Total War: Rome II

Robot
Total War: Rome II

Det är dags för en ny dos högklassig historierevisionism när Creative Assembly gör sig beredda att rulla ut nästa del i sitt Total War-epos. FZ sammanfattar allt som är värt att veta om Rome II.

#creative-assembly, #total-war-rome-ii, #rome-total-war, #total-war-shogun-2


Inaktiv
Total War: Rome II

Vill ha en kampanj som tar minst 1-10 år att klara ut!

Medlem

Ännu mindre micromanagement .... jag får dåliga vibbar av det.

Det har väl aldrig varit speciellt mycket micromanagement i total war- spelen?

Medlem

VVT drevet på min bil börjar att gå sönder.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Så länge de med strömlinjeformat menar att det fortfarande kommer vara kul istället för segg i slutet på spelet när man har femtielva provinser så är jag med på vad de försöker göra.

Medlem

Ännu är jag skeptisk till Rome 2. De lovade lika mycket med Empire och Shogun 2, men ända sedan Medieval 2: Kingdoms tycker jag att det har gått nedåt för Total War-serien.

Sedan dess har de till och med slutat med den grymma credits-musiken som de har haft sedan första Rome.

Jag hoppas iallafall på att de kommer med en riktig comeback i och med Rome 2, precis som de gjorde med första Rome.

Medlem

Hoppas att battles är av samma stuk som medieval 2. Mer åt det realistiska hållet, inte som tex pilarna i shogun 2 som är målsökande och generellt arcade-aktiga.

Diggar omslaget på boxen.

Håller med "Wartex", många saker är bra, men många saker har försämrats.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har inte spelat något total war spel sen första rome, kanske blir till att pröva detta, för min del får de gärna ta bort så mycket micro management som möjligt, vill jag ha micro management kan jag spela något annat strategispel. För min del slutade ändå alla strider med ett stort clusterfuck i första rome då jag inte orkar hålla på och dirigera allt och alla.

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag har inte spelat något total war spel sen första rome, kanske blir till att pröva detta, för min del får de gärna ta bort så mycket micro management som möjligt, vill jag ha micro management kan jag spela något annat strategispel. För min del slutade ändå alla strider med ett stort clusterfuck i första rome då jag inte orkar hålla på och dirigera allt och alla.

Antikens slagfält var nästan ALLTID ett stort clusterfuck där de som hade de bästa soldaterna i kombination av storlek på armen lyckades vinna efter en hel dag av stridande.

Medlem

Dom mest spelade spelen för mig är totalt sett total war serien. säkert lagt några tusen timmar på dessa.

Men ända sedan släppet av sista expansionen till Medieval Total war 2 så har jag inte startat ett nytt total war spel utan att vänta på modar först.

Samtliga Total war spel är helt ospelbara utan modar.
Tex Medivial Total war 2 med Stainless steel moden är vad spelet borde varigt från början. Shogun 2 med tex Darthmoden gör spelet mer realistiskt, långsammare, svårare, mer taktiskt och bara mer inlevelse.

Så med informationen ovan så kommer Rome 2 bli bästa spelet i serien men mest troligen först några månader efter släppet så jag är på toppen humör

Medlem

Jag är väldigt taggad på detta! Hoppas dock att de gör formationer viktigare, I shogun 2 så kunde man ställa 1 enhet med de bästa samuraierna mot flera tusen av bönderna och de klarar sig eftersom det alltid blir 1vs1. Sätter man en romersk soldat mot en gallisk soldat i 1vs1-strid så vinner den galliske. Sätter man en formation som romare mot en hop galller så vinner romarna tack vare att de är tränade på att fungera tillsammans. Med alla animationer så tappar man den realismen :/

Medlem

Man blir orolig när man hör saker som mindre micromanagement, kan tycka att Total war serien har varit väldigt ytlig när det kommer till kampanj strategi än så länge.

Medlem

Får fan seriöst dåliga vibbar. Först minskar de lilla micro management som finns för provinserna å nu detta "speciellt när både utarbetade mellansekvenser och skriptade händelser har bekräftats"

Medlem

Tyckte personligen aldrig striderna var särskillt roliga, de var mest i vägen då AIn var helt värdelös och det blev mer regel än undantag att man vann mot 10:1 odds när man lärt sig utnyttja detta.

Upptäckte sedan Europa Universalis 3 och har knappt startat ett total war spel sedan dess <3

Rome var mitt favoritspel så håller ett öga på detta men känns som att de går fel väg...

Medlem

" fortare än ni kan säga "Romanes eunt domus"."

Nu menar ni väl ändå Romani ite domum!

(Alla Monty Python referenser måste uppmärksammas, that's the law of the Internet!)

Väntar ihärdigt på mer info om Rome II. Lite tidigt för att dra förhastade slutsatser om spelets djup och såna saker, men jag har varit förtjust i alla spel i serien ända sedan det första Rome, så nog ser man fram emot detta!

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Ännu mindre micromanagement .... jag får dåliga vibbar av det.

Det har väl aldrig varit speciellt mycket micromanagement i total war- spelen?

Nej, och jag tycker det låter oroväckande. Jag gillar inte hur visa saker har blivit förenklade i de senaste TW-spelen. Inte heller att allt går så fort...tycker man hetsades till strid i Shogun2.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av AstralBuhlman:

Hoppas att battles är av samma stuk som medieval 2. Mer åt det realistiska hållet, inte som tex pilarna i shogun 2 som är målsökande och generellt arcade-aktiga.

Det heter "strid" och "arkad".

Medlem

Älskar micromanagement </3

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag älskar romartiden. Finner den sjukt underhållande som historisk backdrop vare sig det rör sig om spel, film, tv eller böcker och Rome: Total War är och förblir ett av mina favoritlir. Detta ser jag fram emot.

1
Skriv svar