World of Tanks 7.5-uppdatering – vänta dig förstörelse

Robot
World of Tanks 7.5-uppdatering – vänta dig förstörelse

Storleken på det du (eventuellt) har i byxan spelar ingen roll så länge du har ett stort vapen, hälsar World of Tanks-utvecklarna.

#world-of-tanks


Medlem
World of Tanks 7.5-uppdatering – vänta dig förstörelse

Slutade spela det spelet pga artilleriets oförmåga att missa och skjuta från total säkerhet i andra änden planhalvan. Det var snarare World of Artillery pwning tanks än World of Tanks.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Slutade spela det spelet pga artilleriets oförmåga att missa och skjuta från total säkerhet i andra änden planhalvan. Det var snarare World of Artillery pwning tanks än World of Tanks.

Du är väl medveten om att man relativt enkelt kan ta skydd från artilleri och att de har drygt 7 st skott som de kan avfyra, sen om du använder en medium stridsvagn och om fienden inte täcker sitt artilleri kan du väldigt enkelt ta dem bakifrån.

Inaktiv

Älska när campernoobs gnäller på något som kan skjuta max ett skott i minuten.
Move like a butterfly, sting like a bee. eller vad säger man.

Medlem

Sweet, kommer lätt skaffa den ryska T10-medium tanken då jag har T-54 och gillar den.

Medlem

Man kan de ge sig någon gång?
Vi vill inte ha nya tanks och banor!

Fixa att spelet kraschar 80% av gångerna efter en match.

Fixa så att spelet stödjer i alla fall tre kärnor, inte en. Spelet har mer eller mindre exakt samma FPS för mig med ett Radon 7970 som med ett GTX 560m!
Och snälla, gör om vegitationen, jag tål personligen inte 2D sprites som vänder sig efter kameran...

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Älska när campernoobs gnäller på något som kan skjuta max ett skott i minuten.
Move like a butterfly, sting like a bee. eller vad säger man.

Älskar när fanbois gnäller för man råkade kritisera deras favoritspel. Jag har inte spelat det på ett bra tag, det kanske förändrats. Men när jag spelade så kunde artilleriet bomba ut det mesta ganska fort med 90% träffsäkerhet, och det handlade inte om några 1 skott i minuten. Snarare 1 skott var 3e-6e sekund.


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas bara Public Test kommer nu innan helgen, det är fanimej det roligaste av hela spelet, för då kan man testa tanksen och faktiskt ha kul, inte bara grinda hela jävla dagarna

Medlem

Jag är väldigt orolig för hur de ska lösa det med det franska light/medium-trädet då de skulle trycka in en tank i mitten någonstans. Har en AMX 13 75 som jag inte vill förlora...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sahsoka:

Jag är väldigt orolig för hur de ska lösa det med det franska light/medium-trädet då de skulle trycka in en tank i mitten någonstans. Har en AMX 13 75 som jag inte vill förlora...

Kör Tyskt. Upplev kvalite!

Du kommer inte förlora din tank, det här har dom gjort förut. Om jag minns rätt kommer du i det fallet bara ha hoppat ett steg i techträdet eller liknande.

Medlem

Ooo trevligt då jag har alla tier 9 mediums i mitt garage


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av vampyrer_suger:

Älska när campernoobs gnäller på något som kan skjuta max ett skott i minuten.
Move like a butterfly, sting like a bee. eller vad säger man.

Älskar när fanbois gnäller för man råkade kritisera deras favoritspel. Jag har inte spelat det på ett bra tag, det kanske förändrats. Men när jag spelade så kunde artilleriet bomba ut det mesta ganska fort med 90% träffsäkerhet, och det handlade inte om några 1 skott i minuten. Snarare 1 skott var 3e-6e sekund.

Sånt råkar jag enbart ut för om jag är ute med en långsam heavy som E75, T95 eller liknande, och andra sidan har 4-5 artilleripjäser, och jag irrat ut på någon öppen yta där de upptäcker mig. Självklart blir jag då ett högprio-mål och ett HE-regn kommer rätt omgående.

Men sånt är helt enkelt bara klantigt och jag får då skylla mig själv. Det är faktiskt rätt enkelt att undvika artilleriet bara man tänker till lite i förväg och inte bara rusar på.

Medlem
Skrivet av iNemeq:
Skrivet av Sahsoka:

Jag är väldigt orolig för hur de ska lösa det med det franska light/medium-trädet då de skulle trycka in en tank i mitten någonstans. Har en AMX 13 75 som jag inte vill förlora...

Kör Tyskt. Upplev kvalite!

Du kommer inte förlora din tank, det här har dom gjort förut. Om jag minns rätt kommer du i det fallet bara ha hoppat ett steg i techträdet eller liknande.

Skönt att höra. Jag tycker om min lilla radiobil Finns inget så tillfredsställande som en lyckad scout-run följt av en blixt-räd mot fiendens artilleri... Lever jag fortfarande efter det så kommer det roligaste, flankningar i stillastående strider


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Kanske FZ skulle ta och gräva lite mer ang patcharna.
De flesta är totalt ointresserade av nya tanks, man vill ha nya spelsätt. Vi fick 2 stycken med 7.4 men dessa finns bara på random battles, inte i CW.
WG hade lagt CW på is i 3 veckor (under EM) för att uppdatera och förbättra. Vad fick vi? Några nya kartor och områden. Inte en förändring(förbättring) av själva CW kriget eller dyl... WG använder WoTs mindre räknade personer, dom som bara gillar nya tanks, som sin kassako medans dom som vill ha ett bättre spel ser sig lurad efter varje patch.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jag ber alla här att sluta spela med ARTY, det förstör hela spelet.
Det är inte kul när man sitter i en tank å det säger BOOM ifrån nån fegis 1000meter bort.

Tank VS Tank.

Inget annat.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag ber alla här att sluta spela med ARTY, det förstör hela spelet.
Det är inte kul när man sitter i en tank å det säger BOOM ifrån nån fegis 1000meter bort.

Tank VS Tank.

Inget annat.

Äsch, det ingår så det är bara att gilla läget.

Arty har för övrigt inget med feghet att göra - i och med att de skjuter indirekt eld och har uselt pansar så är det vettigast att hålla sig på avstånd, för att vara effektiva så länge som möjligt.

Tyckte själv artilleri var knepigt att möta i början, men numera inga som helst problem oavsett vilken tank jag tagit ut ur garaget. Blir jag bombad 'to kingdom come' av artilleri så är det varken artilleriets eller spelets fel, utan bara jag själv som klantat till det.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag ber alla här att sluta spela med ARTY, det förstör hela spelet.
Det är inte kul när man sitter i en tank å det säger BOOM ifrån nån fegis 1000meter bort.

Tank VS Tank.

Inget annat.

Finns ett ypperligt botemedel mot din aversion mot artilleri..

Börja spela artilleri.

Om det var länge sen du körde kan jag meddela att spg's har blivit nerfade ganska rejält i iaf ett par omgångar.

Artilleri kan vara extremt nyttiga i en strid men är väldigt enkla att slå ut och är helt beroende av andra på laget för att fungera, utan dem skulle spelet vara dötrist med campande överallt i ännu större utsträckning än nu.

Om inte annat så ger det en inblick i hur man ska bete sig för att en spg hellre ska ta ett annat mål än just dig.

Vid udda tider på dygnet kan ju dock matchmakern bli tvungen att slänga in 5 eller fler spg's per sida om det vill sig illa, eller andra knasiga saker, men då kan man ju alltid öva på att jaga artillerister.

1
Skriv svar