Fler än 500 000 har provat zombie-succén DayZ

Robot
Fler än 500 000 har provat zombie-succén DayZ

Överlevnads-modifikationen till Arma II är mäkta populärt. Har du försökt överleva?

#arma-2


Medlem
Fler än 500 000 har provat zombie-succén DayZ

Har varit levande i 62 dagar, spelar man försiktigt går det bra att överleva. Fruktansvärt beroendeframkallande!

Tip: Om du vill få DayZ billigare, köp Operation Arrowhead och använd Arma 2: Free och det funkar smärtfritt, det enda man får göra är att kopiera addons-mappen från Arma 2: Free till Operation Arrowhead.

Edit: Var visst 62 dagar och inte 63.

Medlem

Har velat pröva på det, men jag har inte köpt spelet ännu. Ser faktiskt riktigt roligt ut. Känns lite som GTA: SA Multiplayer fast med zombies?

Medlem

Sjuhukt rolig modifikation. Ger verkligen walking dead-känsla som inget annat spel kan leverera tack vare realismen, detta trots alla buggar. Testa om ni inte redan gjort det!

Medlem

Kontrollerna tog kål på mig.

Flummigare/klumpigare kontroller och spel får man leta efter ._:

Men älskar iden, hoppas dom lyckas finslipa allt.

Medlem

Skaffade Arma 2 CO förra veckan och har kört DayZ varje dag sen dess. Ganska svårt som nybörjare men när man väl kommer in mer i spelet vet man lite mer om hur man överlever på bästa sättet.
Riktigt grym mod och larvigt beroendeframkallande!

Medlem

Spelet är riktigt underhållande. Man kan hoppas att det utvecklas ytterliggare, blir mer stabilare

Medlem

Fantastiskt bra spel! Helt klart av de bästa på sjukt länge! Avsaknaden av att någon håller en i handen är grymt, svårigheten, zombies, realismen, helt fantastiskt. Om du så som jag älskar utmaningar (t.ex ala dark souls) så kommer du gilla detta spel. Det är i alpha-stadiet så var berädd på buggar och dylikt. Samt att det är en modifikation där dom inte tjänar några som helst pengar, därför har alla dessa människor som står för utveckligen andra jobb. Rocket som står för utvecklingen förtjänar sjukt mycket cred för hans jobb me dayz. Bästa jag spelat under 2012.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Måste ta och testa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Köpte arma och installerade detta igår. Ruskigt bra mod.

Medlem

Eftersom jag är en snåljåp så hoppas jag Arma II dyker upp på steams Summer Sale

Medlem

Skulle vilja testa men jag är så förbenat snål.

Jag hörde att några snubbar har gjort en otroligt realistisk militärshooter som mod till DayZ. Jag har för mig att den kallades Arna, eller något i den stilen.

Medlem

DayZ är ganska svårt till en början även om man är en van ArmA2 spelare. När man väl är igång så är det buggarna/fusken som dödar en.

Den senaste patchen förde med sig det "lilla" irritationsmomentet att du kan tappa allt du har helt utan anledning. Du loggar in på en server och du är på fel plats med noll utrustning. Jobba ihop till nya grejer bara för att se allt försvinna utan anledning.. igen. Fruktansvärt irriterande.

Spelet i sig är riktigt spännande och kul, inte minst om man spelar ihop med ett par "irl-vänner" (lita på någon annan ingame = du blir skjuten i ryggen).

Dock har modden vuxit för snabbt, Rocket mfl hinner inte med och de har fuskproblem som får BF2 att se fuskfritt ut i jämförelse.

Med tiden så kommer detta att bli riktigt bra men det måste fixas buggar in absurdum först:
dörrar/buskar/träd som dödar dig vid beröring, inventory-wipeout, grejer som försvinner i tomma intet när du skall flytta dem till ryggsäcken, benbrott för ingenting, det överväldigande fusket med item-spawning/maphacks/wallhack osv osv.

Medlem

Jävla wallhack-snipers brukar få mig helt vansinnig.
Sjukt roligt spel för övrigt, ett måste för alla som inte testat det!

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Har velat pröva på det, men jag har inte köpt spelet ännu. Ser faktiskt riktigt roligt ut. Känns lite som GTA: SA Multiplayer fast med zombies?

Det är ungefär så långt ifrån vad spelet är som man faktiskt kan komma... hehe.

DayZ är en väldigt realistisk överlevnadssimulator där du ska försöka överleva så länge som möjligt utan att dö.... vilket är lättare sagt än gjort. Jag gillar det som fan, det har helt klart problem, men det är fruktansvärt roligt. Men ibland skiner det igenom att det faktiskt är baserat på en militär simulator och att zombie AI till exempel inte är en av de mest utvecklade delarna av det spelet... och då kan det bli lite fel. :>

Medlem

Väntar tills DayZ släpps, ospelbart just nu imo

Medlem

Är 25% rabatt på Bohemia Interactive's sajt, om man inte orkar vänta på Steams sommarrea. https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations-steam-ve...

Medlem

Trevlig överraskning. När jag kollade mina Steam-spel så låg ett ospelat Arma 2 där. Dessa Steam-reor...

Kanske borde prova detta.

Medlem
Skrivet av henkka:

dörrar/buskar/träd som dödar dig vid beröring, inventory-wipeout, grejer som försvinner i tomma intet när du skall flytta dem till ryggsäcken, benbrott för ingenting, det överväldigande fusket med item-spawning/maphacks/wallhack osv osv.

Det kallas alpha för en anledning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag älskar dayz, dessvärre så är alla EU servrar fulla med ryssar som skjuter så fort dem ser dig och förr så fyllde dem chatten med ryska(med andra ord väldigt irriterande)

Om man bortser från buggar och problem med arma 2 motorn så är spelet ett av de bästa överlevnadsspelen som någonsin har släppts. Hoppas bara att det blir lite mer sammarbete, så som det är nu så är det nästan deathmatch med zombies i mitten.

Medlem

Enligt DayZ utvecklarna så krävs Arma 2 OCH Operation Arrowhead, värt att nämnas


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av huklen:

Har varit levande i 63 dagar, spelar man försiktigt går det bra att överleva. Fruktansvärt beroendeframkallande!

Hur många murders har du samt zombie kills?

Inaktiv

Är en riktig arma fanboy måste jag väl erkänna. Har spelat Operation Flashpoint, Arma 1 och 2.
Tror inte att buggarna som folk stör sig på har med själva modden att göra. Hela Arma motorn bara är sån. Och spelar man det som andra spel så kan jag tänka mig att det kan va rätt frustrerande.
Kolla in Dslyecxi eller CHKilroy på youtube om ni vill se mer hur arma 2 ska spelas enligt mig.

Medlem
Skrivet av Javas:

Enligt DayZ utvecklarna så krävs Arma 2 OCH Operation Arrowhead, värt att nämnas

Man kan ladda ner Arma 2 Free från steam och sen bara köpa OA så kan man köra DayZ utan att köpa orginalet.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av henkka:

dörrar/buskar/träd som dödar dig vid beröring, inventory-wipeout, grejer som försvinner i tomma intet när du skall flytta dem till ryggsäcken, benbrott för ingenting, det överväldigande fusket med item-spawning/maphacks/wallhack osv osv.

Det kallas alpha för en anledning.

No shit Sherlock.

Grattis! Du vann just priset för det mest upprepade svaret i datorspelens historia.

http://piv.pivpiv.dk/

Medlem

Av det jag sett från spelet så tror jag helt klart det är ett spel i min smak så det kanske blir ett köp av Arma 2 och det tillägg som "krävs" då det faktiskt skulle bli billigare att köpa båda än att köpa tillägget i butik (äger redan Arma 2). Ser jag en bra deal på Steams rea så slår jag nog till=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Av det jag sett från spelet så tror jag helt klart det är ett spel i min smak så det kanske blir ett köp av Arma 2 och det tillägg som "krävs" då det faktiskt skulle bli billigare att köpa båda än att köpa tillägget i butik (äger redan Arma 2). Ser jag en bra deal på Steams rea så slår jag nog till=).

Det blir 50kr billigare ifall du köper arma 2 combined operations på steam!

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av huklen:

Har varit levande i 63 dagar, spelar man försiktigt går det bra att överleva. Fruktansvärt beroendeframkallande!

Hur många murders har du samt zombie kills?

Har inga överdrivna siffror, smyger mest på nätterna och lootar städerna och håller mig ifrån storstäderna där dom flesta blir snipade. Tror jag ligger på kanske 10 murders men snäppet fler zombies kan jag lova

Jag lekte mycke pirat tidigare men då är livslängden extremt mycket kortare!

Medlem

Tycker det börjar bli tjatigt med alla dessa zombie spel.

Men man gillar olika saker


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar