Gothic 4-utvecklarna återuppstår som Black Forest Games

Robot
Gothic 4-utvecklarna återuppstår som Black Forest Games
Gothic 4-utvecklarna återuppstår som Black Forest Games

Välkomna tillbaks


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Arcania (nej, jag vägrar kalla det gothic 4) var ett fiasko, hoppas de lyckas bättre nästa gång.

Woffen:
Ja, Arcania: Gothic 4 var väl ingen höjdare direkt.

Om dom släpper ett likadant spel med exakt samma upplägg som Gothic, får de inte min respekt. Det är dags att "move on!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Då var Risen bättre (som om man tänker efter faktiskt var lite sammankopplat med Gothic 3 iallafall man valde att ha kål på alla gudar). Har inte provat Risen 2 än dock.

Skrivet av Sebastian Lind:

Woffen:
Ja, Arcania: Gothic 4 var väl ingen höjdare direkt.

I see what you did there!

Ish
Medlem

Gothic 3 funkade inte ens på min dator när det kom, och laggar sönder fortfarande om jag försöker spela det. Gothic 1 & 2 (+NoTR) var awesome dock.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Gothic 3 funkade inte ens på min dator när det kom, och laggar sönder fortfarande om jag försöker spela det. Gothic 1 & 2 (+NoTR) var awesome dock.

Gothic 3 måste patchas ordentligt för att bli spelbart. Alla officiella patcher + fanmade patcherna tog bort lagg osv för min del


signatur

Game long and prosper

Medlem

aracnia var ett bra spel men knappast gothic :/
så det kan nog bli bra om dom gör något.
hoppas pb kommer göra ett riktigt gothic 4 nu äfter risen 2


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Ish
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ish:

Gothic 3 funkade inte ens på min dator när det kom, och laggar sönder fortfarande om jag försöker spela det. Gothic 1 & 2 (+NoTR) var awesome dock.

Gothic 3 måste patchas ordentligt för att bli spelbart. Alla officiella patcher + fanmade patcherna tog bort lagg osv för min del

Jag testade det typ två år efter dess release, och det var likadant då. Nu har jag ingen lust att ödsla mer tid.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

BFG...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Under ledning av en Speer så kan det inte gå fel

Medlem

Haha, han skrev strategi också <3

Vill gärna se nya base-building RTS spel som verkligen är Real Time Strategy och det är nu !

Det görs för lite grymma RTS'er och för mycket FPS'er.

Medlem

det företaget som får iq att släppa ett bra survival RPG spel i multiplayer format till pc kommer bli rika trust me i said it first, gå ifrån hus till hus klättra osv epedi har brutit ut zombies och konstiga djur osv. hade varit sjukt kul att lira.

Medlem

Det är väl värt att nämna att det var Piranha bytes som gjorde Gothic 1, 2 och 3 samt Risen 1 och 2.

Orsaken till att Risen inte hette Gothic är att Piranha bytes bröt med förläggaren JoWood entertainment som ägde rättigheterna till namnet. JoWood lät sedan Spellbound/Black forest games göra ett Gothic 4.
Spellbound/Black forest games är alltså inte företaget bakom de övriga Gothic-spelen, bara det dåliga Arcania: Gothic 4.

1
Skriv svar