The walking dead autosave?

Medlem
The walking dead autosave?

Jag köpte The Walking Dead säsongen på steam igår (viva la rea) och spelade ut första episoden och nu älskar jag verkligen spelet.

Jag skulle vilja visa början av ep 1 för en kompis som vill se spelet in action hos mig innan han bestämmer sig för att köpa det själv eller inte. Jag undrar därför om det är möjligt att starta om episod 1 och spela kanske 20-30 minuter utan att allt kommer sparas över.

Som jag har förstått så fortsätter storyn i nästa episod på annorlunda sätt, beroende på de viktiga valen man gör under föregående episod. T ex i "on the next episode" teasern som spelas i slutet så såg jag en massa klipp som var baserade på vems sida jag valde i apoteket och ett annat klipp med en person jag valde att rädda (vill inte spoila något så jag nämner inga namn)

Om någon vet något om det här så skulle jag uppskatta svar, tack i förväg


signatur

Game long and prosper

nj
Medlem

Enligt det här inlägget i Telltales forum så finns sparfilerna i "C:\Users\yourUsername\Documents\Telltale Games\The Walking Dead".

Medlem
Skrivet av nj:

Enligt det här inlägget i Telltales forum så finns sparfilerna i "C:\Users\yourUsername\Documents\Telltale Games\The Walking Dead".

Ok, tack! Var ändå tvungen att ominstallera datorn idag pga ett otäckt virus, så får spela om episod 1 trots allt.

Men nu vet jag till nästa gång


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar