Världens största spelsamling såld via Ebay?

Robot
Världens största spelsamling såld via Ebay?

Innehåller alla spel någonsin till Segas konsoler, alla spel till alla Nintendo-konsoler fram till och med Gamecube, plus mer!

#sega, #nintendo


Medlem
Världens största spelsamling såld via Ebay?

Är det en enskild person som har samlat ihop alla spelen, eller är det en grupp?

Sjukt många spel dock!

Medlem

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Det är ju endast plastbitar ifall man inte kan spela dem och ifall man kan spela dem så är de istället en kulturskatt.

Medlem

hade jag gärna haft om jag hade haft plats

Medlem

Om 50 år kommer detta förmodligen vara värt 10 ggr mer.

Hade slått till också, om ag hade några miljoner till övers.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Lepr:

hade jag gärna haft om jag hade haft plats

Plats är inte mitt problem, snarare 8,6 milj...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Rasmous:

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Spelen förtjänar att spelas, så det hoppas jag inte att de gör.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Lepr:

hade jag gärna haft om jag hade haft plats

Plats är inte mitt problem, snarare 8,6 milj...

Nej det är ju det andra problemet då

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Rasmous:

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Spelen förtjänar att spelas, så det hoppas jag inte att de gör.

Tänkte att man gömmer undan dom där och sedan glöms bort. Kanske om ett par hundra år hittar någon denna underbara skatt som han/hon kan visa för världen som aldrig skådat något liknande!

Medlem

Riktigt jävla coolt! höll på att tappa hakan när jag läste detta, priset låter brutalt men inte när man kollar på antal spel och värdet i spelen. förmodligen kommer ju bara värdet stiga men jag skulle "nöja" mig med 8,6 miljoner kr

Medlem

Jag undrar ifall Nintendo world championship finns med i samlingen.
Sen vad jag vet så ska det även finnas ett spel där det bara finns ett exemplar i hela världen =P.
Både dessa spel finns på NES.

Medlem

Om 30 år kommer dagens kompletta PS3 / 360 /Wii samling få ett bud på 10000$ MAX för att det är ALLT SKIT som släpptes denna generation.

Medlem

Ytterst få titlar har ett högre värde idag än de hade för 20 år sedan när det kom ut (kanske 5-10% ?)

Nu är ju alla dessa i mint skick och många orörda, då är ju värdet flera gånger högre naturligtvis.

I den här auktionen betalar man delvis för allt grovjob som säljaren redan gjort, nästan alla titlar går ju att hitta om man lägger ned lite tid (och en hel del pengar)

Medlem
Skrivet av DAoG:

Jag undrar ifall Nintendo world championship finns med i samlingen.
Sen vad jag vet så ska det även finnas ett spel där det bara finns ett exemplar i hela världen =P.
Både dessa spel finns på NES.

Hittar info om att det ska finnas 2 japanska spel där det gjordes 8 kopior av vardera.

Kinnikuman Muscle Tag Match Golden Tag Cartridge
(8 Made) $7328 – $9770

Rockman 4 Gold Cartridge (8 Made) $5370 – $5765

Detta spel verkar vara rätt ovanligt även det.
Family Fun Fitness: Stadium Events (2 NTSC kopior som är factory sealed)

Medlem

och alla dessa spel kan man spela på datorn bara att köpa en kontroll vips done och allt är tom gratis snacka om slöseri med pengar den som köper detta riktigt idiot

Medlem
Skrivet av FuzioN:

och alla dessa spel kan man spela på datorn bara att köpa en kontroll vips done och allt är tom gratis snacka om slöseri med pengar den som köper detta riktigt idiot

Ja man kan kopiera ut en kopia av bilden på Mona Lisa också.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

och alla dessa spel kan man spela på datorn bara att köpa en kontroll vips done och allt är tom gratis snacka om slöseri med pengar den som köper detta riktigt idiot

Tror du helt missat poängen med det hela.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av FuzioN:

och alla dessa spel kan man spela på datorn bara att köpa en kontroll vips done och allt är tom gratis snacka om slöseri med pengar den som köper detta riktigt idiot

Nja, snarare "gratis" inte gratis. Folk har olika intressen, vissa köper spel för en miljon euro andra köper skumpa på krogen för 30.000:- per flaska. Vissa köper egna flygplan andra en ny bil varannan månad osv.

Hade jag varit ekonomisk oberoende hade jag också köpt den samlingen.

Medlem

Runt 7000 spel så snitt priset blir runt ~1150:- per spel.

Så farligt dyrt är det inte om man tänker på tiden han måste lagt ner för att skaffa alla spel.

Men hade jag haft 8milj över hade man lätt köpt den.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Om 30 år kommer dagens kompletta PS3 / 360 /Wii samling få ett bud på 10000$ MAX för att det är ALLT SKIT som släpptes denna generation.

Du vet att folk gjorde spel hur som helst utan att ens kvalitékontrollera spelet för fem öre förr va?
Vissa spel såldes utan att ens va möjliga att starta. spel har högre kvalité idag än förr, dock slarvar dagens företag jävligt mycket mer än nödvändigt.

Medlem

Jag har 8,6 miljoner över, men jag skulle aldrig lägga det på en samling konsolspel.

Ett nytt Elder Scrolls däremot... *dreglar*

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Instämmer! En helt galen samling.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Borde nästan lägga allt i ett stor bunker under jorden någonstans i världen för att bevara det!

Varför inte slänga in det i nästa rymdsond? Om vi skickar sådana klassiker till eventuella utomjordingar så måste de ju gilla oss. Eller?

Medlem

Vem f*n bryr sig. Det är ju til konsol. Låt "tumme ned" regna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skulle vara kul o veta hur mycket han tjänat på att sälja denna samling.

Medlem

Jag vill veta vem det var som köpte det

Skrivet av Ztreek:

Jag vill veta vem det var som köpte det

Vadå, planerar du ett "besök" ?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ztreek:

Jag vill veta vem det var som köpte det

Vadå, planerar du ett "besök" ?

haha nä, tänkte kolla om det var någon känd person eller om det var en vanlig svensson med för mycket pengar

Medlem
12
Skriv svar