The Amazing Spider-Man

Medlem
The Amazing Spider-Man

The Amazing Spider-Man

Förväntade mig en lite mer seriös version av Spider-Man (i stil med Nolan's Batman), men så blev det inte. Visst var den en aning mörkare än de tidigare filmerna, men ändå inte mörk nog för min smak. Spider-Man har alltid varit mer barnvänlig och det är nog därför jag aldrig riktigt gillat karaktären.

Andrew och Emma var strålande båda två i sina roller, men jag föredrar faktiskt Tobey i rollen som Spidey. Rebooten av Spider-Man känns ganska onödig. Speciellt när handlingen nästan är identisk med Raimi's version.

Filmen var underhållande och helt klart godkänd. Ni som gillar Spider-Man karaktären mer än mig kommer nog uppskatta filmen mer.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

The Amazing Spider-Man

Jag växte upp med Spidey, och ser framemot nya vinklar på hans liv och leverne.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade spiderman varit ungefär lika "mörk" som batman filmerna hade det varit suveräääääänt

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Jag växte upp med Spidey, och ser framemot nya vinklar på hans liv och leverne.

Du lär inte se så mycket i denna filmen. Samma story och upplägg som "första" filmen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här måste vara bland de bästa exemplen på mjölkande som finns. En nystart redan, och med i stort samma story som i föregående "första" film...

Fattar inte heller varför de gör om den ..men kommer se den iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Det här måste vara bland de bästa exemplen på mjölkande som finns. En nystart redan, och med i stort samma story som i föregående "första" film...

Fast finns ju många olika Spiderman berättelser. Han blir ju Spiderman och superhjälten av en anledning. Dels så blir han bitten och dessutom så dör Ben.

Moderator | Testpilot
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jozo:

Det här måste vara bland de bästa exemplen på mjölkande som finns. En nystart redan, och med i stort samma story som i föregående "första" film...

Fast finns ju många olika Spiderman berättelser. Han blir ju Spiderman och superhjälten av en anledning. Dels så blir han bitten och dessutom så dör Ben.

Och exakt det du berättade och grunden av hela filmen händer i Spider-Man filmen från 2002.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jozo:

Det här måste vara bland de bästa exemplen på mjölkande som finns. En nystart redan, och med i stort samma story som i föregående "första" film...

Fast finns ju många olika Spiderman berättelser. Han blir ju Spiderman och superhjälten av en anledning. Dels så blir han bitten och dessutom så dör Ben.

Och exakt det du berättade och grunden av hela filmen händer i Spider-Man filmen från 2002.

Jo men i grund och brotten måste man visa varför han blir Spiderman och superhjälten. I nästa film kan dom göra en helt ny grej. Det är klart att man kände sig lite påmind om ettan under filmen men det behövdes.

Filmen var bra!

Moderator | Testpilot
Skrivet av showerguy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Jozo:

Det här måste vara bland de bästa exemplen på mjölkande som finns. En nystart redan, och med i stort samma story som i föregående "första" film...

Fast finns ju många olika Spiderman berättelser. Han blir ju Spiderman och superhjälten av en anledning. Dels så blir han bitten och dessutom så dör Ben.

Och exakt det du berättade och grunden av hela filmen händer i Spider-Man filmen från 2002.

Jo men i grund och brotten måste man visa varför han blir Spiderman och superhjälten. I nästa film kan dom göra en helt ny grej. Det är klart att man kände sig lite påmind om ettan under filmen men det behövdes.

Filmen var bra!

Jo men att köra samma race igen, det som är "problemet". Dessutom när det var snack att det skulle köra en "Ultimate Spider-Man" story så blev iallafall jag mer intresserad då det är en helt annan serie. Det enda det tog därifrån var hans mamma och pappa och hur hans pappa jobbade med Conners. Allt det vanliga att han bor med Aunt May och att Ben dog av en förövare (som inte har med ultimate utan Amazing att göra) blev bara konstigt.

Detta gjorde också namnet konstigt då väljer namnet för den äldsta "original" tidningen men går ut med att det kommer vara en "Ultimate Spider-Man" story.

Och ja filmen är väldigt bra, gillar den mer än första filmen från 2002.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar