Minecraft uppdateras till 1.3 i augusti

Robot
Minecraft uppdateras till 1.3 i augusti

En drös med nya funktioner kommer i den patch som har tagit längst tid att utveckla hittills.

#mojang-specifications, #minecraft


Medlem
Minecraft uppdateras till 1.3 i augusti

Kul att de fortsätter släppa så mycket till Minecraft, utöver buggfixar man förväntar sig.

Medlem
Medlem

Dags att ta upp Minecraft nu igen, var ett bra tag sedan.

Medlem

helt sjukt va många timmars nöje man fått från detta spelet och fortfarande har

Medlem

Började lira igen lite granna i veckan och nu är man fast som förut

Medlem

ÄNTLIGEN!!!!!!

Medlem

Inget MC förrän i augusti då...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fint . synd bara att sist jag spela , och hade kört ungefär ett par timma på en map , så får jag typ lagg. som kommer var 20 sec och fryser bilden i 1 sec , grymt störande , Verkar bara vara när man är på ytan oxo,
Har försökt letat efter felet men lyckades aldrig räta till det : / .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ett sådant fel fick jag med, fast det kom redan efter ngn minut. Det berodde på att jag hade fel versiona v Java installerad. Jag hade 32-bits-versionen och skulle egentligen ha 64-bitarsversionen, när jag installerade rätt så försvann alla sådana problem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Fint . synd bara att sist jag spela , och hade kört ungefär ett par timma på en map , så får jag typ lagg. som kommer var 20 sec och fryser bilden i 1 sec , grymt störande , Verkar bara vara när man är på ytan oxo,
Har försökt letat efter felet men lyckades aldrig räta till det : / .

Låter som en dålig dator, hände min förra.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Jimpa_31:

Fint . synd bara att sist jag spela , och hade kört ungefär ett par timma på en map , så får jag typ lagg. som kommer var 20 sec och fryser bilden i 1 sec , grymt störande , Verkar bara vara när man är på ytan oxo,
Har försökt letat efter felet men lyckades aldrig räta till det : / .

Låter som en dålig dator, hände min förra.

Testa installera om java, hade nåt liknande problem förut då minecraft frös och stängde ner sig själv men efter att jag installerade om java så funkade allt felfritt råkade ha 32-bits versionen istället för 64

Medlem

Ni kan ju börja med att överge Java-skiten så fixar ni nog prestandan rätt lätt... Java är och kommer alltid förbli en flaskhals i detta spelet. Och fixa plugin-systemet först kanske innan ni krämar in mer skräp i koden, är ju alltid sunt att FIXA de gamla problemen först innan man slänger in nya problem :).

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ni kan ju börja med att överge Java-skiten så fixar ni nog prestandan rätt lätt... Java är och kommer alltid förbli en flaskhals i detta spelet. Och fixa plugin-systemet först kanske innan ni krämar in mer skräp i koden, är ju alltid sunt att FIXA de gamla problemen först innan man slänger in nya problem :).

Det är väl kodat i java?

Medlem

Öh, ja, men det är ju den största källan till prestandaproblemen. Det är ju inte direkt ovanligt att spelet tuggar i sig den ena efter den andra gigabyten minne samtidigt som den tar beslag på en stor bit processor, och detta av ett spel som tekniskt sett inte är så oerhört avancerat då det inte är så mycket som händer i bakgrunden, det är ju inte så att hela världen i spelet är uppdaterat dynamiskt, och grafiken är ju inte direkt avancerad heller. Och spelet har ju redan nu klara problem med events osv (många gånger som mina byggnationer med redstone hakar upp sig eller så), sedan så lämnar ju spelet en hel del att önska när det gäller grafikuppdateringen.

Inaktiv
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av mrpijey:

Ni kan ju börja med att överge Java-skiten så fixar ni nog prestandan rätt lätt... Java är och kommer alltid förbli en flaskhals i detta spelet. Och fixa plugin-systemet först kanske innan ni krämar in mer skräp i koden, är ju alltid sunt att FIXA de gamla problemen först innan man slänger in nya problem :).

Det är väl kodat i java?

Yes det är kodat i java, sedan ser jag inget större problem med att Minecraft använder sig av java heller så. Dom bekymmer folk stöter på med lagg m.m är ju för dom har en kass dator eller att java krånglar smått. Men då är det ju bara att installera om java. För jag har inte stött på ett enda problem sen jag köpte mig ny vettigare dator

Medlem

Tar man bort Java så försvinner ju också plattformsobereondet, vilket är väldigt viktigt för Minecrafts framgångar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Öh, ja, men det är ju den största källan till prestandaproblemen. Det är ju inte direkt ovanligt att spelet tuggar i sig den ena efter den andra gigabyten minne samtidigt som den tar beslag på en stor bit processor, och detta av ett spel som tekniskt sett inte är så oerhört avancerat då det inte är så mycket som händer i bakgrunden, det är ju inte så att hela världen i spelet är uppdaterat dynamiskt, och grafiken är ju inte direkt avancerad heller. Och spelet har ju redan nu klara problem med events osv (många gånger som mina byggnationer med redstone hakar upp sig eller så), sedan så lämnar ju spelet en hel del att önska när det gäller grafikuppdateringen.

Bara för att det inte är raketforskning som pågår i bakgrunden så betyder inte det att prestandan måste vara bra. Förstår inte varför mycket folk fortfarande inte förstår varför Minecraft är så krävande som det är. Jeb borde skriva en artikel som förklarar lite lätt vad datorn håller på med när Minecraft är igång.

Spelet är ju fantastiskt, så mest på den punkt att du spelar i långa sträckor, tröttnar , för att sedan återkomma och skapa en ny värld och få samma känsla som första gången du prövade MC. Fler spel som kan lyckas med detta eftersökes


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar