Spana in Medal of Honor: Warfighters flerspelarläge

Robot
Spana in Medal of Honor: Warfighters flerspelarläge

I vårt arkiv finner du skarpa eldstrider, stridsparskamratskap och... en svensk flagga!

#medal-of-honor-warfighter, #danger-close-games, #battlefield-3


Medlem
Spana in Medal of Honor: Warfighters flerspelarläge

Det där med Granatsprutan såg ju inte helt fel ut


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Varför är alla FPS-spel "CoD" aktiga? Om något så är det väl närmare BF3 med likvärdig grafik, då den använder samma spelmotor (Frostbite 2)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Vapnen hade ju lite mer gedigna skarpa ljud för en gångs skull!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Innan ni säger att MoH ser ut som CoD kan ni kolla upp vilken utav de båda serierna som var först.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Varför är alla FPS-spel "CoD" aktiga? Om något så är det väl närmare BF3 med likvärdig grafik, då den använder samma spelmotor (Frostbite 2)

Håller med dig, detta är långt ifrån liknande CoD. Men han verkar inte kunna göra annat än döma alla spel att efterlikna CoD, tror han har gnällt förr med.

Medlem

Tycker att det verkar vara som en CoD version jag har velat haft länge (ny motor, ny grafik etc etc) Men jag skippar denna uppföljare för att 1;an var ju ett stort skämt (vad jag tycker)

Medlem

1:ans Multiplayer gjordes av DICE, och då blev spelet väldigt "BF". Warfighter ska tydligen vara helt utvecklat "in house" av Danger Close Games.

Nån som vet om spelet kommer stödja nån form av coop eller local multiplayer på konsoll?

Skrivet av Thane:

Innan ni säger att MoH ser ut som CoD kan ni kolla upp vilken utav de båda serierna som var först.

Medal of Honor såklart. Släpptes redan 1999, medans första CoD kom 2003. Dock blev inte Medal of Honor populärt förrän Medal of Honor: Allied Assault, år 2002.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

1:ans Multiplayer gjordes av DICE, och då blev spelet väldigt "BF". Warfighter ska tydligen vara helt utvecklat "in house" av Danger Close Games.

Nån som vet om spelet kommer stödja nån form av coop eller local multiplayer på konsoll?

Skrivet av Thane:

Innan ni säger att MoH ser ut som CoD kan ni kolla upp vilken utav de båda serierna som var först.

Medal of Honor såklart. Släpptes redan 1999, medans första CoD kom 2003. Dock blev inte Medal of Honor populärt förrän Medal of Honor: Allied Assault, år 2002.

För medal of honor kanske inte var precis roligt på konsol, minns att jag testade första och det var inte någon speciellt underbar känsla att spela MoH med en handkontroll

Medlem

Vad är grejjen med haloringar runt både teamkompisar och fiender?,

Medlem

Granatsprutan väger ju bara 88 kg, troligt att man kutar runt med den på ryggen!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Vad är grejjen med haloringar runt teamkompisar och fiender?

Medlem

Ush.. Önskar dom gick tillbaka till dom gamla rötterna och ww2.

Medlem
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Varför är alla FPS-spel "CoD" aktiga? Om något så är det väl närmare BF3 med likvärdig grafik, då den använder samma spelmotor (Frostbite 2)

Motorn gör ju inte nödvändigtvis att det liknar BF3, faktum är att det precis som MOH 2010 försöker konkurera med cod och kopiera element rakt av.

Slash care säger jag men vad som irriterar mig mest är att spelet marknadsförs som autentiskt och realistiskt och att det är en tribute/respekt till trupper.. samtidigt som det mest centrala i hela skiten dvs. skjutandet är så orealistiskt som det någonsin kan bli.

Respekt för döden är obefintlig i detta spel.. rekommenderar en gamespot video eller om det var PC gamer där man konfronterade moh direktören ang detta. (intressant video)

Medlem

Grafiken ser ut som en något uppdaterad frostbite 2 motor.

För det är väl frostbite 2 motor som dom använder? Men det ser ut som att dom har finslipat lite på den.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Grafiken ser ut som en något uppdaterad frostbite 2 motor.

För det är väl frostbite 2 motor som dom använder? Men det ser ut som att dom har finslipat lite på den.

Tror dom kommer göra det efter varje spel, så antagligen så slipar dom på frostbite 2.5 eller direkt uppdatering till frostbite 3.0 när bf4, bfbc3, eller nån sort Battlefield som släpps.

Medlem

Så det är i princip BF3 fast med oförstörbar miljö, mindre banor, inga fordon(?) och killstreaks?

Varför låter det bekant? O.o


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Varför är alla FPS-spel "CoD" aktiga? Om något så är det väl närmare BF3 med likvärdig grafik, då den använder samma spelmotor (Frostbite 2)

BF3 är också väldigt likt CoD, vill du se ett modernt FPS som inte liknar CoD föreslår jag ex. Unreal (stor skillnad), eller Tribes för den delen. Kan väl också omnämna Syndicate (tyvärr ingen ren MP= men klart annorlunda gameplay). Problemet är att alla FPS numera är väldigt lika CoD, både i utseende, vapen och gameplay...
Minns den tiden då du aldrig skulle missta en bild från BF med CoD eller Halo eller MoH, numera finns ju knappt nämnvärda skillnader, men det passar väl dagens casual majoritet.

Medlem

Sorligt att vi kommer behöva Origin.
Blir inget köp för mig.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Xixor:

Såg tyvärr ganska "CoD" ut med uppdaterad grafik tyvärr. Ingen rekyl och vapnena låter som ärtbössor.

Varför är alla FPS-spel "CoD" aktiga? Om något så är det väl närmare BF3 med likvärdig grafik, då den använder samma spelmotor (Frostbite 2)

Håller med dig, detta är långt ifrån liknande CoD. Men han verkar inte kunna göra annat än döma alla spel att efterlikna CoD, tror han har gnällt förr med.

Det är inte så överdriver långt ifrån CoD. Spelat Rebooten av MoH? Det va näst intill en kopia fast med mycket sämmre spel mekanik.

Det är bara att inse att alla som försöker tävla med CoD försöker kopiera CoD. MoH, BF3 etc. Det är bara ett gäng med skitutvecklare och utgivare som inte har någon som helst förtroende för vad dom redan har gjort.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Han skjuter ju mest i backen framför sig... men nog blir det väl ett köp.

Medlem
Skrivet av Magroth:

Granatsprutan väger ju bara 88 kg, troligt att man kutar runt med den på ryggen!

Tja vi använder den ju på AMF iaf men antar att en bär Vapnet och någon annan den övriga materielen?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Magroth:

Granatsprutan väger ju bara 88 kg, troligt att man kutar runt med den på ryggen!

Tja vi använder den ju på AMF iaf men antar att en bär Vapnet och någon annan den övriga materielen?!

Givetvis... Får fördelar bandlådorna, vapnet och lavetten på gruppen. Verkligen inget man springer runt med själv lol.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jao Medal of Honor kom före Call of Duty. Att nämnas bör väl att gänget som gjorde Medal of Honor lämnade EA och skapade Infinity Ward som släppte det fantastiska spelet Call of Duty följt av min personliga favorit någonsin, Call of Duty 2.
Klart det påminner om Call of Duty, likt WoW så har CoD dominerat FPS under en hyfsat lång tid.
Ser hyfsat trevligt ut, hade hellre sett de gjort ett WWII-spel och inte följt modern warfare-strömmen.

Medlem

Ser fram emot Warfighter nu när BF3 blev en besvikelse på många sätt. De lilla trailerbitarna jag sett SER åtminstonde väldigt bra ut. men jag tänker inte ropa hej än

Medlem

Ser plastigt ut. Jag vet det är Frostbite 2, samma som BF3. Men på något viss känns allting fel. Jag gillar't inte.

Medlem

Fan, Moh inkluderar mer svenska grejer än bf3 Btw varför hatar folk på bf3?

Medlem

Är väldigt trött på fps som måste gå i 300 knyck för att folk ska gilla det. Så cod med flera har ballat ur enligt mig.
Men vi gillar olika antar jag..

Kanske köp för att testa...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar