Medlem
Router problem.

Hej!

Har lite problem med min routers GUI sida. Jag inte komma åt den trådlösa routerns grafikiska användargränssnitt (webb-GUI) för att konfigurera inställningarna för den trådlösa routern. Det konstiga är att den vill ha av mig ett användarnamn och pass men det har jag aldrig behövt skriva in förut för att komma åt GUIn så jag vet inte vad passet och användarnamnet är, har kollat genom de papper jag har fått med routern men här står inget.
Så vet något hur jag kan lösa det här?
Jag ska tilllägga också att jag kommer åt min internet som vanligt men jag kan inte gå in i min routers inställingar för att ändra lite saker.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

testa admin/admin som brukar vara standard. Annars har jag ingen aning.

Medlem
Skrivet av fall:

testa admin/admin som brukar vara standard. Annars har jag ingen aning.

Har redan testat det men funkar inte :/


signatur

Dont force your weakness upon me!

nj
Medlem

Routerpasswords.com har en stor samling standardinloggningar för olika routrar.

Medlem
Skrivet av nj:

Routerpasswords.com har en stor samling standardinloggningar för olika routrar.

Använder mig av ASUS router och testade pass för den från den här sidan men funkar inte, undrar om jag borde kanske reseta hela min router kan det hjälpa kanske att nollställa routers default pass som är admin/admin?
Men jag har svårt att se att den kommer att reseta något på tanke att jag har inte rört något med passet, det är en annan sak om jag hade ändrat passet men det har jag inte gjort.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Försöker du komma åt interfacet trådlöst?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Resetta routern, koppla i trådat nät, försök logga in med det lösen som är default för din modell.

Många routrar kräver att du använder trådat nätverk för att komma åt settings om du inte specifikt ställt in att du ska ha tillgång till det trådlöst.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar