Ny konsol snart kickstartad

Medlem
Ny konsol snart kickstartad

Var nyss inne och kollade på kickstarter och såg att en ny konsol snart har blivit kickstartad på ~ 1 dag, 950k dollar är målet och i skrivande stund är det på 898k dollar och växer i imponerande takt. Är detta bevis på att vi verkligen vill ha en ny generation konsoler och hur kommer detta påverka när Microsoft och Sony drar ut sina nya konsoler?

Edit: Länk: http://www.kickstarter.com/projects/ouya/ouya-a-new-kind-of-v...

Medlem

De pratade ett par ord om den i CheckPoint (är i början av videon, 30 sekunder in). Man får väl se hur den blir, hoppas de som skaffar den blir nöjda i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

De pratade ett par ord om den i CheckPoint (är i början av videon, 30 sekunder in). Man får väl se hur den blir, hoppas de som skaffar den blir nöjda i alla fall

Det är ett väldigt intressant koncept och kanske inte jätte förvånande nu när fler saker i spelvärlden blir såkallat free 2 play, men kommer nog inte personligen köpa den direkt utan vill gärna se vad folk tycker innan. Men jag kommer absolut följa nyheter kring den.

Medlem

Mycket intressant.

Medlem

Väldigt intressant minst sagt. Det jag ser fram emot mest är att den är öppen. Det är bara att titta på hackade wii, xbox och ps3 som bara utökar funktionaliteten på konsollen.

Medlem

Jag är för alla plattformat som premierar mus och tangentbod. Om denna konsol inte prioriterar detta så är jag helt emot.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag är för alla plattformat som premierar mus och tangentbod. Om denna konsol inte prioriterar detta så är jag helt emot.

Kan vara så att jag mIssade någon form av ironi här men om jag har förstått dig rätt är du alltså mot att släppa en konsol som inte är nedtyngd av massa licenser från storföretag? För att den inte premierar användandet av mus och tangentbord?

Du borde istället vara positiv till ett större utbud av valmöjligheter då jag tror att sådant i längden kommer att ge dig det du vill ha också!

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Kan vara så att jag mIssade någon form av ironi här men om jag har förstått dig rätt är du alltså mot att släppa en konsol som inte är nedtyngd av massa licenser från storföretag? För att den inte premierar användandet av mus och tangentbord?

Varför göra antingen eller? Bäst vore om det var en konsol som inte var tyngd av licenser OCH hade tangentbord plus mus som huvudstyrenheter.

För mig så en en ny (open source) konsol med handkontroll inte intressant, det finns redan så mycket bra till PC så varför köpa en konsol med i princip samma saker fast med sämre styrning? För mig är konsolspel spel som man spelar med handkontroll, även om det kanske låter lite bakåtsträvande, but that's me .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Eftersom den är helt öppen finns det ingen anledning att frukta att tangentbord och mus inte kommer fungera.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Eftersom den är helt öppen finns det ingen anledning att frukta att tangentbord och mus inte kommer fungera.

Ok, jättebra, men jag undrar ändå poängen med konsolen.

Spel som skall spelas med TB+mus är för mig spel som skall spelas på en PC och det är ingen mening med att skapa en konsol som skall ersätta PC:n.

Spel som skall spelas med handkontroll, ja, det skulle vara det då. Om priserna på spelen kommer att sjunka såpass så att man kan köpa en extra konsol för det. Som en extra konsol för att jag tyvärr inte tror att denna konsol kommer att ersätta de andra, utan att vara mer som ett tillägg, då open source-spel (av naturliga själ) tenderar att vara sämre rent grafiskt och med dagens grafikkåta spelare så kommer dom helt enkelt inte stå sig.

Och sedan så går det ju alldeles utmärkt att spela med handkontroll på PC också.

Nu menade jag inte att den är värdelös, eller att det är helt poänglöst att göra en sådan konsol, det finns säkert spelare och tillfällen för en sådan konsol också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag håller med dig conthox. Men jag ser inte detta som en spelkonsoll, jag ser det mer som en mediastation. Jag har en xbox, men stödet för att spela filmer med mera är pinsamt dåligt. Konsollen är somsagt öppen, och det finns ju inga begränsningar hur den kommer utvecklas i framtiden. Samtidigt är priset generöst. Mitt tangentbord kostar ju mer

Medlem

jag är mer åt hållet att gameplay är viktigast och visst är det intressant, men så är det det här med hårdvaran. De vill ju ha in "hackare" vilket innebär att allt kommer att ske öppet samt att vi kan se framemot en portning till pc. Jag kan inte se nån annan utveckling om de nu ska vara öppna.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Tybalt:

Jag är för alla plattformat som premierar mus och tangentbod. Om denna konsol inte prioriterar detta så är jag helt emot.

Kan vara så att jag mIssade någon form av ironi här men om jag har förstått dig rätt är du alltså mot att släppa en konsol som inte är nedtyngd av massa licenser från storföretag? För att den inte premierar användandet av mus och tangentbord?

Du borde istället vara positiv till ett större utbud av valmöjligheter då jag tror att sådant i längden kommer att ge dig det du vill ha också!

Haha! Jag formulerade mig klumpigt känner jag. Det är toppen om de släpper en "öppen" konsol. Däremot kommer jag inte att använda en konsol som inte stöder mus och tangentbord. Hoppas det förklarar det hela bättre.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Den värkar väldigt bra, kommer nog köpa den om den släpps:)


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Tybalt:

Jag är för alla plattformat som premierar mus och tangentbod. Om denna konsol inte prioriterar detta så är jag helt emot.

Kan vara så att jag mIssade någon form av ironi här men om jag har förstått dig rätt är du alltså mot att släppa en konsol som inte är nedtyngd av massa licenser från storföretag? För att den inte premierar användandet av mus och tangentbord?

Du borde istället vara positiv till ett större utbud av valmöjligheter då jag tror att sådant i längden kommer att ge dig det du vill ha också!

Haha! Jag formulerade mig klumpigt känner jag. Det är toppen om de släpper en "öppen" konsol. Däremot kommer jag inte att använda en konsol som inte stöder mus och tangentbord. Hoppas det förklarar det hela bättre.

Då förstår jag!

Detta är riktigt intressant! Har väldigt stora förväntingar över denna konsoll. Eftersom den är öppen och billig så kommer den nog absolut ha en chans på marknaden!


signatur

OUYA Forums - Forum om den nya spelkonsollen Ouya, bli gärna medlem!

1
Skriv svar