Veckans Gameplay

Medlem
Veckans Gameplay

Det borde finnas en rubrik under "Titta" som heter "Veckans Gameplay" där man kan posta sina gameplays och användare får rösta på den bästa!


signatur

Mannen myten legenden

Det var faktiskt en bra idé! Jag är ju skribent och inte data-haxxor så jag har ingen aning om det går att lösa i praktiken, men vi får hoppas att någon av FZ:s kodapor ser det här och kan ge lite input.

Medlem

Blir kanske lite som WTF, fast med seriös gameplay? Frågan är bara hur mycket det skulle användast, känns som en bra idé, men undrar hur mycket det skulle användas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det var faktiskt en bra idé! Jag är ju skribent och inte data-haxxor så jag har ingen aning om det går att lösa i praktiken, men vi får hoppas att någon av FZ:s kodapor ser det här och kan ge lite input.

jag hoppas det!:)


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Skrivet av conthox:

Blir kanske lite som WTF, fast med seriös gameplay? Frågan är bara hur mycket det skulle användast, känns som en bra idé, men undrar hur mycket det skulle användas.

vet inte men dom som gillar att recorda och vill få lite visningar kan ju prova!:)


signatur

Mannen myten legenden

Antikvitet

Kul idé! Men skulle man inte kunna börja med ett speciellt forum för det?

Finns det fler som är intresserade av att lägga upp gameplayvideos? Vi pratar ju egentligen om att länka in Youtube-klipp, eller hur?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Kul idé! Men skulle man inte kunna börja med ett speciellt forum för det?

Finns det fler som är intresserade av att lägga upp gameplayvideos? Vi pratar ju egentligen om att länka in Youtube-klipp, eller hur?

Smart tänkt! men annars så kunde det ju finnas en knapp som det står "ladda upp" och där får man välja sitt egna gameplay som man själv har recordat?


signatur

Mannen myten legenden

Antikvitet

Skillnaden mellan att göra ett speciellt forum i vilket man kan skriva inlägg där man länkar in Youtube-filmer, och att bygga en sektion i vilket man laddar upp sin film på FZ:s servrar, filmen omkodas till format som fungerar att visa strömmande och därefter kan röstas på är att det senare alternativet kostar ungefär... tja, en 100-150 utvecklingstimmar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Skillnaden mellan att göra ett speciellt forum i vilket man kan skriva inlägg där man länkar in Youtube-filmer, och att bygga en sektion i vilket man laddar upp sin film på FZ:s servrar, filmen omkodas till format som fungerar att visa strömmande och därefter kan röstas på är att det senare alternativet kostar ungefär... tja, en 100-150 utvecklingstimmar.

ja, du har rätt man kanske ska göra bara ett forum av det istället.


signatur

Mannen myten legenden

Antikvitet

Man kan börja där i alla fall! Men huruvida det blir av eller ej överlåter jag till redaktionen/moderatorerna att svara på. Jag är kodapa, i det aktuella sammanhanget.

Ju fler som är intresserade desto större är sannolikheten att det sker, skulle jag säga. Fler som är sugna?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Men är det inte "bara" att i princip kopiera det befintliga systemet för WTF och göra en likadan fast för gameplay-filmer? Då finns det ju en komplett funktion med uppladdning, kommentering, röstning och tips. Fast det är klart, användare kan inte ladda upp så det måste till också.

(Jag vet, det tar tid, därför citationstecknen runt "bara".)

Fast bäst vore det nog att skapa en tråd om det i PC eller Almmän Snack och kolla intresset för det. Dumt att lägga ned en massa tid på en sak som knappt kommer att användas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar