Medlem
Spåra mobil

Hej där alla glada fz personer ..

Som tråden nu heter "Spåra mobil" Är nyfiken på om man kan spåra sin mobil på nåt sätt .
Vet ju att det finns olika appar som man kan installera för att kunna leta upp den men nu är det så att jag har ju inte gjort det på min mobil ..

Jag och min tjej blev av med våra mobiler igår när vi va ut och har på känn att jag vet vem som kan ha tagit dom .
Men vill ju inte peka finger i onödan och såra nån , så nu är undrar jag har man nån chans att spåra den via sitt nr eller nåt annat sätt ?

Tackar för alla svar mvh Elzior

Medlem

Jag lovar att det inte var jag

Sysslar inte med sån skit.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

nej det kan du inte göra. ditt telefonbolag i sammarbete med polisen kan det men det gör de inte om inte telefonen varit med vid ett grovt brott lr liknande.
det enda du kan göra är att antingen försöka ta tillbaka dem själv lr köpa nya.

phi
Medlem

Kan och kan. Visst kan man göra det men då krävs det oftast någon form av medgivande från personen som står på abonnemanget om att man går med på att bli positionerad och då oftast genom att svara på ett sms eller liknande. Så där faller ju hela grejen.

Medlem
Skrivet av Elzior:

Vet ju att det finns olika appar som man kan installera för att kunna leta upp den men nu är det så att jag har ju inte gjort det på min mobil ..

Visst finns det såna prylar, fler av dem riktigt bra, men ofta kräver de att man "riggade" telefonen innan man förlorade den. Det enda undantaget jag är stensäker på att den löser det även om du inte var förutseende är om du har en Windows Phone, eftersom den har funktionen inbyggd och du har kopplat telefonen till ditt Live-konto (vilket är i princip omöjlgit att inte göra).

Iphone har appen Find My iPhone som Apple har gjort, men av någon anledning har de inte lagt in den som standard. Har inte du fixat det är det med andra ord för sent.

Android har den sympatiska tjänsten/programmet Prey (preyproject.com) som fungerar både med Windows-datorer, Apple-prylar och Android, men samma sak där: om du inte redan har installerat och fixat är det för sent.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Tyvärr så är ju inget av dom installerat på mobilerna , men polisanmälan är gjorde nu .
Sen har man fått göra en till polisanmälan idag tappa plånboken på bussen hem också idag haha xD
med 1000 kr löst ..

Medlem

Ring din teleoperatör och fråga. Jag tror de utan problem kan spåra din telefon om du ber snällt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ring din teleoperatör och fråga. Jag tror de utan problem kan spåra din telefon om du ber snällt.

Ska göra detta .
Brukar ha ganska mycket tur när jag pratar med dom
Detta måste vara min största oturs dag

Medlem

Tyvärr så får du räkna med att inte få särskilt mycket hjälp av polisen om det inte är så att de kommer över mobilen och det är uppenbart att den är stulen.

När brorsan hade inbrott i sin lägenhet fick han sin dator snodd. Tjuven eller någon annan var sedan online med denna och jag kunde logga ip-adresser i en vecka som jag gav till polisen.

3 månader senare hör polisen av sig om att de lagt ned ärendet och att samtliga ip-uppgifter var raderade hos operatören vid undersökning...

Ja, blev en story där. Men span på några mobiler eller datorer är ganska lågprio hos farbror blå tyvärr.

Telekomoperatörer lämnar aldrig ut lokaliseringsuppgifter direkt till privatpersoner.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av Elzior:

Hej där alla glada fz personer ..

Som tråden nu heter "Spåra mobil" Är nyfiken på om man kan spåra sin mobil på nåt sätt .
Vet ju att det finns olika appar som man kan installera för att kunna leta upp den men nu är det så att jag har ju inte gjort det på min mobil ..

Jag och min tjej blev av med våra mobiler igår när vi va ut och har på känn att jag vet vem som kan ha tagit dom .
Men vill ju inte peka finger i onödan och såra nån , så nu är undrar jag har man nån chans att spåra den via sitt nr eller nåt annat sätt ?

Tackar för alla svar mvh Elzior

tror det kan bli svårt.


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Appen Plan B. Den installerar du EFTER att telefonen blir stulen eller dylikt, och kan då spåra upp den. Det borde även räcka för en polisanmälan?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.lab...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar