Live-action från revolutionära Assassin's Creed III

Robot
Live-action från revolutionära Assassin's Creed III

Även den största revolutionen har en liten början. Den senaste trailern från Assassin's Creed III och dess amerikanska revolution visar perspektiv från soldater, präster och mödrar.

#total-war-rome-ii, #ubisoft, #assassins-creed-iii


Medlem
Live-action från revolutionära Assassin's Creed III

Varför är oftast live-action-trailers till spel överdramatiska och i slow motion? Det behöver väl inte automatiskt vara fel med det, men passar det till ett spel som AC(3) när akrobatisk lönnmördar-stil är det som gäller...

Ja, ja... trailern gjorde mig varken mer eller mindre peppad. Är alltså fortfarande peppad som fan
Men det var inte den här trailerns förtjänst


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...

Jag skulle då inte vilja lära mig någon annans lands historia så länge det inte påverkat Sveriges på något sätt, men det kanske är bara jag det.

Är förövrigt jäkligt sugen på AssCreed.

Inaktiv

Var rödrockarna verkligen onda?

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Reize:

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...

Jag skulle då inte vilja lära mig någon annans lands historia så länge det inte påverkat Sveriges på något sätt, men det kanske är bara jag det.

Är förövrigt jäkligt sugen på AssCreed.

Jag utmanar dig att nämna ett land som INTE påverkat Sverige på något sätt. Vi lever i en globaliserad värld.

Men angående grabben i trailern: England har allt att göra med Amerika. Hela trailern var för mig nästan en karikatyr av den trångsynta "USA-centriska" världssynen.


signatur

Imperator

Medlem

Sen att det tydligen ska finnas både templars och assassins på båda sidor av konflikten gör trailern lite korkad.

Skrivet av North:

Var rödrockarna verkligen onda?

Ingen var varken ond eller god, eller så var alla båda två.

Medlem
Skrivet av North:

Var rödrockarna verkligen onda?

Onda är väl ett sätt att se på det. Britterna mer eller mindre förslavade kolonierna med skatter till England och liknande. England ville bland annat att kolonierna skulle betala England för "beskydd", typ som motorcykelgäng gör med krogar i Sverige idag.
Kolonierna saknade dessutom representation i det engelska parlamentet så de kände sig lurade och utnyttjade. Därför startade de en revolution för att bli självständiga.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Nu får jag FAN skärpa till mig! Assassins Creed Revelations ligger till PC i min spelhylla! Fortfarande inplastat..... 399kr från Media Markt när det var nytt..

Vet inte varför det inte blir av. Spelar andra spel och sen jobbar jag...

Vill inte bli spoilad!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Reize:

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...

Jag skulle då inte vilja lära mig någon annans lands historia så länge det inte påverkat Sveriges på något sätt, men det kanske är bara jag det.

Är förövrigt jäkligt sugen på AssCreed.

Jag utmanar dig att nämna ett land som INTE påverkat Sverige på något sätt. Vi lever i en globaliserad värld.

Men angående grabben i trailern: England har allt att göra med Amerika. Hela trailern var för mig nästan en karikatyr av den trångsynta "USA-centriska" världssynen.

Mongoliet, lycka till med den.

Medlem
Skrivet av Reize:

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...

Förstår att du reagerar men man får väl sätta det i sitt sammanhang. Det är skillnad på hur det var då och nu. Britterna var inte populära hos folket i kolonierna och samtidigt krävde britterna att kolonierna skulle lära sig om deras historia (kan ju anta att de inte lärde sig om så många andra länder i världen). Skolan på 1770-talet skiljer sig rätt mycket från dagens skola.
Dessutom är det ett litet barn som tänker så här. Det är nog vanligt förekommande än idag att barn tänker så här. Jag har själv tänkt liknande tankar om matte när jag gick i skolan; "varför ska jag lära mig matematik som jag aldrig kommer använda i vardagen?".


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Mer Live action. Ska det fortsätta så här så är vi snart tillbaka i Wing Commander eran (I don't mind!)


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

har helt missat Revelations... Finns det att köpa på PSStore? nån som vet?
ananrs får jag åka förbi MM tror jag.
Pepp på AC3!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Reize:

"När jag vägrar att lära mig historia om ett land jag aldrig kommer se"

Vad är det för skitsnack? Skall jag inte lära mig om rymden för att jag aldrig kommer åka dit eller?

Jaja, det är ju fjärde juli. Antar att man får låta dem hålla på med sitt patriotiska fjanteri då...

Förstår att du reagerar men man får väl sätta det i sitt sammanhang. Det är skillnad på hur det var då och nu. Britterna var inte populära hos folket i kolonierna och samtidigt krävde britterna att kolonierna skulle lära sig om deras historia (kan ju anta att de inte lärde sig om så många andra länder i världen). Skolan på 1770-talet skiljer sig rätt mycket från dagens skola.
Dessutom är det ett litet barn som tänker så här. Det är nog vanligt förekommande än idag att barn tänker så här. Jag har själv tänkt liknande tankar om matte när jag gick i skolan; "varför ska jag lära mig matematik som jag aldrig kommer använda i vardagen?".

Jag respekterar ditt tankesätt, men jag tror inte Ubisoft tänkte så långt när de regisserade trailern.


signatur

Imperator

Medlem

'MERICA, FUCK YEAH!

Medlem

Ubisoft vet hur en slipsten ska dras! Enkel men intelligent. Utmärkt trailer ju!

Medlem
Medlem

Det är intressant att all marketing jag sett (och jag menar precis alla skärmdumpar, videor etc. som jag sett) av ACIII har haft Britterna som 100% badguys.

Jag vet att de säger att det inte ska vara så svartvitt i själva spelet, still....just saying....

1
Skriv svar