Microsoft köper Activision Blizzard?

Medlem
Skrivet av firsov:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

Är man hardcore för att man är 12 år och sitter vid en konsol i ett oändligt pubtrain?

Fan nästan bojkott på fz!....

Sebastians ironi är ju lysande

Medlem

Skrota Activision och kalla det Microsoft!

Medlem

Gillade Diablo 2, Starcraft och World of Warcraft.

Gillar inte Diablo 3, Starcraft 2, WoW: WOTLK, WOW:Cata.

För mig spelar det ingen roll till vem blizzard blir sålda. Tror inte dom kommer släppa en intressant titel nåmer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tror nog blizzard kan släppa bra spel om dom sparkar de hjärndöda personerna som skapar deras spel just nu.. Dom förstör allt som var bra i dom äldre spelen

Medlem

Vad är det för rubrik? Varför inte skriva "Bomben - Tencent köper Activision Blizzard" istället? ... Mer läsare när man skriver så här antar jag, funkar ju för aftonhoran iaf...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av firsov:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

Är man hardcore för att man är 12 år och sitter vid en konsol i ett oändligt pubtrain?

Fan nästan bojkott på fz!....

Imponerande att det här inlägget som missade den så uppenbara sarkasmen från artikelförfattaren i fråga får så pass många plus.

Medlem
Skrivet av Skopinzki:

world of blue screen

När var senast du fick blå skärm? Har haft Windows 7 installerat (utan ominstallation), mer eller mindre sen det släpptes och har inte haft EN ENDA blå skärm. Känns som något främmande nuförtiden.

Vad gäller ryktet om Microsoft köper Activision Blizzard, ser inte jag några större nackdelar. Hellre dom, än EA.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

Fanns absolut en tid då man kunde kalla denna serie för hardcore men det var länge sedan, att kalla den för hardcore idag är skrattretande och detta lär knappast ändras om Microsoft skulle köpa upp Activision (snarare motsatsen, om det ens är möjligt).

Medlem

Av dem tre företagen som nämns så tror jag att Tencent är mest aktuell att köpa då de har varit väldigt expansiva den senaste tiden och vad jag hört har de sunda finanser.

Medlem

Why the hell not? De köpte skype och folk förutsåg världens undergång men vad hände? Ingenting. MS är inte så dumma att de gör cod xbox-exklusivt eller slutar göra wow till mac bara för att det är deras konkurrenter (eller kanske fanboysens konkurrenter? ). De vill äga stora företag av den enkla anledningen att tjäna pengar och man tjänar bara stora pengar om man har en bra produkt som folk köper.

Medlem
Skrivet av Skopinzki:

world of blue screen

Det gäller att veta hur en win konfig ska se ut. Min sista blue screen var 1997 pga fel driv till min skärm


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Microsoft hoppas jag på...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spelar ingen roll, alla västerländska företag kommer bli uppköpta av kineser i slutänden och vi kommer få jobba i deras sweatshops dygnet runt, oförmögna att spela en enda minut...

Så egentligen kvittar det vem som köper vem... bara så ni vet

Medlem

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

FML
Medlem

Kunde varit värre, tänk om EA köper de istället?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför skriva "bomben" när ni inte har någon nyhet här? Vivendi har nämnt potentiella köpare antagligen utfrån en ekonomisk synpunkt, inte hintat om någonting som är på gång. Snart får ni fan skärpa er, FZ. Som det är nu sköter ni journalistik på en nivå sämre än Aftonbladet..

Lugn nu, classic Lind ju! Han är ju expert när det kommer till AB-posts!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Kunde varit värre, tänk om EA köper de istället?

Ah the irony! Vad det skulle bli nerd-rage på webben då

Medlem
Skrivet av yume:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

Testa att läsa artikelkommentarerna!


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot
Skrivet av yume:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

men SLUTA GNÄLLA: Cod 2 och 4 spelas fortfarande flitigt och du kan knappast hoppa in och spela med "hardcore/toplagen" i det spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Inga mer blizzard titlar till mac då alltså?

Om man investerar de de pengarna i ett företagsköp, varför skulle man gå in och ta bort delar som inbringar intäkter, det vore ju helt befängt. Det är väl snarare så att att ActivisionBlizzard skulle få en majoritetsägare med finansiella muskler istället för en som går på knäna. Sluta se allt från den negativa sidan!

Medlem

KUL ifall det skulle hända! games for windows live for starcraft 2 FAIL!

Medlem

Apple kan ju köpa istället. Det hade fått alla Apple-hatare lite mer att bojkotta.

iWOW, iCOD! Do it Apple, do it!

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Intuiz:

kanske microsoft orkar inte se mer call of duty spelen och kliver in för att stoppa dem???

Fast nae.. tror inte

Activision Blizzard är inte Activision, Activision Blizzard är egentligen bara Blizzard fast Activision skulle så klart slänga in sitt namn när dem köpte upp Blizzard.

De köpte inte upp Blizzard, vad som skedde var att Vivendi och Activision sammanslogs till en del och denna del är vad vi känner som Activsion Blizzard. Faktum är att Vivendi äger aktiemajoritet tätt följt av Kotick.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av yume:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

men SLUTA GNÄLLA: Cod 2 och 4 spelas fortfarande flitigt och du kan knappast hoppa in och spela med "hardcore/toplagen" i det spelen.

Fast numera verkar det knappast vara ett spel som de du nämner, spel som faktiskt kräver en hel del spelande och inte en massa killstreaks och gud vet vad som de numera verkar köra med. De ger en för tusan en achievment när man spelar dåligt när de istället borde göra motsatsen.

Tror dock inte det var hardcore som textförfattaren syftade på utan core och det stämmer i så fall bättre men jag skulle nog mer hävda att idag är det inte ens denna målgrupp längre utan som sagt var de som spelar då och då som CoD spelen vänder sig till.

Skrivet av yume:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

Call of Duty 37 Eternal Warfare är visst hardcore, efter 75 000 loggade speltimmar har jag fortfarande inte topprankat alla missions, nått högsta level, etc.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av yume:

"Om hardcore-spelarnas mest populära serie Call of Duty"

VA? Är skribenten seriös?

Om han anser CoD vara Hardcore lär han byta bransch. Det är ju för fan spel där man kan ta 15+ skott i brynjan utan att vekna. Löjligt!

men SLUTA GNÄLLA: Cod 2 och 4 spelas fortfarande flitigt och du kan knappast hoppa in och spela med "hardcore/toplagen" i det spelen.

Fast numera verkar det knappast vara ett spel som de du nämner, spel som faktiskt kräver en hel del spelande och inte en massa killstreaks och gud vet vad som de numera verkar köra med. De ger en för tusan en achievment när man spelar dåligt när de istället borde göra motsatsen.

Tror dock inte det var hardcore som textförfattaren syftade på utan core och det stämmer i så fall bättre men jag skulle nog mer hävda att idag är det inte ens denna målgrupp längre utan som sagt var de som spelar då och då som CoD spelen vänder sig till.

Jag snackar cod 2 och 4. Nämnde aldrig det nyare spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Världsekonomin i svajning - tillbaka till stenåldern?

Robinson-Robban planerade att springa naken och blåmålad på Wall Street. Detta hoppades han skulle leda till folkuppror mot den kapitalistiskt drivna världen och i sin tur krossa världsekonomin. Robbans planer stoppades dessvärre, då han blev anhållen på JFK International Airport för misstankar till planläggning av terrorbrott.

Yay, jag kan också skapa stora nyheter!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nya namnet: Microsoft Activision Blizzard.

Eller helt enkelt MAB. "Call of Halo: The Craft of War, en ny titel från den nygamla utvecklarstudion MAB Gaming!"

Medlem

Tyckte jag läste: Hardcore, Call of Duty och Xbox i samma mening, nog dags att gå och lägga sig

Medlem

FragZone och Sebastian: LÄGG AV!

1. Vad är det här för Aftonbladet artikel?
Vivendi ANSER att 3st olika bolag är MÖJLIGA köpare av ett bolag? Se över rubriken..

2. Vad är en "tredjepartstillverkare" som generellt uttryck? Framförallt i datorspelsvärlden? Tredje part förutsätter en affärsrelation till part 1 som stödjer affärsrelationen mellan part 1 och 2. T ex. den som gör förgasaren till en Stiga gräsklippare är tredje part men problem med förgasaren supporteras av Stiga eller återförsäljare till Stiga.

123
Skriv svar