Robot
Crysis 3

Nytänkande eller cyniskt pengastyrda spelutvecklare? Crysis 3 spänner bågen och siktar på att landa någonstans däremellan.

#crysis-3, #crytek, #crysis-2


Medlem
Crysis 3

Vad var det jag sa..

Medlem
Skrivet av Michael Gill:

Blir armborstet Crysis svar på Gordons legendariska gravity gun?

Gordon har ett legendarisk armborst i Half-Life.

D.K
Medlem
Skrivet av Securion:

Vad var det jag sa..

Inte en jävla aning.

Medlem

"Simpsons did it."

Tror det kan bli bra om man tar det för vad det är; ett linjärt röjarspel med jäkligt snygg grafik.

Hoppas man på ett spel där man kan gå var man vill, göra vad man vill, levla upp 300 olika förmågor och ha en genomsnittlig speltid på 100 timmar så lär man bli besviken.

Medlem

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av @TurkishGamer@:

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?

Den är ju i luften.

Skrivet av @TurkishGamer@:

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?

Kan vara att han precis sköt iväg pilen.

Medlem
Skrivet av Wartex:

"Simpsons did it."

Tror det kan bli bra om man tar det för vad det är; ett linjärt röjarspel med jäkligt snygg grafik.

Hoppas man på ett spel där man kan gå var man vill, göra vad man vill, levla upp 300 olika förmågor och ha en genomsnittlig speltid på 100 timmar så lär man bli besviken.

Ja, speciellt eftersom Crysis aldrig varit det...

Medlem

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

D.K
Medlem
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det måste vara jobbigt att störa sig på små förändringar eller anpassningar i språket.

Skrivet av @TurkishGamer@:

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?

Jag kan inte se strängen heller


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det måste vara jobbigt att störa sig på små förändringar eller anpassningar i språket.

Det är väl bra att det uppmärksammas när det är helt i fel riktning?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av @TurkishGamer@:

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?

Jag kan inte se strängen heller

Skaffa brillor?

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av Securion:

Vad var det jag sa..

Inte en jävla aning.

Skrivet av D.K:
Skrivet av Securion:

Vad var det jag sa..

Inte en jävla aning.

Words of wisdom!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

D.K
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av D.K:
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det måste vara jobbigt att störa sig på små förändringar eller anpassningar i språket.

Det är väl bra att det uppmärksammas när det är helt i fel riktning?

Absolut, om det är befogat. Men om det är ett misstag i detta fallet så har det inget med "genustomtarna" att göra. Så det känns lite obefogat och vekt att göra det till något det inte är.

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av D.K:
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det måste vara jobbigt att störa sig på små förändringar eller anpassningar i språket.

Det är väl bra att det uppmärksammas när det är helt i fel riktning?

Absolut, om det är befogat. Men om det är ett misstag i detta fallet så har det inget med "genustomtarna" att göra. Så det känns lite obefogat och vekt att göra det till något det inte är.

Det här var inget misstag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har dock en känsla av att det blir Crysis>Crysis 3>Crysis 2. Blev grymt besviken av Crysis 2, det var långt ifrån lika bra som ettan.

D.K
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av D.K:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av D.K:
Skrivet av Nidhogg:

"Och så har hen sin båge."

Jag hoppas det är en felskrivning och att FZ inte börjar använda genustomtarnas senaste påhitt?

Det måste vara jobbigt att störa sig på små förändringar eller anpassningar i språket.

Det är väl bra att det uppmärksammas när det är helt i fel riktning?

Absolut, om det är befogat. Men om det är ett misstag i detta fallet så har det inget med "genustomtarna" att göra. Så det känns lite obefogat och vekt att göra det till något det inte är.

Det här var inget misstag...

Jag vet inte hur du vet det men jag får tro på dig och då är benämnelsen helt enkelt felanvänd. Att hoppa på begreppet är dock fortfarande obefogat.

Skrivet av tavener:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av @TurkishGamer@:

Bara jag som inte ser pilen han ska skjuta med på andra bilden?

Jag kan inte se strängen heller

Skaffa brillor?

I den position som strängen skulle vara där taverner vill se pilen alltså...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Angående det där med att sandlådespel är för hardcorespelare, så borde någon frågat Crytek hur bra Skyrim sålt.

Skyrim är ett sandlådespel (oavsett vad man tycker om det eller inte). Även om Bethesda inte gett några siffror nyligen så tror jag det sålt enormt bra. Spelet har i princip alltid legat på topp-10 på Steam, trots att det varit fullpris hela tiden (utom just nu då det funnits med på rean). Bara någon månad efter release fanns det uppskattningar om att det skeppat över 10 miljoner exemplar.

Inaktiv

När det gäller Crysis 3, så är jag ändå lite optimisisk. Det verkar som de ligger på ungefär samma nivå som Deus Ex: HR, där varje uppdrag har ett par olika sätt att ta sig an det och det finns lite olika vägar till målet. Inte sandbox, men klart bättre än Crysis 2 i alla fall.

Medlem

Orka HEN!

"Hen kan du vara själv gubbkärring!"

Medlem

Ytterst sorgligt om FZ ska börja ägna sig åt kultur-marxistisk propaganda.


signatur

Can't blame the stone for being cold

Medlem

Ingen annan som reagerar på att han har minst fyra robot-aliens med värsta armorn och supervapen på väg mot honom, och han skjuter helt vanliga pilar mot dem?

Good luck i den striden =p

Är nog lika dödligt för dem som det är för en människa att bli skjuten av pilar med sugproppar.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Testpilot

Alla hyllar Crysis1 , jag lirade inte igenom hela ens medan 2an var riktigt kul.

Medlem
Skrivet av mevoki:

Ytterst sorgligt om FZ ska börja ägna sig åt kultur-marxistisk propaganda.

som om svenskan skulle vara det första språket med ett genusneutralt ord?
en version av "hen" finns bland annat i japanskan och säker i flera andra språk.
Ordet i sig ser jag inget fel i bortsett från att man är ovan det. Tänk bara på hur mycket "tvetydighet" ordet kan skänka till mysterie/deckare/kriminal romaner.
Ser ingen anledning till varför man av ren envishet inte vill låta ett språk utvecklas

Medlem

"Och så har hen sin båge"

två rader ner:

"Robotmannen Prophet"

Snälla, använd inte detta framtvingade ord om ni ändå inte tänker använda det rätt...

Skrivet av Typhor:

som om svenskan skulle vara det första språket med ett genusneutralt ord?
en version av "hen" finns bland annat i japanskan och säker i flera andra språk.
Ordet i sig ser jag inget fel i bortsett från att man är ovan det. Tänk bara på hur mycket "tvetydighet" ordet kan skänka till mysterie/deckare/kriminal romaner.
Ser ingen anledning till varför man av ren envishet inte vill låta ett språk utvecklas

Ett språk ska utvecklas av sig självt och inte få ord intvingade bara för att...

Medlem

Ehm, nu är det väl än då inte Prophet man spelar eftersom han dog i början av andra spelet?
Borde inte den nya karaktären få ett nytt namn?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Och så har hen sin båge"

två rader ner:

"Robotmannen Prophet"

Snälla, använd inte detta framtvingade ord om ni ändå inte tänker använda det rätt...

Skrivet av Typhor:

som om svenskan skulle vara det första språket med ett genusneutralt ord?
en version av "hen" finns bland annat i japanskan och säker i flera andra språk.
Ordet i sig ser jag inget fel i bortsett från att man är ovan det. Tänk bara på hur mycket "tvetydighet" ordet kan skänka till mysterie/deckare/kriminal romaner.
Ser ingen anledning till varför man av ren envishet inte vill låta ett språk utvecklas

Ett språk ska utvecklas av sig självt och inte få ord intvingade bara för att...

så om x antal personer använde "hen" bara för att de vill helt enkelt. så blir de tvingade? av? vem har tvingat någon? Här tycks kommentererna vara en skrikande "tvingande" uppmaning till att inte använda ordet. Själv tror jag att desto hårda de somliga skriker nej till ordet så kommer fler att börja använda Hen bara för att reta de som av en outgrundlig anledning hatar det. Frak new words :/

12
Skriv svar