Hjälp svenska ThreeGates få klart Legends of Aethereus

Robot
Hjälp svenska ThreeGates få klart Legends of Aethereus

Den självständiga lilla studion har jobbat hårt i ett år, på sina sparpengar, för att utveckla det kooperativa actionrollspelet Legends of Aethereus. Dock behövs lite hjälp för att Kickstarta slutsträckan.

#threegates


Medlem
Hjälp svenska ThreeGates få klart Legends of Aethereus

Såg ut att vara ett intressant spel. Tills jag hörde "low fantasy" game. Själv är man allt lite för glad i magi.

Men hoppas dem får igenom det!
Fz kanske borde starta en insamling här?

Medlem

Vem ger pengar till folk som utvecklar med hjälp av Unity Engine? Gör en egen spelmotor så kankse jag pitchar in.

Latmaskar.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

Medlem

Tillåter Kickstarter Europeiska företag nu? Det har ju hittills endast varit för Nordamerika.

Medlem
Skrivet av JannemaN:

Vem ger pengar till folk som utvecklar med hjälp av Unity Engine? Gör en egen spelmotor så kankse jag pitchar in.

Latmaskar.

Wasteland 2 verkade få in en hel del pengar även fast det använder Unity.

Medlem

köpte "buddypack" för ett par veckor sedan. klart man ska stödja svenska spelutvecklare!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av JannemaN:

Vem ger pengar till folk som utvecklar med hjälp av Unity Engine? Gör en egen spelmotor så kankse jag pitchar in.

Latmaskar.

HAHAHA VA?

Så då spelar du inte alla Unreal engine 3 baserade spel heller?

Vilket är typ 90% av alla spel som existerar

eld
Medlem
Skrivet av JannemaN:

Vem ger pengar till folk som utvecklar med hjälp av Unity Engine? Gör en egen spelmotor så kankse jag pitchar in.

Latmaskar.

Vi döper den till Kankse engine!

Säljande feature ska vara: "inte gjord av latmaskar"

Medlem

Ett RPG spel utan magi, vill ha!!

Medlem
Skrivet av JannemaN:

Vem ger pengar till folk som utvecklar med hjälp av Unity Engine? Gör en egen spelmotor så kankse jag pitchar in.

Latmaskar.

Har själv träffat flera indie-utvecklare på diverse spelmässor och föreläsningar och pratat med dem efter sina presentationer - samtliga har gett mig ett enda stort råd: utveckla INTE din egen spelmotor!

Det är bara ett rent slöseri med tid (och därmed pengar). Fullständigt onödigt att återuppfinna hjulet, speciellt för små utvecklare. Så snälla, get a clue innan du försöker leka soffexpert.

PS: missa heller inte alla andras trevliga sågningar av ditt sjukt tveksamma inlägg!

Medlem

Ser ju riktigt gött ut, hoppas det går vägen. Själv är man tvungen att hålla hårt i sina slantar.

Medlem
Medlem

Jag jobbar på ThreeGates och kan med glädje rapportera att vi klarade vårt mål och alla tre av våra stretchgoals. Tack för allt stöd, FZ och allihop!

1
Skriv svar