Passar minnena ihop?

Passar minnena ihop?

Köpte nya minnen nu när jag uppgraderade. Har 2 stickor på 4gig st: (Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz )

Är det nån ide att stoppa i mina gamla också? Det står: 9-9-9-24 1.65V ver2.3 1600MHz 2x2GB på dom.

Eller slöar dom ner de nya?

Summan av kanelen: Är det bättre att ha mer minne men kanske långsammare eller mindre minne och snabbare?

Ser själv att dom går i samma 1600 MHz men sen är det väll det där med 9-9-9-24...eller?

Edit: W7 gå ur till skrivbordet när jag tex kör Batman Arkam City för att föreslå att jag ska stänga av Aero.
Tycker det är lite konstigt att inte kunna maxa Batman AC med ett Geforce 670 4 gig minne och en amd 965


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

9-9-9-24 = latencies, just de här tillsammans med 1600MHz är väldigt vanliga, jag har dessa på mina Corsair Vengeance LP-minnen (1600MHz, 16GB). Mina minnen körs med 1.5V, vet inte hur det blir om man blandar RAM-minnen med olika volt-värden, antar att antingen kommer de att klockas ned eller så kommer alla stickorna köras med 1.65V? Annars är det det vanliga med dual-channel, är inte jätteinsatt, vet inte om man kan blanda 4+4+2+2 och på så sätt köra dual-channel eller om man måste ha 4+4+4+4, t.ex. Fråga på SweClockers så får du förhoppningsvis mer information, jag hade väl själv kanske nöjt mig med 8GB (vilket är mer än tillräckligt idag). Det skiljer inte speciellt mycket mellan olika hastigheter på minnen, tror ingen märker någon skillnad alls såvida de inte håller på med tung rendering av något slag. I spel gör det väl kanske någon FPS som max.

Aero baseras på videominnet, har samma problem när jag spelar Battlefield 3 på Ultra med mitt 680, jag har dock "bara" 2GB vRAM och jag blir minimerad vid ca. 1500MB användning; jag har alltså teoretiskt sett ca. 500MB kvar men den vill ändå att jag ska stänga av Aero, väljer jag att inte göra det flyter det på ändå... Ska bli skönt att slippa Aero i Windows 8.

Men ja, in på SweClockers och fråga så bör du få bra svar, men 8GB RAM + 4GB vRAM är absolut inte fy skam och allting ska fungera bra med det. Du bör ju inte ens komma nära 2GB vRAM-användning i Arkham City, jag maxar det själv på min dator utan att Aero kommer upp, Battlefield 3 däremot, som sagt.

Och till sist, jag tycker personligen att mer minne > snabbare minne.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Jo jag får det i Bf3 också.
Konstigt att det inte aero kom upp när jag pressade mitt 5850 på high i bf3 och batman

Ska kolla på sweclockers. Testade att slänga i dom och windows prestanda index för minnena gick iaf från 7.4 till 7.5

Tack för svar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

de minnen som är långsammare är de som kommer att styra, så om du vill få ur kräm av dem i form av minnestweaking eller överklockning måste du ta hänsyn till de sämre. Kör du 32-bit eller 64-bit windows? Du kommer inte att kunna utnyttja minnena fullt ut om du kör 32-bit och då klarar du dig med de minnen som är snabbare.


signatur

thank you, come again

Kör 64 w7.

Tyckte ja att 8 gig skulle räcka och visste att jag inte redigerar film o sånt så jag behövde mycket, men sen börja aero reta mig för dålig prestanda och då blev jag ledsen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar