Blizzard erkänner: "För lite end-game-material i Diablo 3"

Medlem

Spelar, men känner inte att jag har bråttom någon stans. Fortfarande väldigt roligt dock. Endgame är väl inte allt i världen?

Medlem

Vet ni vad. Jag börjar faktiskt bli väldigt trött på det här.

Det enda STORA problemet som finns med Diablo 3 är att det inte finns något att göra efter att du dödat diablo på inferno hardcore. Och även då kan du sälja gear för riktiga pengar till de som vill ha en enklare spelupplevelse och sitta och whinea på forum för att spelet är för enkelt.

Spelet är ett Diablo spel ut i fingerspetsarna. Det är svårt på grund av elitmobs och att de gör förbannat mycket skada. Det är svårt för att du inte får minst en epic varje gång du dödat en specifik boss. Det är, precis som diablo 1 och 2 ett action rpg där det är tänkt att du med dina vänner ska grinda, grinda och grinda för att till slut i ett glädjerus få den där itemen som du faktiskt letat efter. Kanske döda en till boss och sedan börja om från början med grindandet.

Det är inget MMO, det finns ingen månadskostnad och du interagerar inte med fler än tre till spelare samtidigt i spelvärlden.

AH dödade spelet? Det finns inget som säger att du MÅSTE köpa items på AH för att vinna. Du kan alltid klara dig med skicklighet, grind och ett par bra vänner. Gör du inte det? Då behöver du nog tänka på vad du använder för skills, hur du använder dessa och vad du och dina vänner gör. Kände du hur det blev tråkigare när du köpte det där svinbra vapnet på RMAH? Minns du hur det var att spela d2 sp med trainer-skapat gear? Samma känsla kanske?

Hack n' slash action rpgs är en otroligt repetativ spelgenre. Men det borde ni veta eftersom ni spelat diablo 1 och 2 som är exakt likadana, fast mindre utvecklade gameplaymässigt. Har du inte spelat dessa två och är besviken? Well. Då är inte hack n' slash din kopp te kanske. Precis som jag inte gillar turnbaserade strategispel. Det gör inte Diablo 3 till ett dåligt spel. Det är bland de bästa spelen i sin spelgenre och det har turligt nog gjort att genren som jag älskade på 90-talet fått en renessance.

Jag tror dock inte att Diablo 3 kommer fungera PVP så som det ser ut nu. Jag själv kommer nog inte spela det mer efter sommaren på grund av det. Men det har redan gett mig ett par hundra goda speltimmar. Vilket är bra mycket mer än de flesta konsollspelen jag klarat på senaste.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Vissa saker i Diablo-serien är heliga, som t.ex. slumpade dungeons, möjligheten till många builds, bra system för trading, PvP, etc. Blizzard has dessvärre struntat i detta i stor utsträckning och det gör att D3 inte håller lika länge som Diablo 2. Blizzard måste våga gå tillbaka till rötterna och inse att vissa saker var bättre förr.

Bortsett från PVP finns allt det här. Och Diablo 1 hade inte slumpade dungeons i SP mind you.
Edit: och de slumpades inte alltid om i diablo 2 heller för den delen.

Medlem

Det skulle man ju kunna säga. iomed att loot systemet inte känns belönande för 5 öre så räcker det inte på långa vägar. Spelar en hel del fortfarande dock tycker det e kul men lite mer o göra samt en revision på loot systemet hade ju varit najs.

Medlem

500kr för 250H speltid på min DH. Jag är nöjd...

Inaktiv
Skrivet av cyberzaikoo:

Ser fram emot att sätta på reflect damage mantra på min munk när man möter en DH PvP

Du dör innan hans smokescreen är slut.

Skriv svar