Senaste Diablo III-patchen frälser Europa

Robot
Senaste Diablo III-patchen frälser Europa

Uppdatering 1.0.3b bjuder på några välkomna nyheter och buggfixar.

#diablo-iii


loc
Medlem
Senaste Diablo III-patchen frälser Europa

trollnyhet? herp derp

Medlem

Efterlängtad? Good joke.

Medlem

Det enda som sticker ut är att det numer går att köpa fler prylar med riktiga pengar-auktionshuset. Resten är meh.

Tyvärr känns det, utifrån min erfarenhet, som att själva riktiga pengar-auktionshuset än så länge stjälper spelet mer än det hjälper. Vilket gör att det som sticker ut med den här uppdateringen kanske inte riktigt är så efterlängtat i mina ögon.

Det sista som ännu inte går att köpa/sälja med riktiga pengar är in-game-guld, vilket i sin tur även är vad som kommer avgöra det varierande värdet på spelets hela ekonomiska infrastruktur. Ska bli intressant att se vartåt det barkar. Det kan ju plana ut till givande prissättningar om man väljer att ge det lite tid.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Har väntat på denna patchen ända sedan release.

Nu är den här och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Prisa Blizzard. Vår herre, vår skapare.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Fräls oss ifrån ondo, dvs skydda oss ifrån, gör patchen så att spelet inte går att starta altså? Folk som använder frasen Jag är frälst i ... har altså inte koll på vad de säger, rätt ofta man hör/ser just den formuleringen tycker jag!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag kom ändå inte igång med det så kan lika gärna vänta ett tag, så släpps det förhoppningsvis fler patchar som fixar både buggar och balans lite till.

Och vem är er grafiker? Nyhetsbilden är ju helt superlativ!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Jag kom ändå inte igång med det så kan lika gärna vänta ett tag, så släpps det förhoppningsvis fler patchar som fixar både buggar och balans lite till.

Och vem är er grafiker? Nyhetsbilden är ju helt superlativ!

Tackar, tackar! Det händer att jag svidar om ibland till formgivare, när situationen så kräver.

Medlem

Fan vad jag har längtat efter att få kasta pengar in i ett trasigt spel!

Medlem

Vad har man igentligen för glädje av att köpa saker med riktiga pengar? Är inte lite av hela poängen med såna här spel att man ska bli glad över att hitta sakerna själv?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jo precis, en av grejjerna med D2 var just att man blev så glad när man hittade en bra sak. Eller att man samlade på sig saker (som man själv inte behövde) och sedan bytte med polarna när dom kom online.

Lite trist med RMAH, men när $ styr...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår inte det trista med RMAH? Folk vill tjäna pengar, blizzard vill tjäna pengar. Man avgör själv om man vill lägga riktiga pengar i sitt spel, kul för dom som gör det..

Ser inte spelet som en tävling utan ett nöje, hittar jag ett grymt item som jag kan tjäna riktiga pengar på så blir jag glad. Skiter väl i allt annat..

Gilla eller Ogilla detta är från person till person. Vissa patchar blir bra, vissa patchar dåliga. Har alltid varit så i spelvärlden!

Medlem

Är det bara jag som tappat lusten för spel helt efter Diablo 3? Antar att jag tillät mig själv bli alldeles för hypad. Det var kul i 2, kaske 3 intensiva veckor. Nu kan jag inte spela det i 20 min, samma gäller typ alla spel. Men bra är kanske det?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Är det bara jag som tappat lusten för spel helt efter Diablo 3? Antar att jag tillät mig själv bli alldeles för hypad. Det var kul i 2, kaske 3 intensiva veckor. Nu kan jag inte spela det i 20 min, samma gäller typ alla spel. Men bra är kanske det?

Magroth haha, Exakt samma här fan

Inaktiv
Skrivet av Magroth:

Är det bara jag som tappat lusten för spel helt efter Diablo 3? Antar att jag tillät mig själv bli alldeles för hypad. Det var kul i 2, kaske 3 intensiva veckor. Nu kan jag inte spela det i 20 min, samma gäller typ alla spel. Men bra är kanske det?

Har inte samma grej med alla spel, men jädrar vad Diablo 3 blev tråkigt snabbt.

Kom till Inferno, märkte vilken jävla tegelvägg de var och orkade sen inte.

Är i akt 3, men känner ingen som helst lust att fortsätta eller ens göra en ny karaktär. Även om jag bara har lirat som male WD.

Medlem
Skrivet av LinusAnttila:

Förstår inte det trista med RMAH? Folk vill tjäna pengar, blizzard vill tjäna pengar. Man avgör själv om man vill lägga riktiga pengar i sitt spel, kul för dom som gör det..

Problemet är att om det är ett flerspelarspel, så är det inte så kul för en som inte använder sig av RMAH att kämpa till sig sina föremål när man samtidigt möter spelare som har lagt ut ett par hundra på att få sina saker utan att ha gjort så mycket för det. Om man sedan spelar PvP så känns det ännu mer fel, speciellt om de som har betalat för sakerna får fördelar gentemot de som inte har.

Om man nu inte bryr sig om PvP, så visst, det kanske inte är en stor grej. Men det är ändå inte riktigt samma sak som om man visste att alla får kämpa för att komma någon vart..


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vad har man igentligen för glädje av att köpa saker med riktiga pengar? Är inte lite av hela poängen med såna här spel att man ska bli glad över att hitta sakerna själv?

Det är min syn på sådana här spel också. Har aldrig förstått tjusningen av att köpa från andra spelare.
Nåväl, jag har kul med mina HC karaktärer fortfarande, helt utan något auktionshus. Blir det tråkigt eller för svårt så har jag i alla fall fått många timmars underhållning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av conthox:

Om man sedan spelar PvP så känns det ännu mer fel, speciellt om de som har betalat för sakerna får fördelar gentemot de som inte har.

Tror inte blizzard är så dumma att de låter detta förstöra PvP.
Kommer säkert något man får av enbart PvP-spelande som man kan köpa PvP gear för. Typ WoW style.

Medlem

Jag slutade tycka det var roligt för ett par veckor sen med, har en DH lvl 56 och en Barbarian på lvl 55.. Vet inte, men inget direkt sug att köra till inferno...

Medlem

Använder inte AH för att det känns inte som man har samlat ihop grejerna själv utom bara köpt dem för att bli bättre..

Gillar inte AH inte I ett RPG..

Medlem

Diablo 3 boxen ligger på skam-hyllan och samlar damm, och installationen är numera ett defragmenterat utrymme på hårddisken!

1
Skriv svar