Might & Magic: Duel of Champions

Robot
Might & Magic: Duel of Champions

Med Duel of Champions tar Might & Magic ytterligare ett genresprång. Den här gången är det kortspel som står på dagordningen.

#ubisoft, #might-magic-duel-of-champions


Medlem
Might & Magic: Duel of Champions

Har aldrig riktigt förstått vitsen med kortspel av denna typ på datorn. Eller snarare, jag förstår inte varför man som utvecklare inte drar nytta av vad man kan göra med en dator mer och kommer på något nyskapande istället för att hålla sig strikt vid kort-konceptet.

Kommer vara lätt att förväxla detta med Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers dessutom. Både med namnet och spelet.

Medlem

Bah, för mig är det ett hån mot orginalserien. De köper rättigheterna till spelet för att kunna använda namnet till alla möjliga spel. Förutom en riktig uppföljare.

Jag tror det handlar om att förena något gammalt med något nytt; ser inga problem med et.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror det handlar om att förena något gammalt med något nytt; ser inga problem med et.

inget gammalt i detta, förutom namnet.

Moderator | Testpilot

Borde inte det här passat bra till en Iphone/iPad? Nya magic the gathering känns ju mer lönsamt som verkligen är ett kortspel än denna nystart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Borde inte det här passat bra till en Iphone/iPad? Nya magic the gathering känns ju mer lönsamt som verkligen är ett kortspel än denna nystart.

Det släpps till pc och Ipad.


signatur
Medlem
Skrivet av Horniak:

Bah, för mig är det ett hån mot orginalserien. De köper rättigheterna till spelet för att kunna använda namnet till alla möjliga spel. Förutom en riktig uppföljare.

Ja, verkligen. De gamla Might and Magic RPGna var as nice (jag gillar till och med Writ of Fate). Ett nytt bra sådant skulle vara trevligt, kanske går det nu när spel som Skyrim (det skitspelet) når så stor framgång.

Dock är det ju fakta och inte osanning att Ubi kommer göra ett dåligt jobb på ett eller annat sätt - troligen på flera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Borde inte det här passat bra till en Iphone/iPad? Nya magic the gathering känns ju mer lönsamt som verkligen är ett kortspel än denna nystart.

Det släpps till pc och Ipad.

Härligt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ska bli kul att se dom porta skiten ur detta spelet. Även om det bara är till pc och ipad så ska dom nog lyckas strula till det ändå, som med allt annat.

Medlem

Har ingetting emot kortspel på datorn, det enda jag har problem med är att de nästan alltid har ett väldigt begränsat utbud av kort.

Jag hade jättegärna haft en CCG-spel till datorn där jag inte behöver betala riktiga pengar för booster-packs eller Preconstructured Decks. Så det här spelet kan jag hålla ögonen öppna för (för jag antar man kan köpa kort för in-game currency också?)

phi
Medlem

Jag börjar spela ett CCG igen när Magic: The Gathering Online släpps som en app till paddan med in app purchases. Det är något som skulle funka riktigt bra men frågan är om trollkarlarna har kommit på det själva ännu?

Men visst kan jag hålla ett öga på ubifails variant också.

Medlem

De borde göra en remake på Mandate Of Heaven istället eller en ordentlig M&M X.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

tja, blir till att se vilket som blir överlägsnast, mojangs kortspel eller detta

Medlem
Skrivet av feesken:

tja, blir till att se vilket som blir överlägsnast, mojangs kortspel eller detta

Tror att Mojangs spel kommer bli en flopp

Medlem

Tyckte att Clash of Heroes var ett fantastiskt underbart spel så jag tror att även detta kan bli bra. Även Dark Messiah var hyffsat bra, drömmer fortfarande om Dark Messiah 2 men det lär ju inte hända =(.

1
Skriv svar