Vad tycker du om de nya Mass Effect-sluten?

Robot
Vad tycker du om de nya Mass Effect-sluten?

Mass Effect 3: Extended Cut har funnits ute ett tag nu. Hur tycker du att Bioware har lyckats med uppgiften att förlänga och förbättra de gamla sluten?

#mass-effect-3


Medlem
Vad tycker du om de nya Mass Effect-sluten?

"nya" slut vet jag inte om det är värt att kalla det. Några extra sekunder med ett litet bildspel som egentligen inte förklarade något mer än det förra. Ser det som ett tragisk och onödigt försummande av potentialen i en tidigare bra spelserie.

De är bättre än de förra, men inte särskilt bra.
De har inte löst alla problemen, utan bara några få.

Inaktiv

Skulle inte förvåna mig om människorna klagar lika mycket nu och kräver ett till slut.

Medlem

missnöjd, trodde det skulle vara längre, mer gameplay, mer att döda, bara de lilla, TRÅKIGT!

Skrivet av showerguy:

Skulle inte förvåna mig om människorna klagar lika mycket nu och kräver ett till slut.

Personligen så ser jag inget fel på att klaga på det man inte är nöjd med.

Medlem

Helt klart nöjd med dem nya sluten, inte lika bra som ID-theory men men. Kan nu iaf säga att jag är nöjd med serien.

Medlem

Jag trodde att det hela skulle handla om gameplay, inte en drygt 120 sekunders slideshow.


signatur

Game long and prosper

Medlem

De tog tag i fler lösa trådar än jag räknade med - men det förändrar inte problemets kärna, sluten är fortfarande vad de är.
Nu känns det dock lite mer som att de gjort det de kan för att rädda vad som räddas kan, efter att ha tagit in på det dramaturgiska skitspåret som slutet innebär.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Väntade med att klara ut spelet tills Extended Cut, så vet inte riktigt hur det var innan, men jag blev ganska nöjd med sluten. Hoppas dock att det kommer fler Mass Effect-baserade spel och böcker (förutsatt att William Dietz inte skriver dom). Kanske att dom utspelar sig innan Mass Effect-spelen eller att dom inte är kanon med spelen..

Medlem
Skrivet av Erefus:

Väntade med att klara ut spelet tills Extended Cut, så vet inte riktigt hur det var innan, men jag blev ganska nöjd med sluten. Hoppas dock att det kommer fler Mass Effect-baserade spel och böcker (förutsatt att William Dietz inte skriver dom). Kanske att dom utspelar sig innan Mass Effect-spelen eller att dom inte är kanon med spelen..

Haha! William Dietz.... det värsta jag har varit med om.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

De är inte lika horribelt dåliga som de var tidigare, men jag tycker fortfarande att riktningen Bioware valde känns helt fel.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Erefus:

Väntade med att klara ut spelet tills Extended Cut, så vet inte riktigt hur det var innan, men jag blev ganska nöjd med sluten. Hoppas dock att det kommer fler Mass Effect-baserade spel och böcker (förutsatt att William Dietz inte skriver dom). Kanske att dom utspelar sig innan Mass Effect-spelen eller att dom inte är kanon med spelen..

Haha! William Dietz.... det värsta jag har varit med om.

Är det William Dietz som skrev novellen som failade helt med ME loren. Det var väl flera hundratals lore relaterade fel?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Är det William Dietz som skrev novellen som failade helt med ME loren. Det var väl flera hundratals lore relaterade fel?

Japp, det fanns t.o.m. turians med rikshas..

Medlem

Deus ex machina. Så onödigt.

Medlem

Detta är vad jag skrev på Mass Effect 3 soundtracket - An End Once And For All på youtube som blev en av toppkommentarerna med över 90 likes:

I liked the ending before the extended cut. Now i'm loving it. But i don't think i can play the game again. Not because it's bad but because i have already done my choices. I have already walked my path. Shepard is dead and the journey is complete. I will just do the same choices again. Maybe i will pick up this trilogy after some years. But now it's the end. I will never forget the journey, the fight and the amazing universe i got to experience. Thank you Bioware. Goodbye Shepard.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Orkar inte kolla några nya slut. Problemet med trean var absolut inte att sluten var dåliga utan att hela spelet var fruktansvärt uselt. Jag kan inte för mitt liv fatta att själva spelet inte har fått mer kritik, det är obegripligt för mig. Är det bara jag som tycker att ettan var fantastiskt, att tvåan var betydligt sämre och att trean var snudd på ospelbart? Slutet kom ju bara som grädden på moset av dålighet.

Medlem

Jag gillar dem, de pluggar de värsta plotthålen, lägger till dialog innan valen och förklarar mer ingående dels vad varje slut innebär Samt vad som händer i ME universumet efteråt. Blev glad att se att varje slut mycket väl kan fungera som ett "good" ending samt att själva världen fortsätter i tre av fyra.

Medlem
Medlem

Det tar emot varje gång jag kommer till slutet och spelet blir som att vandra i sirap. Vill bara spänna upp styrspaken med ett gummiband, sätta en klämma på "A" eller "X" och gå och göra något helt annat. Problemet är att tempot är så lågt att jag helt tappar intresset och banden till vår "hjälte".
Push "X" to win the game....

Medlem

Riktigt, riktgit bra. Bra jobbat, BioWare!

Medlem

Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg det!
Är det verkligen sant?!
UGG BOOT för endast $50??!! Woooow


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

hade dom lagt till rosa/gula eller blå explosioner i de nya sluten?

Medlem

En sak! vafan hände med Miranda.Min LI Trodde det skulle vara en cutscene där typ nån soldat kom och sa att shepard var död!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Sluten tog ändå inte bort känslan att alla beslut man gjorde i ettan,tvåan och trean inte spelade nån roll.

Medlem

Jag är så nöjd så. Det lilla dom gjorde räckte för att jag skulle gå från missnöjd till nöjd. För min del räcker det

Nu hoppas vi på fler spel i ME universumet \0/

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Erefus:

Väntade med att klara ut spelet tills Extended Cut, så vet inte riktigt hur det var innan, men jag blev ganska nöjd med sluten. Hoppas dock att det kommer fler Mass Effect-baserade spel och böcker (förutsatt att William Dietz inte skriver dom). Kanske att dom utspelar sig innan Mass Effect-spelen eller att dom inte är kanon med spelen..

Haha! William Dietz.... det värsta jag har varit med om.

Är det William Dietz som skrev novellen som failade helt med ME loren. Det var väl flera hundratals lore relaterade fel?

Har inte läst nån ME bok som är skriven av William Dietz (Kul att han failar där med )

Därimot har jag läst Halo boken han har skrivit. Halo: The flood, det är den värsta boken jag läst, den mer eller mindre handlar om allt man går igenom i spelet och då menar jag ALLT det är som att spela spelet fast genom att läsa boken, den bidrar inget till universumet. Han beskriver (nästan) varenda strid man har mot varenda covenant man möter.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Jag ber om ursäkt men.

Jag förstår verkligen inte hela grejen med ME serien.
Köpte 1an, blev sur sen när jag tydligen använt upp alla mina installationer på en och samma dator.

Tyckte spelet var helt ok, väl stelt men kändes som 2an kunde bli bra.

Lånade 2an av en polare, blev sur då jag märkte att en hel del av spelet är i DLC som är snuskigt dyrt och spelet verkade ha blivit mer fokuserad på romanserna i spelet än själva storyn.

3an har jag vägrat köra då jag inte vill ha Origin samt hur demo't var, sen när man hör hur alla blev sura på slutet så blev de spiken i kistan för mig.

Jag kan bara inte förstå hur folk kan gilla spelet så starkt, vad är det jag har missat? Ber om ursäkt i förväg om jag upprört någon :).

Medlem

Mycket bättre, men det känns fortfarande för "stand alone" i serien. Hade gärna sett att alla mina val gjort större skillnad, men på det stora hela är jag mer än nöjd.


signatur

”Halvt nerdödad.”

Medlem
Skrivet av Kharif:

Jag ber om ursäkt men.

Jag förstår verkligen inte hela grejen med ME serien.
Köpte 1an, blev sur sen när jag tydligen använt upp alla mina installationer på en och samma dator.

Tyckte spelet var helt ok, väl stelt men kändes som 2an kunde bli bra.

Lånade 2an av en polare, blev sur då jag märkte att en hel del av spelet är i DLC som är snuskigt dyrt och spelet verkade ha blivit mer fokuserad på romanserna i spelet än själva storyn.

3an har jag vägrat köra då jag inte vill ha Origin samt hur demo't var, sen när man hör hur alla blev sura på slutet så blev de spiken i kistan för mig.

Jag kan bara inte förstå hur folk kan gilla spelet så starkt, vad är det jag har missat? Ber om ursäkt i förväg om jag upprört någon :).

Det är inget att be om ursäkt för.

Jag fattar inte shooters som Gears of War eller Call of Duty hehe.

Mass Effect 1 spelade jag däremot från pärm till pärm sju gånger innan jag ens tog ut skivan ur 360n. Dessvärre lyckeds dom inte, enligt min uppfattning, återupprepa magin i del två och tre. Dom var fortfarande bra men ettan var flera huvuden högre och står som klar "vinnare" i mina ögon. Varför vet jag inte riktigt. Det bara klaffade. Spelmekaniken, stämningen, storyn, karaktärerna och min sinnestämning när spelet lanserades.


signatur
12
Skriv svar