Not so amazing

Redaktör
Ponny
Not so amazing

The Amazing Spider-Man var kanske inte så amazing. Snarare någonstans mellan amazing och "no, you didn't". Det var runt tjugo tonårsklyschor för mycket och ett tag var jag rädd att de skulle brista ut i någon slags High School Musical-serenad. Fast däremellan var den rätt frän med lite hisnande flygturer och en spindelman som bitvis fungerade. Den nya tjejen var dock tusenfaldigt sämre än Kirsten Dunst.

Så: en sval trea blir betyget. Jag väntar mig mer när man rebootar en filmserie vars senaste del kom så sent som 2007.

[ia=641740; large]
Att vara tonåring OCH spindelman kan inte vara lätt.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Not so amazing

Jag blev faktiskt positivt överraskad. Jag tyckte att den nya filmen var den bästa av dom de spindelfilmer som finns ute, och att den som en originfilm funkade mycket bättre än "originalfilmen". Shure, den är sjuuuuukt cheesy, men jag fann att jag inte tyckte det spelade någon roll. Jag blev underhållen där jag trodde att jag skulle avsky den


signatur

Videomupp

Medlem

Funderar på att gå och se på filmen ikväll eventuell.

Medlem

Jag tyckte den var bra.

Jag var rädd att det skulle bli en twilight-spindelmannen när jag hörde att det skulle utspelas på college-tiden.

Dock var det inte allt för mycket kärleksdravel som tur var.
Tyckte Garfield funkade riktigt bra som Spider-man och dräkten är riktigt snygg. Skönt att dom klassiska oneliners:erna är tillbaka, även fast dom inte var på toppen vad dom kunde vara.

Dock förstår jag inte varför dom måste göra en reboot, varför inte bara fortsätta och göra en fyra.


signatur
Inaktiv

Jag gillade filmen!

Var lite skeptiskt först men tycker att dom har lyckats. Han som spelar Spiderman är mycket bättre än gamla.

Inte sett filmen, lär väl göra det förr eller senare. Den här omstarten kom lite väl för fort, dock. Har ju fortfarande de gamla filmerna i färskt minne, så känns lite konstigt.

Medlem

Håller med i allt du skriver, Fredrik.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot

Förstår inte kritiken till "high-school" han går ju i skolan och är här yngre än vad han var i original trilogin. Klart han ska gå där när han är i den åldern eller? Det är ju precis som att man ska kritisera och fundera över varför Gandalf är i en dåtida värld som Middle Earth, han hör hemma där, som denna Peter hör hemma på High-School.

(High-School/Collage, ni förstår nog poängen)

Överlag gillar filmen. Det enda jag stör mig på är att det är iprincip samma plotline som i filmen från 2002.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar