Diskriminerad

Medlem
Diskriminerad

Igår kväll fick jag nog för första gången känna på hur det är att bli diskriminerad. Häng på så ska jag berätta.

Så jag tog ett par öl och några shots hemma hos en polare igår kväll tillsammans med några andra vänner. Strax efter tolv bestämmer vi oss för att nu är det dags att bryta upp och bege oss ut till krogen, med någon tvekan eftersom det spöregnar ute. Jag plockar på mig ett paraply som jag hittar och vi sticker, ingen lång promenad, bara 6 minuter om ni nu undrar varför vi inte tog taxi. När vi väl anländer så pratar jag med en annan vän som jag träffar utanför i cirka fem minuter. Sedan är det dags att göra entré. Trodde jag, för när jag ska gå igenom dörren så blockerar dörrvakten helt plötsligt mig så dörren inte går att öppna.

Jag undrar vad det är frågan om, för jag är inte särskilt onykter. Vakten låter då mig veta att jag inte är välkommen, eftersom han tror att jag är Jude. Först tror jag att mannen skämtar och försöker gå förbi ändå. Det går inte då han bara håller dörren ännu hårdare. Jag säger att jag faktiskt inte alls är jude. Antar att mannen tror det pga min klädsel, kostym med fedora-hatt samt ett tveflätat skägg som sträcker sig strax nedanför bröstet. Efter en stunds ordkastning kommer en annan vän som känner dörrvakten. Han förklarar att jag inte är jude, varpå jag blir insläppt, men ingen ursäkt eller något från vakten. Kändes rätt trist faktiskt. Både för mig själv och för potentiella judar.

#blogg


signatur

Burn in the light.

Medlem
Diskriminerad

Den stereotypiska bilden av dörrvakter blir bara värre och värre, grymt tråkigt!

Medlem

Haha va? Blev du kallad en jude? Underligt, jag hade nog faktiskt skrattat om jag råkat ut för samma sak. Känns så surrealistiskt. Jag hade nog frågat dörrvakten vad han ogillade med judar, kunde blivit en högst underhållande diskussion.
Finns inget så roligt som att diskutera sådant med fanatiska människor.

Medlem

En del dörrvakter är knäppa.

Haha, det där låter ju helt bisarrt! Man borde ju inte skratta åt det, men det låter så korkat att... ja... Väldigt märkligt, har aldrig hört något liknande.

Medlem

Dörrvakter är en ganska stark anledning till att jag inte besöker ställen som har sådana. Inte för att jag borde ha något att oroa mig för men snarare för att om de bestämmer sig för att jävlas så kan man oftast inte göra något alls. Det är synd men jag har inte lust att bli den där olyckligt lottade personen i dörrvaktslotteriet.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag har aldrig haft problem med dörrvakter, trots att jag kanske inte har det vanligaste utseendet bland andra människor på krogen. Men det kanske är värre i storstäderna.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag har aldrig haft problem med dörrvakter, trots att jag kanske inte har det vanligaste utseendet bland andra människor på krogen. Men det kanske är värre i storstäderna.

Jag bor i en småstad faktiskt


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:

Jag har aldrig haft problem med dörrvakter, trots att jag kanske inte har det vanligaste utseendet bland andra människor på krogen. Men det kanske är värre i storstäderna.

Jag bor i en småstad faktiskt

Salem?
;D

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:

Jag har aldrig haft problem med dörrvakter, trots att jag kanske inte har det vanligaste utseendet bland andra människor på krogen. Men det kanske är värre i storstäderna.

Jag bor i en småstad faktiskt

Salem?
;D

Haha tyvärr inte


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar