Blizzard erkänner: "För lite end-game-material i Diablo 3"

Robot
Blizzard erkänner: "För lite end-game-material i Diablo 3"

I en forumtråd säger Blizzard att de vet att Diablo 3 har för lite att erbjuda åt spelare som har klarat ut hela spelet.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Blizzard erkänner: "För lite end-game-material i Diablo 3"

"..men vi tar och släpper spelet ändå, trots detta"


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Spelet är ganska dött just nu.

Det handlar inte om att det finns för lite end-game - Det finns inget alls.

Medlem

Crit dmg nerf inc

Medlem

Ser fram emot att sätta på reflect damage mantra på min munk när man möter en DH PvP

Medlem

Är jag casual gamer om jag spelar 4h/ dag?

Köttar genom Act III Inferno atm och det lär ta en månad minst innan jag tar ner Diablo pga att jag har för dålig gear.

Har spelat spelet i 150h som kostade mig 499:- och det tar dubbla tiden säkert innan jag klarar av det.

Tänk på saken....
Slå inte på trumman och gotta er i att Blizzard säger en sanning om hardcore gamers har tröttnat.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Fenix:

"..men vi tar och släpper spelet ändå, trots detta"

"When it's done" blev visst "ut med det snabbt så vi kan tjäna pengar! släpp allt som saknas sen, helst som DLC/expansion! $$$!"

OnT:
Om Blizzard hade väntat tills spelet var klart hade det inte varit något problem, då hade PvP varit tillgängligt. Sen brukar inte SP spel ha problem med för lite "endgame" material, men då är detta ju ett MMO light också...
Att försöka få bättre/mer Gears dög ju förr, men tack vare AuctionHouse och dess "Pay 2 play, pay 2 win" utförande så är det ju också poänglöst. Grinda (köp) gear för att klara inferno, sen är det klart.

I gamla Diablo fick man kämpa för GEar med polare och sakta ta sig an högre nivåer, för att inte tala om göra om sina karaktärer och testa nya builds.
Det är ju tyvärr inte möjligt då D3 skulle vara förenklat och fördummat/strömlinjeformat ner på Facebook nivå så ingen kan göra fel eller misslyckas då det inte passar målgruppen...

Medlem

Slutat sedan ett par veckor tillbaka. Det känns fantastiskt skönt. Kommer förhoppningsvis aldrig mer röra något signerat Blizzard.

Medlem

nä...för mig blev de en lvl 60 monk å sen börja intresset dvindla...och för mig blir de nu bojkott på allt blizz(bland annat) pga EA.

Medlem

Men det är inget fel på detta om man ser det som ett "vanligt" story-baserat spel; Det är ingen månadsavgift, så jag antar att det är okej att inte släppa så mycket mer content i form av gratis-patcher, såvida det inte är bugfixes och features som skulle funnits med från början (PvP-patchen?).

Har inte riktigt tänkt tillräckligt på detta för att kunna skapa en bra, hållbar opinion om det.

Medlem

Slutade spela d3 för flera veckor sen. Har gått tillbaka till diablo2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Felet de gjorde var nog att satsa på ett spel som skulle hålla länge med tanke på vad det var för spel. De skulle struntat i AH osv och bara släppt det för det single playerspel det är. Med stöd för 4 st i grupp. Tröttnade på diablo tre rätt snabbt men och andra sidan så var det lika dant med ettan och tvån.


signatur

IDKFA

Medlem

Men detta är inget MMO, vrf skulle det finnas endgame? Vet inget annat RPG som har "Endgame"


signatur

Rwa?

Inaktiv

Höll i 1,5 vecka för mig, sen var det över.

Medlem

när jag kom till inferno med min andra char då skönk intresset snabbare än titanic...Det som är så tråkigt också är ju att allt är så jävla sjukt dyrt på AH om man inte köper för riktiga pengar vilket suger.

Medlem

Jag tycker faktiskt Diablo 3 är skoj och spela, men jag har tappat suget eftersom jag tycker AH och RMAH förstör spelet...

Medlem

Inget mmo direkt så jag har inga större krav
Men efter inferno så fördriver man tiden genom att flumma runt och hoppas på bättre stuff.
Och sen är det slut..... Typ tills en expansion om ca 4 år

Medlem

Sent ska syndaren vakna.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Finns det inte set-items i Diablo3?

Set-items och Horadric cube är ju det roligaste i Diablo 2!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Anstar att jag måste vara väldigt mycket casual gamer, har spelat Diablo 3 ungefär 30-40 timmar, klarat normal mode och börjat på en extra karaktär och har tonvis med kul.
Detta spel är sjukt snyggt, underbart combat system som är extremt underhållande och bossar och monster de bästa jag sett. För mig kommer detta spel tillsammans med ett annat jag spelar räcka minst ett år. Speciellt med tanke på att GW2 kommer också. För att summera Diablo3 är nog ett av de mest underhållande och polerade spel jag spelat

Medlem

Slutat spela för kanske 1 månad sen tyvär.

Inaktiv
Skrivet av SteelStrike66:

Anstar att jag måste vara väldigt mycket casual gamer, har spelat Diablo 3 ungefär 30-40 timmar, klarat normal mode och börjat på en extra karaktär och har tonvis med kul.
Detta spel är sjukt snyggt, underbart combat system som är extremt underhållande och bossar och monster de bästa jag sett. För mig kommer detta spel tillsammans med ett annat jag spelar räcka minst ett år. Speciellt med tanke på att GW2 kommer också. För att summera Diablo3 är nog ett av de mest underhållande och polerade spel jag spelat

Inte för att vara elak men har Herrn spelat Diablo 2?

Diablo 3 är lätt en av det spel jag blivit mest besviken på.
Alldeles för lätt, alldeles för linjärt och "svårigheten" är inte att fienderna är smartare. Svårigheten är att du har för dåligt gear. Spelet har fått WoW stuk på sig.

Jag njöt av spelet för en genomkörning, storyn var ganska kass och en av de mest älskade karaktärerna blev dödad på ett ganska ovärt sett.

Karaktärer som byggts upp som stor del (Leah i det här fallet) försvinner lite väl snabbt och vi kommer troligen rädda henne i expansionen.

Nej, tröttnade snabbt på D3, ingen patch i världen kan rädda spelet.

BY ALL THAT IS HOLY DO YOU SEE THAT ENEMY OVER THERE?

Look over there! I never imagined such a thing!

Inte lirat med Scoundrel tyvärr

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av SteelStrike66:

Anstar att jag måste vara väldigt mycket casual gamer, har spelat Diablo 3 ungefär 30-40 timmar, klarat normal mode och börjat på en extra karaktär och har tonvis med kul.
Detta spel är sjukt snyggt, underbart combat system som är extremt underhållande och bossar och monster de bästa jag sett. För mig kommer detta spel tillsammans med ett annat jag spelar räcka minst ett år. Speciellt med tanke på att GW2 kommer också. För att summera Diablo3 är nog ett av de mest underhållande och polerade spel jag spelat

Inte för att vara elak men har Herrn spelat Diablo 2?

Diablo 3 är lätt en av det spel jag blivit mest besviken på.
Alldeles för lätt, alldeles för linjärt och "svårigheten" är inte att fienderna är smartare. Svårigheten är att du har för dåligt gear. Spelet har fått WoW stuk på sig.

Jag njöt av spelet för en genomkörning, storyn var ganska kass och en av de mest älskade karaktärerna blev dödad på ett ganska ovärt sett.

Karaktärer som byggts upp som stor del (Leah i det här fallet) försvinner lite väl snabbt och vi kommer troligen rädda henne i expansionen.

Nej, tröttnade snabbt på D3, ingen patch i världen kan rädda spelet.

BY ALL THAT IS HOLY DO YOU SEE THAT ENEMY OVER THERE?

Look over there! I never imagined such a thing!

Inte lirat med Scoundrel tyvärr

Inte för att vara elak, men har herrn spelat Diablo 2? Spelet var alldeles för lätt, linjärt och "svårigheten" var inte att fienden var smartare. Svårigheten låg i att ditt gear hade för dåliga resists.

Ska du klaga på Diablo 3 och påstå att 2an var bättre så klaga på rätt saker i alla fall...

Och end-game?! Det är ett Diablo för bövelen? Har inte haft maffigt end-game någonsin. Varken 1an eller 2an...
Som sagt, ska folk klaga så kan de väl klaga på sånt som inte är rena dumheter i alla fall? Att jämföra med WoW är som att jämföra kiselbaserade livsformer med en luftrenare. Helt korkat.

Själv tycker jag Diablo 1 var skitbra. Tvåan var sämre och 3an ytterligare lite sämre. Tror det hela beror på att jag med åldern helt enkelt för högre och högre krav på spelen jag spelar. Men alla tre spelen är Diablo-spel, så sluta förvänta er annat...

Och sist till er som påstår att Diablo är ett singleplayer-spel. Ni har till 50% fel. Man har kunnat spela Diablo i grupp sen första spelet. Och det är så många har avnjutit spelen. Så sluta gärna pissa på oss andra som gillar det.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Ser fram emot att sätta på reflect damage mantra på min munk när man möter en DH PvP

Det är antagligen på grund av femtioelva sådana här anledningar som PvP dröjjer. Dom kommer ju behöva omdesigna varenda klass i PvP typ för att det skall vara balanserat.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Manqs:

Inte för att vara elak, men har herrn spelat Diablo 2? Spelet var alldeles för lätt, linjärt och "svårigheten" var inte att fienden var smartare. Svårigheten låg i att ditt gear hade för dåliga resists.

Ska du klaga på Diablo 3 och påstå att 2an var bättre så klaga på rätt saker i alla fall...

Och end-game?! Det är ett Diablo för bövelen? Har inte haft maffigt end-game någonsin. Varken 1an eller 2an...
Som sagt, ska folk klaga så kan de väl klaga på sånt som inte är rena dumheter i alla fall? Att jämföra med WoW är som att jämföra kiselbaserade livsformer med en luftrenare. Helt korkat.

Själv tycker jag Diablo 1 var skitbra. Tvåan var sämre och 3an ytterligare lite sämre. Tror det hela beror på att jag med åldern helt enkelt för högre och högre krav på spelen jag spelar. Men alla tre spelen är Diablo-spel, så sluta förvänta er annat...

Och sist till er som påstår att Diablo är ett singleplayer-spel. Ni har till 50% fel. Man har kunnat spela Diablo i grupp sen första spelet. Och det är så många har avnjutit spelen. Så sluta gärna pissa på oss andra som gillar det.

Ser att jag får mitt eget mynt på mig :).

Diablo 2 kan väl inte räknas linjärt då du kan skicka nästan alla quest för att komma till slutet på spelet? Eller är min definition på linjärt fel? Du kan ju springa rakt mot Andariel om du vill i akt 1, Diablo 3 måste du gå runt o göra massor av små quest som känns mest jobbigt om jag får uttrycka mig så.

Spelade WoW i 4 år tyvärr och jag kan se flera likheter, dock så är det svårt att säga vilken som är bäst då personlig åsikt ect, du föredrar 1an jag föredrar 2an.

Men hur kan Herrn tycka jämnförelsen med WoW är dåligt? Tycker det har mer likheter med WoW än D2.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av cyberzaikoo:

Ser fram emot att sätta på reflect damage mantra på min munk när man möter en DH PvP

Det är antagligen på grund av femtioelva sådana här anledningar som PvP dröjjer. Dom kommer ju behöva omdesigna varenda klass i PvP typ för att det skall vara balanserat.

Kommer man få plats med gear till både PVP och till vanlig diablo genomkörningar is kistan?


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Vågar inte köpa Diablo 3.. spelar till 60 sen då?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Manqs:

Inte för att vara elak, men har herrn spelat Diablo 2? Spelet var alldeles för lätt, linjärt och "svårigheten" var inte att fienden var smartare. Svårigheten låg i att ditt gear hade för dåliga resists.

Ska du klaga på Diablo 3 och påstå att 2an var bättre så klaga på rätt saker i alla fall...

Och end-game?! Det är ett Diablo för bövelen? Har inte haft maffigt end-game någonsin. Varken 1an eller 2an...
Som sagt, ska folk klaga så kan de väl klaga på sånt som inte är rena dumheter i alla fall? Att jämföra med WoW är som att jämföra kiselbaserade livsformer med en luftrenare. Helt korkat.

Själv tycker jag Diablo 1 var skitbra. Tvåan var sämre och 3an ytterligare lite sämre. Tror det hela beror på att jag med åldern helt enkelt för högre och högre krav på spelen jag spelar. Men alla tre spelen är Diablo-spel, så sluta förvänta er annat...

Och sist till er som påstår att Diablo är ett singleplayer-spel. Ni har till 50% fel. Man har kunnat spela Diablo i grupp sen första spelet. Och det är så många har avnjutit spelen. Så sluta gärna pissa på oss andra som gillar det.

Ser att jag får mitt eget mynt på mig :).

Diablo 2 kan väl inte räknas linjärt då du kan skicka nästan alla quest för att komma till slutet på spelet? Eller är min definition på linjärt fel? Du kan ju springa rakt mot Andariel om du vill i akt 1, Diablo 3 måste du gå runt o göra massor av små quest som känns mest jobbigt om jag får uttrycka mig så.

Spelade WoW i 4 år tyvärr och jag kan se flera likheter, dock så är det svårt att säga vilken som är bäst då personlig åsikt ect, du föredrar 1an jag föredrar 2an.

Men hur kan Herrn tycka jämnförelsen med WoW är dåligt? Tycker det har mer likheter med WoW än D2.

För det har INGENTING med WoW att göra, det är två helt olika spel som möjligen delar diverse features (inte spelat wow så kan inte mycket men nog vet jag vad ett MMO är, Diablo är inte ett MMO.)

Jag tror mest att D3 inte är som alla hoppats på för att det inte är skaparna av D1 och D2 som gjort D3.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förstår inte varför dom gått ifrån det som gjorde D2 så trevligt.
Har 0 vänner online när jag väl loggar in för att slå ihjäl lite tid. Synd bara att man spyr på spelet så man lider igenom tiden man är inloggad och njuter så fort man tryckt EXIT GAME.

Visst första genomspelningen var ganska bra förutom storyn. Men sen gick det utför. Men det kanske är mig det är fel på. Har spelat för mycket Diablo 2 och tänkte att det skulle vara likt 2an. Kanske därför jag blivit så besviken.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pettson87:

Förstår inte varför dom gått ifrån det som gjorde D2 så trevligt.
Har 0 vänner online när jag väl loggar in för att slå ihjäl lite tid. Synd bara att man spyr på spelet så man lider igenom tiden man är inloggad och njuter så fort man tryckt EXIT GAME.

Visst första genomspelningen var ganska bra förutom storyn. Men sen gick det utför. Men det kanske är mig det är fel på. Har spelat för mycket Diablo 2 och tänkte att det skulle vara likt 2an. Kanske därför jag blivit så besviken.

Det enda som förstör spelet för mig är att det är linjärt. Nu är nästan alla dessa spel såhär men just det som är så synd, jag trodde Diablo 3 skulle vara något banbrytande, men spelet gör allting alldeles för "safe" för min del.

Taggar verkligen "Grim Dawn" på grund av det, långt ifrån lika linjärt som detta spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar