The Secret World

Robot
The Secret World

"Just nu älskar jag The Secret World". Vår mmo-expert har fallit som en fura för det nydanande, välsvarvade och tankenötande mmo-rollspelet från Norge. Det här är hans första intryck.

#funcom, #age-of-conan-hyborian-adventure, #world-of-warcraft, #the-secret-world, #grand-theft-auto-iii, #the-longest-journey, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Secret World

Kick ass spel och riktigt bra recension!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lirade väldigt lite när det var beta så kan inte säga mycket om spelet, men stämningen och miljöerna är verkligen 5/5.

Medlem

I love it so far. Och är väl ungefär 50% igenom spelets huvud story content.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelet var riktigt bra för att vara ett mmo men saker dom kunde ha förbätrat är
- Striderna (hela strids sytemet)
- flytet i inventoryt
- vissa menyer framförallt att när man lvl anser jag
Annars riktigt bra och som sakt för att vara ett mmo skulle dock passa bra som ett f2p/p2w spel mer en med månadskostnad.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

"imponerande röstskådespelare" Vettefan, lät som de läste från ett papper utan någon som helst inlevelse.

Striderna? Gillade du dom? Känns som det kommer vara saken som sänker spelvärdet något enormt, då det var DÖtrist.

Medlem

hade missat helt att detta spel hade släpps redan

Medlem
Skrivet av eine_petule:

"imponerande röstskådespelare" Vettefan, lät som de läste från ett papper utan någon som helst inlevelse.

Striderna? Gillade du dom? Känns som det kommer vara saken som sänker spelvärdet något enormt, då det var DÖtrist.

Smaken är som baken - striderna passar mig utmärkt...men självklart kan vi inte alla gilla det samma.

Äpplen och Päron.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ish
Medlem

Ser extremt ointressant ut. Tycker fortfarande att de skulle gjort AO2 ist :/


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

köpte det för 300kr, spelade i 3 timmar... uninstall.

Medlem

Ett av de sämmre MMO lir jag testat på länge. Striderna är så dåliga att jag spyr. Hela item systemet faller mig inte i smaken heller. Vissa quester är väl lite annorlunda iaf vilket är trevligt.
PvPn är heller ingen höjdare än. Har en F2P känsla över sig men med månadskostnad.
2.5/5 från denna liraren iaf

Medlem

Tycker jag läser överallt att storyn är bra men striderna stela och tråkiga. Har väntat flera år på detta så jag ska definitivt prova innan jag dömer. Gillar skarpt att man inte får all information serverad vad gäller uppdrag i spelet. Personligen tycker jag att det blir roligare då. Tack för recensionen!


signatur

”Halvt nerdödad.”

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Kick ass spel och riktigt bra recension!

recension?

gnu
Medlem

gillande inte det jag såg i betan, men jag köpte det ändå och så här roligt har jag inte haft sedan everquest 1, verkligen mycket att explora i detta. ingen jävla korridor ala SWTOR

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ankh:

Kick ass spel och riktigt bra recension!

recension?

Vad man kan vara känslig då - preview eller vad du nu vill kalla det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet väl inte om jag tycker att manuset är så värst bra rakt igenom och jag finner röstskådespeleriet både upp och ner, men just investigationquestsen och känslan i allt är fenomenal. Jag gick in i det hela liteh alvljummet, men blev positivt övertrasserad. Sen får vi se hur länge det håller i sig


signatur

Videomupp

Medlem

Skitbra artikel, hoppas dom sätter dig på Guild Wars 2 också


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om du erkänner att du gav SWTOR ett högt betyg, herr Petter Mårtensson, så har du underminerat min tilltro till dig som journalist. Jag måste därför anta att spelet är uselt och köper det inte. Tack så mycket.

Medlem

Skitbra spel om man orkar att ge det en chans. Tyckte inte alls om det i början men nu gillar jag det skarpt. Riktigt skoj att testa nya skills hela tiden och testa nya builds. Finns så många möjligheter!

Medlem
Skrivet av Hanga:

Om du erkänner att du gav SWTOR ett högt betyg, herr Petter Mårtensson, så har du underminerat min tilltro till dig som journalist. Jag måste därför anta att spelet är uselt och köper det inte. Tack så mycket.

Om du underkänner hela hans journalistiska karriär på endast en artikel och betyget i den så har du underminerat min tilltro till dig som en tänkande varelse. Jag måste därför anta att din åsikt om spel och journalistik är irrelevant. Och faktiskt kolla upp spelet själv istället var att fastna åsikter baserat på ologiska premisser.

Medlem

Love it! Bra recension.

Medlem

Tror spelet kommer floppa. Har hittills inte sett någonting som fått mig intresserad utav spelet och dem jag känner som har spelat det har beskrivit det som hyfsat mediokert och ingenting har varit särskilt spektakulärt.

Medlem

ser snyggt ut men för min del när jag kollar på folk som streamar spelet så får jag Age of Conan som jag tyckte va bra när det kom ut men som hade det massiva springandet hit och dit!
Men när du skapar din gubbe första gången jäkligt nice med hur du kan få din karaktär att se ut!

Skrivet av eine_petule:

Striderna? Gillade du dom? Känns som det kommer vara saken som sänker spelvärdet något enormt, då det var DÖtrist.

Det är sånt jag kommer snacka om nästa vecka. För mig personligen har det berott på vilket vapen jag använt. Assault rifles stog jag inte ut med, medan jag trivs bra med fists. Jag hör många klaga på striderna, men jag tycker inte de är speciellt dåliga - inte heller superbra, men de är ganska klassiska MMO-strider. Men så spelar jag och gillar Vanguard - där kan vi snacka tröga strider.

Skrivet av Hanga:

Om du erkänner att du gav SWTOR ett högt betyg, herr Petter Mårtensson, så har du underminerat min tilltro till dig som journalist.

Men vad ska jag säga? Att jag inte gav SWTOR ett högt betyg? Det gjorde jag ju! Ska jag förneka det och ljuga istället? Då, precis som nu, handlar det om var jag var när jag skrev recensionen - som jag påpekade i den förra tråden du var på mig i. Tror det är dags att du läser om den recensionen. Hade jag skrivit en text om spelet nu hade den med största säkerhet sett annorlunda ut.

Du behöver inte hålla med mig i vad jag tycker om ett givet spel, det är helt OK. Men personliga påhopp enbart på grund av att jag gav ett MMO som senare visade sig inte hålla i längden ett bra betyg känns ganska tråkigt. Det är en genre där spel konstant ändras - antingen genom expansioner eller helt vanliga patcher. Rift idag är ett helt annat spel än när det släpptes för lite mer än ett år sedan, Vanilla WoW skiljde sig avsevärt från The Burning Crusade.

Jag skriver alltid ut hur långt jag har kommit när jag recenserar MMOs. Det är det ärliga att göra. Många gör inte det. Och då det lägsta betyget på Metacritic för SWTOR är 70 så får du avfärda många journalister.

Medlem

Atmosfären questerna o storyn är grym, men ibland undrar man om dem verkligen spelar sina spel. Vissa designval är heeelt idiotiska. 525 skills ja, men du kan bara ha med dig och använda dig av 7 aktiva skills och endast använda 2 vapen i en strid vilket innebär att du har ungefär 50 aktiva skills att fördela över 7 slots. Varför bara 7 slots? Blir det roligare då? Snacka om att dumma ner o göra ett spel mycket tråkigare än vad det behöver vara. Det där med att questloggen bara kan ha 6 aktiva quest plus 3 pausade är också helt idiotiskt. Att det skulle hjälpa en att fokusera på enstaka quester är skitsnack. Man fokuserar ALLTID på en quest åt gången, så tillvida det inte finns flera quester som har samma mål. Det en mycket begränsad questlog gör är att styra ditt val av vad du kan göra, istället för att låta din lokala position i världen avgöra. Du kan mao. inte göra avstickare från den quest du har i questloggen och prioritera det som är närmast. Istället måste du först göra klart den quest du håller på med och sedan springa tillbaka om du vill göra den quest du för tillfället befinner dig vid. Detta skapar givetvis mycket mer spring. Utvecklarna vet om att man ibland vill pausa en quest o sticka iväg på en sidoquest varför det finns möjlighet att pausa 3 quester. 9 quester i en questlog är dock på tok för lite. Varför ha någon begränsning överhuvudtaget? Begränsningar ger alltid dig mindre val och mer spring.

Medlem

Måste ju vara alla feminister och pöjkar som vill spela flickor i spel våta dröm, bara massa småflickor i trailern.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Underbart spel, gillar att man måste söka lösningar och forska runt lite


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vet inte. Jag börjar kanske bli bitter men efter att korea har sprutat ut f2p/p2w MMO:n så känns nästan hela genren mättad flera gånger om.

Jag hade en period som jag faktiskt letade efter schyssta/charmiga och framför allt gratis MMO:n för att hitta nått som man kunde locka med polarna med å lira.

Men jag känner mig nästan mätt och hamnat i en digital matkoma så att jag knappt orkar lyfta blicken när det kommer nyheter om MMO:n hur hög ambitionsnivån än är. Vilket är trist när det finns så mycket bra idéer.

Medlem

TSW = NOM NOM


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Mmorpg.com forum går varmt och en stor majoritet verkar älska spelet. Folk som klagar på combat verkar fåniga det är ingen skillnad på combat här från de mer klassiska mmorpgna jag spelat, skulle vara respecc då kanske men går ju att spela om xp för ny ability så vette fan om det är nån big deal. Men haters

123
Skriv svar