Försöker ladda ner spel via ps store men har inte ytrymme?

Medlem
Försöker ladda ner spel via ps store men har inte ytrymme?

Hej behöver lite hjälp med detta undrar om man ska bara ladda ner eller slänger man pengarna i skräpet.
Har en ps3 på 80 gig har fylld den med alla sorts viktiga ting på hd.
Problemet är att jag såg spelet Uncharted 2 till salu där för 200 kr,Passade mig perfek.MEN spelet är på 19.5 gig i beskrivningen står det att man ska ha 34 gig ledigt?
Har tidigare laddat ner La noire utan problem o då var den fyld till max.Så nu har jag släng bort det mesta mmen har bara 22gig tillgänglit i alla fall.
Vad ska man göra? ta risken eller bara lägga till en hunding på en skiva detta passar mig dock bättre med att ladda ner så uppskattar hjlp eller råd om detta SNÄLLA

Skribent

Du kommer bli tvingad till att ta bort saker/avinstallera om du ska få plats med det där. Jag har samma problem med min 40gigs PS3 så jag har slutat köpa och ladda ner större spel. Angående att köpa det på skiva så är det inte alls 100kr dyrare, det är t.o.m. billigare.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/93560-uncha...

Alternativt köp en 500gigs hd, då ska det väl dröja lite innan du får samma problem igen.

Medlem

Jag måste uppgradera min PS3 (igen) har en 250gb nu, men det räcker inte så länge om man har PLaystation Plus


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skribent
Skrivet av warh0g:

Jag måste uppgradera min PS3 (igen) har en 250gb nu, men det räcker inte så länge om man har PLaystation Plus

Jag lurar på att köpa en ny hdd, men hur går man tillväga för att flytta över sparfiler och dylikt från gamla till nya? Jag har ett tillräckligt stort USB-minne men har för dålig koll på hur man går tillväga.

OT: Måste även fixa till min fläkt, rengöra eller byta ut. PS3an blir varm så inihelvete efter 20min spelande av ett lite mer krävande spel. Fläkten drar igång och börja låta som ett jetplan men den blåser inte ur mer luft än vad den gjorde innan.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av warh0g:

Jag måste uppgradera min PS3 (igen) har en 250gb nu, men det räcker inte så länge om man har PLaystation Plus

Jag lurar på att köpa en ny hdd, men hur går man tillväga för att flytta över sparfiler och dylikt från gamla till nya? Jag har ett tillräckligt stort USB-minne men har för dålig koll på hur man går tillväga.

OT: Måste även fixa till min fläkt, rengöra eller byta ut. PS3an blir varm så inihelvete efter 20min spelande av ett lite mer krävande spel. Fläkten drar igång och börja låta som ett jetplan men den blåser inte ur mer luft än vad den gjorde innan.

Det bästa sättet att göra det på är att ta en backup till en USB disk på hela systemet, byta disk och sedan läsa tillbaka backupen. (Så har jag gjort iaf). Notera att guiden nedan gäller för den tjocka PS3an
http://www.gamespot.com/features/how-to-upgrade-your-playstat...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

finns det ens 80gigs PS3or som inte är feta?

1
Skriv svar