WoW).

Sluta whina och släpp sargen. kram

Medlem

"...säger den ständigt leende Activision Blizzard-chefen Bobby Kotick – spelbranschens hjälte."
FZ crew kan verkligen det där med att trolla på rätt sätt

Medlem

Call of duty - free to play - online.

Finn tre fel i en och samma mening...

Samtliga begår återkommande brott mot spelmännskligheten

Jag tycker de ska testa de här idéerna fullt ut, för de kommer inte hålla i längden ändå. Sedan kommer de tillbaka och ger oss det vi verkligen vill ha, bra upplevelser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det kan bli roligt. Varför inte testa i allafall. Team fortress 2 är ganska kul och det är f2p.

EDIT: Fast jag inte betalat ett smack för ingame föremål.

Medlem
Skrivet av korosuu:

"möjligheterna för gaming i Kina"

möjligheterna av att tjäna pengar på kineser som är mer vana vid f2p modellen än en b2p modell, så därför kan dom gå direkt in och pressa ut pengar ur konsumenterna med periodvissa "förbättringar" till din karaktär då och då.

Självklart så är det samma övergång vi ser här i väst just nu, men mycket saktare dock pga vår vana till att få en kvalitetsprodukt med allt material ingående i engångspriset... dock så sakta men säkert suddas dom minnena bort av DLC och F2P.

Det vi börjar se är F2P som inte är P2W med spel som nu senast Black Light (som av allt att döma verkar ha lyckats hitta den där svåra balansen mellan att vara gratis men samtidigt låta de som vill kunna köpa saker för att slippa lägga ner samma tid som de som spelar gratis. Baserat på det jag sett så måste jag säga att de verkar ha lyckats över all förväntan. Många utvecklare kan ta lärdom här.

Inaktiv

Kommer väl säkert vara 10 mille som kommer börja spela.. -.-

Medlem

Ok att spelutvecklare/utgivare, vill ha dubstep i sina trailers, då dubstep är mainstream idag. Men kan dem inte ha någorlunda bra dubstep, ist för den sämsta sorten dem kan hitta?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Msiden:

Free-to-play = Pay-to-win ..
kommer troligen vara tråkigt om man inte lägger in lite pengar för bättre uppgraderingar!

Så är det verkligen inte.

Finns många F2P spel som enbart säljer kosmetiska saker och XP/Guld gain. Det är defenitivt inte P2W modeller.

Däremot kan jag tro att CoD kommer att bli P2W då Activision inte bryr sig ett skit om balans.

Men om de säljer "XP/Guld gain" - då betalar man ju för att bli bättre / få saker snabbare. Därmed Pay 2 Win men kanske i ett lindrigare skal.

Du får bara saker snabbare, långt ifrån lika farligt som att du kan köpa exklusiva items som gör dig starkare.

Man får saker snabbare om man betalar. Det tycker jag låter som ett P2W.

Inte riktigt. Det kommer alltid finnas folk som kommer till max level snabbare en en själv. sen vad spelar det mig roll ifall dem nördat 100H, eller endast 50H fast med xp boost. Så länge dem inte får exklusivt skit så är jag nöjd.

Men jag föredrar fortfarande att köpa hela produkten.


signatur

Rwa?

Medlem

Call of Duty: Chinese Warfare


signatur

Veni - Vidi - Vici

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"...säger den ständigt leende Activision Blizzard-chefen Bobby Kotick – spelbranschens hjälte."
FZ crew kan verkligen det där med att trolla på rätt sätt

Bra att det inte är bara jag som reagerar på häxjakten mot judar, som FZ bedriver. Och när man säger ifrån, så får man bara höra förolämpningar, även från crew:et. Inte undra på att FZ håller på att stämplas som en anti semitisk sajt...

Medlem

Jag hoppas att det inte kommer till Sverige för nu tycker jag att hela call of duty serien kan skjuta sig själv i huvudet!

Medlem

"säger den ständigt leende Activision Blizzard-chefen Bobby Kotick – spelbranschens hjälte." - made me lol.. Ohwell Mr. Lind.. you're alright.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Såg videon, längtade tillbaks till MW2.. Vill ha detta

12
Skriv svar