Activisions nya projekt: The Walking Dead-shooter

Robot
Activisions nya projekt: The Walking Dead-shooter

Zombie-shooter-genren blir ännu bredare nästa år. Activision står bakom ett FPS som baserar sig på den kända TV-serien.

#activision-blizzard, #the-walking-dead-2, #terminal-reality, #ghostbusters-the-video-game, #bloodrayne


Medlem
Activisions nya projekt: The Walking Dead-shooter

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här


signatur

If you give a man a fish, he will have food for a day. But if you teach him how to fish, he will have fish for the rest of his life.

Medlem

Blir väl ännu en arcade shooter. Gör nåt nytt för fan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas dom kör på IW-motorn.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Hoppas dom kör på IW-motorn.

Fast nee?

Medlem

hoppas det blir typ skyrim värld och coop, då snackar vi zombispel

Medlem

Känner mig lite tveksam till en shooter baserad på Walking Dead. Att man kan skjuta i spelet, fine, men att kalla det för en shooter gillar jag inte riktigt. Jag är inte heller helt förtjust i att spelet är baserat på tv-serien snarare än att de provade göra något eget (som Telltales spel t.ex.) ... det brukar bli så fel när de gör så.

Medlem

Call of Walking Dead, DX9 60FoV med sönderscriptade event och linjärt helvete

självklart.

Medlem
Skrivet av bavver:

hoppas det blir typ skyrim värld och coop, då snackar vi zombispel

Eller hur! De hade varit riktigt najs!

Medlem

Det krävs så väldigt mycket för att ett zombiespel ska bli bra och även om jag hoppas det här blir skoj så tror jag inte så kommer att ske. Förmodligen ett högst ordinär shooter som försöker dra nytta av att serien är så bra och har så många fans. Jag är dock beredd att bli positivt överraskad.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Call of Walking Dead, DX9 60FoV med sönderscriptade event och linjärt helvete

självklart.

Skulle sälja som smör ändå på något mirakulöst sätt :S Where have this world gone to!?

Medlem
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Ztreek:

Call of Walking Dead, DX9 60FoV med sönderscriptade event och linjärt helvete

självklart.

Skulle sälja som smör ändå på något mirakulöst sätt :S Where have this world gone to!?

tror nog att L4D samt TellTaleGames version utklassar detta spel på alla sätt.

Medlem

VA?! SKA ACTIVISION GÖRA EN SHOOTER?!?!?!?!?!

Medlem

"The walking dead: The video game... The other one"


signatur

Videomupp

Medlem

Tvivlar starkt på att det kan mäta sig med Telltales spel. The Walking Dead handlar om överlevnad och människors beteende när hela världen gått åt helvete, inte 360 NOSCOPEHS[MLG]420SMOKEERRYDAY

Medlem
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Valpnos:

Hoppas dom kör på IW-motorn.

Fast nee?

Med tanke på att CoD säljer som smör så lär det vara en av dom bättre motorerna som finns eller?

Medlem

Hoppas dom gör en DayZ ripoff med grymmare animationer osv, det vore nåt

Medlem

aaaaaargh gud va härligt att man får spela som bröderna! Dom är ju skönaste i serien


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Valpnos:

Hoppas dom kör på IW-motorn.

Fast nee?

Med tanke på att CoD säljer som smör så lär det vara en av dom bättre motorerna som finns eller?

Det är inte grafikmotorn som ligger till grund för spelets försäljningssiffror, om du nu trodde det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Valpnos:

Hoppas dom kör på IW-motorn.

Fast nee?

Med tanke på att CoD säljer som smör så lär det vara en av dom bättre motorerna som finns eller?

Det är inte grafikmotorn som ligger till grund för spelets försäljningssiffror, om du nu trodde det.

Jag var inte så seriös.

Inaktiv

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Det är Activision, jo det kommer suga.

Inaktiv
Skrivet av neonille:
Skrivet av qun0:

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Det är Activision, jo det kommer suga.

Du skulle inte säga det om det stod EA även fast dom är idioter också eller hur? Sedan du vet fortfarande inget fören du får se mer. Jag säger inte att Activision är bäst i världen, det jag menar är att du kan inte döma från denna trailer som inte sa något speciellt. Jag tänker då själv inte döma detta tills jag får se något vettigare.

Medlem

Zombie-shooter- Activision, jisses vilket stort suck.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Javas:

aaaaaargh gud va härligt att man får spela som bröderna! Dom är ju skönaste i serien

Håller med
Hoppas dom bara inte fuckar upp hela skiten nu bara med detta spelet ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av neonille:
Skrivet av qun0:

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Det är Activision, jo det kommer suga.

Du skulle inte säga det om det stod EA även fast dom är idioter också eller hur? Sedan du vet fortfarande inget fören du får se mer. Jag säger inte att Activision är bäst i världen, det jag menar är att du kan inte döma från denna trailer som inte sa något speciellt. Jag tänker då själv inte döma detta tills jag får se något vettigare.

Efter att dom började släppa ett nytt CoD för varje år med x antal DLC paket och massa extra saker som kostar istället för att uppdatera deras föregående spel i serien som har exakt samma grafik och har haft sedan CoD 4 så jo, då kan man nästan med säkerhet säga att det kommer att suga. För att inte tala om när dom slog ihop sig med Blizzard 2008.. det var nog det sämsta Blizzard gjort.. för sen gick det ju sämre för både WoW och ja.. Diablo 3 var ju inte direkt den hit som man kanske hade hoppats på i efterhand även om det nu sålde väldigt bra.. RMAH lär ju varit Activisions idé med tanke på att det började talas om väldigt sent i D3's process. Sen WoW där dom runt 2008 (vilket lustigt sammanträffande att dom slog ihop sig med Activision just det året.. eller..) så började dom sälja items, som bland annat companions från deras hemsida för riktiga pengar. Året därpå började dom sälja mounts för riktiga pengar och så vidare.. många spelare tyckte då att det började gå utför och när dom sedan gjorde att du fick extrema fördelar av att reqruita en polare för att sedan dra max lvl på någon dag gjorde att WoW förlorade charmen totalt.. endast för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt, precis som med CoD.. så det finns ju lite anledningar till varför folk hatar eller inte gillar Activision..

Sedan är väl frågan när dom senast gjorde ett spel som var nyskapande..

Medlem

Coolt, Redneck Rampage med Zombies

Medlem
Skrivet av Westrr:
Skrivet av qun0:
Skrivet av neonille:
Skrivet av qun0:

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Det är Activision, jo det kommer suga.

Du skulle inte säga det om det stod EA även fast dom är idioter också eller hur? Sedan du vet fortfarande inget fören du får se mer. Jag säger inte att Activision är bäst i världen, det jag menar är att du kan inte döma från denna trailer som inte sa något speciellt. Jag tänker då själv inte döma detta tills jag får se något vettigare.

Efter att dom började släppa ett nytt CoD för varje år med x antal DLC paket och massa extra saker som kostar istället för att uppdatera deras föregående spel i serien som har exakt samma grafik och har haft sedan CoD 4 så jo, då kan man nästan med säkerhet säga att det kommer att suga. För att inte tala om när dom slog ihop sig med Blizzard 2008.. det var nog det sämsta Blizzard gjort.. för sen gick det ju sämre för både WoW och ja.. Diablo 3 var ju inte direkt den hit som man kanske hade hoppats på i efterhand även om det nu sålde väldigt bra.. RMAH lär ju varit Activisions idé med tanke på att det började talas om väldigt sent i D3's process. Sen WoW där dom runt 2008 (vilket lustigt sammanträffande att dom slog ihop sig med Activision just det året.. eller..) så började dom sälja items, som bland annat companions från deras hemsida för riktiga pengar. Året därpå började dom sälja mounts för riktiga pengar och så vidare.. många spelare tyckte då att det började gå utför och när dom sedan gjorde att du fick extrema fördelar av att reqruita en polare för att sedan dra max lvl på någon dag gjorde att WoW förlorade charmen totalt.. endast för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt, precis som med CoD.. så det finns ju lite anledningar till varför folk hatar eller inte gillar Activision..

Sedan är väl frågan när dom senast gjorde ett spel som var nyskapande..

Activision Blizzard är precis som alla andra börsnoterade företag drivna av vinst. De måste tjäna mer och mer pengar för varje år som går, annars blir aktieägarna sura.
RMAH eller item sale i WoW är förmodligen ett bra sätt.

Sen kan man ju undra varför du stör dig så extremt mycket över det?

Jag tror det i grund och botten är ren avundsjuka, har sagt det förut och säger det igen.

Medlem

Jag finner detta riktigt intressant. Så länge det är mer inriktat på skräck och survival än typ ren actionfest. Men verkar som det förstnämnda då ammo, mat och förnödenheter är få till antalet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Westrr:
Skrivet av qun0:
Skrivet av neonille:
Skrivet av qun0:

Till er alla som gnäller, varför döma innan det visas något mer från detta? Oj justja, så fort det är något som visas med Activision så måste gnällandet börja. Vänta med att säga något tills mer kommer, för denna trailer säger ju inte precis att det kommer bli skit eller hur?

Det är Activision, jo det kommer suga.

Du skulle inte säga det om det stod EA även fast dom är idioter också eller hur? Sedan du vet fortfarande inget fören du får se mer. Jag säger inte att Activision är bäst i världen, det jag menar är att du kan inte döma från denna trailer som inte sa något speciellt. Jag tänker då själv inte döma detta tills jag får se något vettigare.

Efter att dom började släppa ett nytt CoD för varje år med x antal DLC paket och massa extra saker som kostar istället för att uppdatera deras föregående spel i serien som har exakt samma grafik och har haft sedan CoD 4 så jo, då kan man nästan med säkerhet säga att det kommer att suga. För att inte tala om när dom slog ihop sig med Blizzard 2008.. det var nog det sämsta Blizzard gjort.. för sen gick det ju sämre för både WoW och ja.. Diablo 3 var ju inte direkt den hit som man kanske hade hoppats på i efterhand även om det nu sålde väldigt bra.. RMAH lär ju varit Activisions idé med tanke på att det började talas om väldigt sent i D3's process. Sen WoW där dom runt 2008 (vilket lustigt sammanträffande att dom slog ihop sig med Activision just det året.. eller..) så började dom sälja items, som bland annat companions från deras hemsida för riktiga pengar. Året därpå började dom sälja mounts för riktiga pengar och så vidare.. många spelare tyckte då att det började gå utför och när dom sedan gjorde att du fick extrema fördelar av att reqruita en polare för att sedan dra max lvl på någon dag gjorde att WoW förlorade charmen totalt.. endast för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt, precis som med CoD.. så det finns ju lite anledningar till varför folk hatar eller inte gillar Activision..

Sedan är väl frågan när dom senast gjorde ett spel som var nyskapande..

Glömde du läsa det jag skrev? Jag skrev att jag aldrig påstår att Activision är bäst, tycker dom är skumma. Men man kan inte döma ett spel från en trailer som inte sa ett skit, ni skulle fan inte gnälla om det var EA det nämndes om, ni hade fan jublat av glädje även fast dom är större dyngskallar.
Fast ni gnälliga apor anser man är korkad om folk råkar gilla spelen ni hatar.
Men jag håller mig till min åsikt, döm inte fören ni får se mer, för denna trailer sa inget ännu.

12
Skriv svar