Inaktiv
Speltips!

Jag vill först och främst säga att jag är ny här inne på fz så jag vet inte alls hur forumen fungerar, men jag testar att skriva här och ber om ursäkt i förväg om jag publicerat mitt "ämne" på fel ställe, säg till isf så ändrar jag det!

Jag skulle vilja ha lite tips på plattformsspel Jag ÄLSKAR alla spel med Super Mario, Rayman, Spyro osv, typ äventyrsspel kanske det kan kallas? Jag äger alla spelkonsoler så det spelar ingen roll till vilken konsoll det är haha, men helst pc!

Det finns väl inget spel som kan slå Super Mario men nästa spel släpps ju inte försen i augusti så skulle vilja ha något att spela innan, så.. något tips?

Medlem

Dom flesta Castlevania 2D spelen, helst Symphony of the Night.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ååh tack för tipset, dom ska jag kolla upp

Medlem

Ett sjukt bra plattformsspel är Super Meat Boy (själv har jag köpt det DRM-fritt i ett bundle, vet inte vart det säljs mer än Steam dock). Underbar musik dessutom, funderar på att handla soundtracket.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Det verkar ju också väldigt roligt!! Åh va roligt med lite speltips!!

Medlem

Heart u got a PM!
Btw vet inte hur bra dator du har men om du är motorintresserad/sport intresserad så har du FIFA/NHL spelen samt F1 2010 F1 2011 o F12012 som släpps i slutet av September. Rek själv dem spelen fast räkna med lite buggar här och där läste en ny intervju från Codemaster om du inte riktigt är ett fan så har dem lagt in en basic tutorial ibörjan. Du börjar dina två test dagar i Abu Dhabi på Marine base circut. Första test dagen får du lära dig grunderna dem enkla du kan även skippa dessa test dagar eller gå tillbaka om du vill förbättra dig. Andra test dagen får du lära dig lite mer avancerat teknik såsom lära dig ta hand om däcken spara bränsle o inte slösa däck bränsle i onödan.

Ju bättre du gör bra ifrån dig under dina två testdagar ju fler kontrakt får du från andra stall. Om du nu inte är nöjd med de kontrakt du har fått under test dagarna kan du gå tillbaka o köra om och förbättra dig för att få fler nyheter. Codemaster äger alla rättigheter så räkna med att du kommer kunna köra för alla F1 stall som finns med i årets säsong alla 20 banor som finns med i årets F1 säsong.

Dessutom har dem lagt till en ny väder funktion vi säger du kör på Monza banan i Italien om du kommer till en kurva så kan det spö regna där medans du kommer till andra delar av banan så kan det vara torrt o det kan få dig en funderar när ska jag in o byta däck? För det kan bara vara lätt regn som försvinner direkt. Dem har anpassat så det ska bli mer verklighetstroget som möjligt. Codemaster får även hjälp från test förare i formel 1 för att förbättra det hela.

Vet att du inte nu sökte till såna här spel men kan vara värt att spana in.

Inaktiv

Jag gillar även motorspel eller vad man kan kalla dom haha, så ska absolut kolla in dom oxå, tusen tack!

Medlem

Förvånad att Psychonauts och Beyond Good & Evil inte har nämnts än. Definitivt bland historiens allra bästa äventyr/plattform-spel, vet att många här på forumet håller med. De är mina bästa tips.


signatur

Imperator

Inaktiv

Åh tack, ska kollas upp genast :D!!

Välkommen till FZ Heaart, hoppas du ska trivas!

Jag rekommenderar Beyond Good & Evil precis som Reize, ifall du gillar äventyrsspel. Ett annat spännande äventyrsspel med jättebra historia är Dreamfall: The Longest Journey. Båda spelen finns till pc!

Inaktiv

tackar! Sitter här nu och tittar på alla spel ni skriver till mig, blir så glad att ni tipsar mig

Skrivet av heeart:

tackar! Sitter här nu och tittar på alla spel ni skriver till mig, blir så glad att ni tipsar mig

Inga problem. Läs våra nyheter varje dag också, så håller du dig ständigt uppdaterad om allt nytt och hett.

Inaktiv
Medlem

Syobon måste jag säga!


signatur

Mannen myten legenden

inK
Medlem

Det var en långvarig användare.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Det var en långvarig användare.

Mmm, i typ 2 da'r eller så. Jaja, fick ju ett par speltips i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Trine 2 på rean så klart. Superbilligt och superbra. Kolla upp recensionerna.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar