Bostadsletartips för nybliven lundastudent

Bostadsletartips för nybliven lundastudent

Tjena gott folk

Nu har jag lyckats bli antagen till en utbildning i Lund (LTH) och förstår att besatt leta lägenheter är nästa som gäller. Jag undrar om här finns några inbitna studenter som vet var man ska leta? vilka sidor som är bäst att hålla koll på, AFB förstår jag är grundläggande, men sen?

Vänligen

Samuel

Jag tror du har bäst chans att kolla bland privata uthyrare, på nätet torde det finnas mycket info. När jag pluggade i Lund hade jag turen att ha en flickvän som hade lägenhet mitt i centrum.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jo jag letar runder bäst ja kan nu, bopoolen verkar vara det största stället för privata uthyrare och där finns en del. Nu kan man asså även börja leta flickvän ur ett bostadsperspektiv, inte dumt alls

Som walter säger, ring runt till alla privata uthyrare som du kan hitta! Om du förklarar din situation så brukar de flesta försöka hjälpa till så gott de kan.

Medlem

Tält är billigt o bra annars.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Tackar för tipsen

Lycka till! Vi är många som varit i samma situation, det kan vara lite stressande, men löser sig alltid.

Medlem

Registrera dig på Mikael Hansen! Kostar ca. 50kr / år för att stå i kö.


signatur

Have a good time!

Skrivet av Brain:

Registrera dig på Mikael Hansen! Kostar ca. 50kr / år för att stå i kö.

Gott, det ska göras! Tackar.

1
Skriv svar