Windows 8 släpps i oktober

Robot
Windows 8 släpps i oktober

Tre år efter Windows 7 tar Microsofts nästa operativsystem ett utseendemässigt jättekliv.

#microsoft


Medlem
Windows 8 släpps i oktober

Meh... Kommer köra Windows 7 Home Premium ett bra tag. Om jag ens kommer byta till Windows 8. Inte blivit imponerad alls.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

dmn
Medlem

Windows 8 är ett bra spel. Ska köpa det.

Medlem

Jag hade nog inte uppgraderat, inte än på ett tag iaf, om det inte var så att prislappen var så låg. Windows har ju kostat hutlöst mycket tidigare, men nu är det ju riktigt billigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas verkligen man kan köra med annat gränssnitt, detdär är värdelöst.

Medlem

Nöjer mig gott och väl med windows 7 som det är just nu. Det är trots allt bara 3 år sen dess release. Det glider på fint i några år till skulle jag gissa


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Håller mig till 7an åtminstone några år till, fungerar fint.

dzl
Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Hoppas verkligen man kan köra med annat gränssnitt, detdär är värdelöst.

Jag förutsätter att du har kört Release Preview?

Medlem

Usla UI:t gör att jag håller mig undan trots att det kan finnas lite förbättringar här o där.

Medlem

Sitter på vista, känner att det kanske är lite sent att byta till w7 samtidigt som jag är väldigt osäker på w8. Jag är lite av en bakåtsträvare och tyckte att w7's coola gränssnitt var drygt. Nånting säger mig att w8 blir ännu värre på den fronten.

Medlem

hmh...
Skulle inte Games for Windows live vara förinstallerat på Windows 8?

Om detta är saken, plus att jag måste köra någon hurpadurpa pekskärm version så håller jag mig nog till Windows 7 tills Windows 9 kommer

Medlem

Jag ser ingen anledning till att gå från Win7 till Win8 i dagsläget.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Som bilden "siZe" la upp.. bevisar på att varannat windows är bra, vilket innebär att jag skippar Windows 8 (har redan testat en version av det, mer anpassat för touchskärmar) .. kör med Windows 7 tills Windows 9 kommer

Jag ser ingen anledning att gå från XP till något annat i dagsläget.

Medlem

Det ser så fruktansvärt ointuitivt ut så det är fan inte sant. Vad är det som är fel med det gränssnitt som alltid används egentligen? Varför ska dom röra runt och ändra på något som funkar perfekt?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag ser ingen anledning att gå från XP till något annat i dagsläget.

då har du missat många nyheter min vän

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag ser ingen anledning att gå från XP till något annat i dagsläget.

Tror faktiskt detta är den första crew kommentaren som har hamnat på minus i tummen upp/ner
Trevligt och se att det blir lite variation och att alla användare inte är slavar

Medlem
Skrivet av Redstar:

Sitter på vista, känner att det kanske är lite sent att byta till w7 samtidigt som jag är väldigt osäker på w8. Jag är lite av en bakåtsträvare och tyckte att w7's coola gränssnitt var drygt. Nånting säger mig att w8 blir ännu värre på den fronten.

Spelar du på vista?

Medlem

Det finns vissa detaljer i gränssnittet som är tveksamma, men jag ser fram emot det här. Jag gillar utveckling och att prova nya tekniker så det här ska bli intressant.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Redaktör
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag ser ingen anledning att gå från XP till något annat i dagsläget.

Tror faktiskt detta är den första crew kommentaren som har hamnat på minus i tummen upp/ner
Trevligt och se att det blir lite variation och att alla användare inte är slavar

Det är det vi har Sebbe till!


signatur
Redaktör
Skrivet av Redstar:

Sitter på vista, känner att det kanske är lite sent att byta till w7 samtidigt som jag är väldigt osäker på w8. Jag är lite av en bakåtsträvare och tyckte att w7's coola gränssnitt var drygt. Nånting säger mig att w8 blir ännu värre på den fronten.

Du skulle ha uppgraderat förr, nu kanske det börjar bli sent. Vi hade två exakt likadant bestyckade datorer här på jobbet, den ena med Win 7 och den andra med Vista. Det blev smärtsamt uppenbart hur segt Vista var, saker som att öppna program, flytta filer och bläddra i Utforskaren tog hela tiden ett par sekunder längre.


signatur
Medlem

Vad är det här för skit har man inget skrivbord i Win8 eller?

Medlem
Skrivet av Cyban:

Vad är det här för skit har man inget skrivbord i Win8 eller?

Det finns, men jag skulle ändå inte ta i Windows 8 ens med en tång..

Skrivet av Cyban:

Vad är det här för skit har man inget skrivbord i Win8 eller?

Du kan få den klassiska "menyn" om du vill med ett par musklick. Microsoft försöker implementera sina "metro"-menyer överallt. Jag tycker det är bra och dags för lite utveckling.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

För drygt 350:- + 100 (+ porto), kan man få W8 för väldigt lågt pris. Jag tänker köpa dag 1, men vänta med att installera ett tag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"integrering av Xbox Live"
Det här blir nog roligt i början, nej jag håller mig nog borta så länge som möjligt!
I övrigt finns en fin tråd på sweclockers, dock lite halv-trattig men mycket intressant för den som är fundersam!

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

S#%t, har det redan gått 3 år...

Va skeptisk till W7 när det kom, hade redan kastat Vista i XP's Papperskorgen, men det gick fort över när jag testade det. Väldigt nöjd med det nu faktiskt.

Tror det kommer dröja, om nånsin, innan jag går över till W8.
Om jag förstår saken rätt så är det speciella gränssnittet "optional" och man kan växla fritt med ett kommando eller liknande mellan det och ett mer klassiskt gränssnitt. Vill minnas att det va så i betan iaf.
Rätta mig gärna om jag har fel.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Är verkligen pekskärm/ej mus den dominerande styrningsformen allmänt? Undrar bara lite över designvalet.

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Windows 8 är ett bra spel. Ska köpa det.

Du är väl medveten om att FZ.se inte är bara till för spel uta även för operativ m.m, det som handlar om progra och datorer, sluta vara en sådan bitter människa för du måste läsa om sådant, ge fan i att va på denna sida då. Pc gamer brukar göra liknande grejer med

Skriv svar