Microsoft köper Activision Blizzard?

Robot
Microsoft köper Activision Blizzard?

Reuters rapporterar att både Microsoft, Time Warner och kinesiska Tencent anses vara potentiella köpare av Call of Duty- och World of Warcraft-studion.

#microsoft, #time-warner, #tencent, #activision-blizzard, #sony, #nintendo


Medlem
Microsoft köper Activision Blizzard?

Whaaat? WoW till Xbox 720!

Medlem

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Medlem
Medlem

"Om Microsoft skulle köpa världens största tredjepartstillverkare skulle det få enorma konsekvenser för spelbranschen. Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty till exempel skulle bli Xbox-exklusiv, så vore det ett hårt slag mot Sony och för all del Nintendo."

Det är rent av bara spekulationer. Microsoft är inte så dumma i huvudet att dem förbiser andra consoler för ett spel som säljer som smör för alla plattformer den kommer på.

Just den biten vinklas som om FZ inte gillar Microsoft.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Nya namnet: Microsoft Activision Blizzard.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nya namnet: Microsoft Activision Blizzard.

Eller omvänt - Blizzard Activision Microsoft – BAM!

Och är CoD verkligen hardcore? Intressant definitionsfråga.

Sen är det väl vidare ett rykte baserat på stora aktörer med tillräcklig ekonomisk kapacitet som om saker faller som Vivendi tänkt sig skulle kunna köpa företaget.

Vem vet, kanske någon köper bara Blizzard? Kanske... Zynga eller Facebook?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Intuiz:

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Activision Blizzard är inte Activision, Activision Blizzard är egentligen bara Blizzard fast Activision skulle så klart slänga in sitt namn när dem köpte upp Blizzard.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Intuiz:

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Activision Blizzard är inte Activision, Activision Blizzard är egentligen bara Blizzard fast Activision skulle så klart slänga in sitt namn när dem köpte upp Blizzard.

Activision Blizzard är "moderskeppet" som har Activision och Blizzard under sig. Blizzard är den enda "självgående" studion sedan Vivendi-uppköpet för ett antal år sedan, resten styrs mer av carriern Activision.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Intuiz:

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Activision Blizzard är inte Activision, Activision Blizzard är egentligen bara Blizzard fast Activision skulle så klart slänga in sitt namn när dem köpte upp Blizzard.

Det var inte Activision som köpte Blizzard det vara Blizzards ägare Vevendi som köpte Activision sedan slog Vevendi ihop Activision med Blizzard som de redan ägde.

Medlem

Inga mer blizzard titlar till mac då alltså?

Medlem

Öööh. Var i texten står det att Microsoft köper ActivisionBlizzard?
Det är ju bara en utav flera i raden utav potentiella köpare, d.v.s. bolag med kapital och ett finansiellt intresse utav att köpa Activision Blizzard.

Lösare rykte får man leta efter.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

Medlem

Dommedagen är nära känns det som när man läser sådant här!

Medlem

Tror att Microsoft kan bli den bästa ägaren till Activision/Blizzard, det burkar inte styra och ställa så mycket i detaljerna så länge det går bra för det uppköpta företaget.

Vilket kan betyda att Blizzard får friare tyglar än de har i dag, däremot finns det ju en risk att sony och framförallt nintendo blir utan CoD och andra spel från Activision/Blizzard.

Medlem

world of blue screen

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Intuiz:

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Activision Blizzard är inte Activision, Activision Blizzard är egentligen bara Blizzard fast Activision skulle så klart slänga in sitt namn när dem köpte upp Blizzard.

Activision Blizzard är "moderskeppet" som har Activision och Blizzard under sig. Blizzard är den enda "självgående" studion sedan Vivendi-uppköpet för ett antal år sedan, resten styrs mer av carriern Activision.

Oops, my bad.

Medlem

Om Net on Net sedan köper Microsoft, så blir det Net on Net Microsoft Activision Blizzard.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Inga mer blizzard titlar till mac då alltså?

Microsoft släpper saker till Mac (Office) så det tror jag inte är någon fara även om de köper upp det hela. Men man vet ju aldrig när det gäller Microsoft däremot.

Medlem

Att säga att CoD är hardcorespel är som att säga att Super Smash Bros är ett hardcore competitive fightingspel.

Först tänkte jag att det skulle hände ungefär som med Rareware. Skitbra spel när de jobbade under Nintendo men gick under när Microsoft köpte upp det. Sen kom jag på att Blizzard redan har gått neråt. Imo.

Medlem

CoD-spelare hardcore? Nope!

ndr
Medlem

Wow...då kan vi säkert förvänta oss Diablo 4 med Metro UI.

Medlem

Har lite saker att skriva.
Ni som tycker att CoD är "hardcore" kan ju lika gärna gå å lägga er.

Samt, om microsoft skulle köpa activision blizzard, så vore det bra imo, förhoppningsvis mer åt PC, Blizzard är en PC gigant, medan Activision är en konsolgigant. och vad är Microsoft? både och.

Medlem

med tanke på hur mycke call of duty o xbox360 har gullat med varandra så är jag inte förvånad...

Medlem

Jag tycker detta hade skadat branschen mer än det hade varit till nytta för någon.
Så jag hoppas att USA och EU går in och stoppar detta om ifall att Microsoft vill köpa Activision Blizzard.

Medlem

ARMA är med hardcore om du frågar mig.. men.. men

Medlem

Detta är nog första gången i mitt liv jag ber till gud. Låt detta inte ske, microsoft och xbox är totalt skräp. Skulle vara årets bomb ja....

Medlem

Varför skriva "bomben" när ni inte har någon nyhet här? Vivendi har nämnt potentiella köpare antagligen utfrån en ekonomisk synpunkt, inte hintat om någonting som är på gång. Snart får ni fan skärpa er, FZ. Som det är nu sköter ni journalistik på en nivå sämre än Aftonbladet..

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag hoppas någon jävel köper Zynga och avvecklar skiten.

Medlem

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

Är man hardcore för att man är 12 år och sitter vid en konsol i ett oändligt pubtrain?

Fan nästan bojkott på fz!....

Medlem

kan ju faktiskt bli bra om ryktet skulle stämma så blir studion mer självgående och får mer att välja själva vad dem vill göra för spel och det lär ändå komma till alla konsoler då microsoft vill ha mkt pengar

123
Skriv svar