Guild Wars 2 beta vs riktiga

Medlem
Guild Wars 2 beta vs riktiga

Hejsan!

Nu när guild wars 2 börjar närma sig så tittade jag lite på req för det och datorn når inte riktigt upp, men den klarar av bra många spel som den inte når upp till kraven på, så att den klarar av att köra spelet tror jag nog.

Problemet är, i kontakt med supporten så sade dom att om man inte når upp till kraven så kommer det inte ens gå att installera spelet. Jag laddade ner beta klienten igår och installerade den utan problem, så här är då min fråga: Om betan installeras så borde väl spelet installeras när det släpps, eller? Eftersom dom inte verkar vilja ha en öppen beta så kan man ju inte själv testa och se hur allt fungerar O.o

Tack på förhand!

Medlem

Kan inte garantera något, men om du lyckas ladda ner beta klienten, så ska du inte behöva ladda ner spelet igen när det släpps, utan det är helt enkelt så att Beta klienten uppdateras till 1.0


signatur

Rwa?

Medlem

Då borde det alltså fungera, eller hur? :s

Jag vet ju självklart inte hur bra det fungerar eftersom jag fastnar när man ska logga in, men installerar det så borde det inte vara några problem xD

Medlem

Ja om dem säger att "kan du installera spelet så klarar din dator av det" så borde det ju gå. Men sen kan det ju vara så att Betan i sig fungerar att installera på vilket dator som helst.

Skulle dock ta kontakt med support igen och fråga hur det ligger till med betan.


signatur

Rwa?

Medlem

Aldrig fel att fråga, väldigt tråkiga pengar att slänga i sjön i annat fall. Men som du säger borde samma regler gälla betan som release, risken för att de får konstig input är ju rätt stor annars.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Njo. Att BETAn går att installera är kanske bara för att den inte innehåller alla funktioner (och därmed begränsningar) som fullversionen har. En BETA är ju en BETA.

Men det är klart, om du kan köra BETAn på det lägsta, så är ju sannolikheten stor att fullversionen går med. Men om det då finns en spärr i installationsprogrammet så är det där det kommer att ta emot.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, jag kan ju som sagt var inte "köra" betan, eftersom jag bara kommer in till inloggningsskärmen, men har pratat mer med supporten, och mitt system kan iaf installera spelet.

Dom gjorde ett test på mitt system, och det var "right on the edge of being fast enough" och kunde mycket väl köra spelet, speciellt eftersom det klarade av dom övriga spelen jag skrev tidigare.

Det enda som var problemet med att jag inte riktigt nådde hela vägen med systemet var att jag inte kunde få någon support, men det har jag aldrig behövt med ettan, och är det problem med hur tvåan skulle fungera så skulle jag inte behöva fråga supporten direkt för att förstå vad problemet var ^^

Så det återstår väl bara att bestämma mig ifall att jag vågar chansa, för beta nyckel kommer man ju knappast över

1
Skriv svar