Sommaren börjar med ond bråd - och svettig - död

Redaktör
Ponny
Sommaren börjar med ond bråd - och svettig - död

Zombies, Run. Ännu en zombieapokalyps. Ännu en tränings-app. Men kombinationen är smått vansinnig och faktiskt sjukt innovativ.

Jag springer, tränar och svettas samtidigt som jag lyssnar till en historia om hjärngnagande zombiekräk och människorna runtomkring. Och jag är inte bara en passiv åhörare. Som en "runner" är mitt mission att samla utrustning och bygga upp en bas i en värld där de levande tagit över. Ibland tvingas jag pressa kroppen till bristningsgränsen för att lyckas fly från en svärm zombies. Och lika ofta lystrar jag till dialogen hos de överlevande, en skock profiler som verkar både intressanta och mångbottnade. Bästa appen någonsin?

Och motionsspåret blir aldrig mer sig likt.

Såhär börjar min sommar, en jävligt soft början. Igår kickade alltså min fyra veckor långa semester igång. Ikväll ska vi se Spider-Man på bio. Soft, som sagt.

[ia=641599; large]
Är ni sugna (ja det är ni) så finns hemsidan här

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Sommaren börjar med ond bråd - och svettig - död

Om jag hade en smartphone så hade jag köpt appen direkt!

Skönt koncept, för ärligt talat är det ganska trist att bara gå ut och springa. eller hur magen min? "JAjajaajaj..oj. ojojoj jJAJAJAJA". Ssch lugn magen, ta en kaka.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tycker det är enklare att motiveras på sommaren, men man skulle verkligen haft något sådant här inför resten av året...

inK
Medlem

Surt om batterierna tar slut. Det skulle ju förstöra en stor del av hela upplevelsen och inlevelsen.


signatur

Every trophy counts...

Redaktör
Ponny

Men snacka om att paret jag sprang förbi i vild, rasande panik (som sprang förbi mig bara sekunder innan) idag blev förvånade!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar