Final Fantasy VII får nysläpp till pc – första trailern!

Robot
Final Fantasy VII får nysläpp till pc – första trailern!

Tifa, vad hände med dig? Du har blivit så blockig på gamla dar!

#square-enix, #final-fantasy-vii


Medlem
Final Fantasy VII får nysläpp till pc – första trailern!

Köp det! Ni kommer inte ångra er.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD

Medlem
Skrivet av swordy:

nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD

De kanske emulerar ps1an.
Emulation är inte perfekt, en ps2 emulator tex behöver minst en i5 för att fungera hyffsat sist jag kollade iallafall.

Medlem

Varje gång jag hör den här musiken går det en kall kår nerför min ryggrad:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av swordy:

nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD

Det finns redan en pc-version med följande krav:

SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM PC REQUIREMENTS
CPU Type: Pentium
CPU Speed in MHz: 133 MHz with 3D accelerator card; 166 MHz without 3D accelerator card
RAM: 32MB
Hard Drive Space: 260MB
Sound Card: DirectX 5.0 compatible
CD Drive Speed: 4X
Video Card: 3dfx Voodoo, 3dfx Voodoo 2, 3dfx Voodoo Rush, 3Dlabs Permedia 2, ATI Rage Pro, Intel i740, Power VR Extreme
Graphics Type: SVGA
Color Depth: 256
Graphics Resolution(s): 320 x 200, 640 x 480
Compatible Devices: keyboard, gamepad, joystick
Software (DirectX 5.0, etc.): DirectX 5.0

Jag spelade igenom det med en pentium 200MHz, 64MB ram och ett voodoo2 12MB, det var både snyggare och flöt bättre än PS-versionen, dock sämre ljud för oss som inte hade något bra midi-ljudkort.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Rätt beige att det ska se ut exakt som 97 .. Ett nysläpp eller rmk av spel borde vara grafiskt uppdaterade (monkey island 1,2) t,ex. ,, Med möjlighet att växla mellan de olika versionerna såklart.

Medlem

"Det låter jättebra för de som vill spela Final Fantasy VII, utan att spela det."

Casual gamer style FTL.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dessutom är det ju fullt spelbart (med relativt lite jobb) även innan det här släpps (om man får tag i en kopia för skäligt pris, en tusenlapp känns ju lite väl )

Medlem

Så vad kommer spektaklet kosta? Hur blir det med en Steam release, inget nytt?

Lite wierd att dom släpper nya grejer som Achivments, och samtidigt slänger med en Trainer, för att "fuska" igenom spelet? :S

Får verkligen hoppas att Achivements stängs av om man använder Trainern, annars gimpar dom ju meningen med det rätt snabbt


signatur

Nämen!

Medlem

woohoo fan va awesome!

Medlem

Remake, remake, remake! Men detta duger så länge.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har gamla pc versionen, finns en del mods till den men de är ett helvete att installera. MEN det blir galet snyggt!

Skrivet av Javas:

Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.

Man behöver inte grinda i Final Fantasy VII om man inte vill. Då gör du något fel.

Medlem

Kommer det till Steam köper jag det, annars avstår jag. Har redan spelet till Playstation. Character booster där emot, way to ruin the game. Den lilla grind:en som fanns om man ville göra 'ALLT' tyckte jag var underbar. Om man inte orkar levla orkar man nog ändå inte göra allt annat heller oavsett.

Medlem

Körde igenom det här till PC (igen) för inte så länge sedan. Är det inte allt för dyrt kommer jag nog köpa denna också ändå bara för att stödja en eventuell ordentlig remake.
Första gången man spelade detta.. jisses, vilken känsla det var, speciellt på den tiden!

Medlem

Har kvar den vita originalkartongen med allt kvar i uppe på hyllan. Den enda JRPG-relaterade titeln jag nånsin orkat köpa.

Träffade man möjligen rätt?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.

Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

[quote=Sebastian Lind]

Skrivet av Javas:

Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.

Man behöver inte grinda i Final Fantasy VII om man inte vill. Då gör du något fel.[/quote

FF7 behövde jag aldrig grinda i, men däremot var 8an, 9an, 12an och 13 lite grindiga på en del ställen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Parzec:

Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.

Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås

Inte så mycket till remake dock, bara ett nysläpp med påklistrade achievements och inbyggd trainer.

http://www.spaziogames.it/notizie_videogiochi/console_pc/1619...

Om man ska tro random italiensk sida så kommer det till Steam senare.

Medlem

Ett av de bästa spelen som någonsin skapats.
Kommer ihåg så väl hur jag satt och filade på Rubyweapon i dagar för att komma på hur jag skulle göra. Good times!!

Medlem

den där berättar rösten............purge removal NOW


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

also hur mycket hade dom tänkt att man ska punga ut för denna "nyversion" då?


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

känns lite som asiaterna lärt sig av hollywood när det gäller remakes, iofs blir en hel del bättre men långt ifrån alla. Vore ju lite kul om dem kunde göra en pre-quel istället till ff7

Medlem

Yaay, gillas starkt Håller med kommentarerna om att de borde blivit en grafisk uppdatering.

Jag hade faktiskt ff7 till pc ett tag, men det gick bara o spela på xp.. haha

Medlem

"Bilden: tro't eller ej kids, men det här var spelvärldens babe nummer ett på 90-talet."

Lara Croft?

Medlem

De vill ju göra en remake. Sluta dansa runt gröten


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det här spelet förändrade bokstavligt talat mitt liv. Jag blev aldrig densamma efter att jag spelat det.

Medlem

Vad i helsike, sådana minimumspecs och ändå knappt några förbättringar... Antingen är de helt inkompetenta eller så kör de spelet i nån slags emulator (inte ens en ps 1 emulator har såna krav dock..) Eller så är grafiken i trailern inte det vi kommer att få se i spelet..

Nä, då krånglar jag hellre med mina gamla skivor för att få det att funka...

12
Skriv svar