Wasteland kommer ingå vid köp av Wasteland 2

Robot
Wasteland kommer ingå vid köp av Wasteland 2

Brian Fargo låter meddela att EA varit schyssta, vilket innebär att du som införskaffar den kickstartade uppföljaren får tillgång till den något åldrade föregångaren.

#wasteland-2, #inxile-entertainment


Medlem
Wasteland kommer ingå vid köp av Wasteland 2

Trevligt, har hört mycket gott om spelet men aldrig riktigt tagit mig tiden att testa det, får ta och göra det när de gör spelet tillgängligt (Wasteland 1) för förbokarna

Medlem

Har man inte spelat wastelands har man verkligen missat ett toppenspel - dock tror jag det är svårt för den nya generationen att njuta av detta spel om det spelas i sin gamla form.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trodde jag faktiskt inte, tummen upp för det EA oavsett er anledning till det.

Skribent

Om man har bidragit till kickstarterprojektet får man Wasteland i förtid eller kommer det levereras tillsammans med 2an? Skulle vilja prova men kommer nog inte spela 1an om jag får det samtidigt som 2an.

Medlem

Låter inte likt EA

Medlem
Skrivet av Shadee:

Om man har bidragit till kickstarterprojektet får man Wasteland i förtid eller kommer det levereras tillsammans med 2an? Skulle vilja prova men kommer nog inte spela 1an om jag får det samtidigt som 2an.

Framgick inte i nyheten så jag har försökt finna någon info om detta men det verkar som att Brian skrivit en tweet om detta då det inte står på Kickstarters sida eller (enligt någon på Kickstarter) Wasteland bloggen. Antar att man kommer få tillgång till den innan och jag kan tänka mig att EA nu kommer släppa spelet till Steam och (förhoppningsvis) GoG men vi lär säkert få reda på det ganska snart.

Edit:
Från Fargos Twitter
"I can't give specific details but the terms were very fair. I can tell you that most publishers would not have helped at ALL. "

Som svar på detta
"Can you go into specifics of what will be included from Wasteland 1? e.g. manual, scanned box art, etc"

"will it be recompiled for modern systems, or just wrapped into a DosBox?"

Kommer nog dröja innan vi får reda på när det kommer men jag tror inte det kommer dröja ända tills WL2 lanseras men ett par månader får vi kanske räkna med tyvärr.

Medlem

Hatar EA, har lusta att dra tillbaks mina pengar bara för EA har sina smutsiga korvfingrar med i spelet...

Medlem
Skrivet av krad:

Hatar EA, har lusta att dra tillbaks mina pengar bara för EA har sina smutsiga korvfingrar med i spelet...

Tror inte detta kommer påverka någonting kring Wasteland 2 utan detta rör nog bra första spelet och rättigheterna kring det. Brian har fått en hel del förfrågningar tydligen om ifall första spelet kommer följa med och även om han nu kan göra ett spel baserat på Wastelands IP så innebär inte det att han har rättigheter till första spelet vilket gör att han måste sluta ett avtal med EA. Jag är inte heller något fan av EA men jag tycker inte detta är skäl nog att dra tillbaks sin donation även om det hade gått (vilket det inte gör såvida det inte leder till en rättslig process på grund av att de tagit pengarna och stuckit och det kan jag garantera kommer inte ske)

Medlem

Ser du fram emot Wasteland 2? oooooooooooooojaaaa!

Troligtvis kommer nog EA gå tillbaka i sina gamla spår igen och istället för att släppa wasteland 1 gratis om man köper tvåan så blir det nog ett dag ett DLC.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Troligtvis kommer nog EA gå tillbaka i sina gamla spår igen och istället för att släppa wasteland 1 gratis om man köper tvåan så blir det nog ett dag ett DLC.

Det kan de inte göra eftersom de inte ger ut 2an...

Medlem

Här kan man spela Wasteland 1, gratis i webläsaren. Surfa in hit och slå på javascript:
http://dosdose.com/game/436/wasteland/

Skrivet av SaraLivblad:

Här kan man spela Wasteland 1, gratis i webläsaren. Surfa in hit och slå på javascript:
http://dosdose.com/game/436/wasteland/

Tackar för tipset. Kul att det står "Booting from floppy"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av SaraLivblad:

Här kan man spela Wasteland 1, gratis i webläsaren. Surfa in hit och slå på javascript:
http://dosdose.com/game/436/wasteland/

Tackar för tipset. Kul att det står "Booting from floppy"

Varsågod. Det är enklast att spela med tangenter. Om du vill att tiden ska passera (för att hela dig själv) så ställer du musmarkören på dig själv och håller in musknappen.

"R" för Run
"E" för Enc
etc.

Medlem

Man kan även ladda ned Wasteland 1, och köra via emulatorn DosBox. Det finns sajter som har exe filerna till spelet. Gå in på Wasteland 2, forumet så finner man exe filer länkar till på Abandonware sajter.

Då kan man spara sina spel och fortsätta nån annan dag. Om man kör via webläsaren, så kan man inte spara sina spel.

1
Skriv svar