Ny telefon

Medlem
Ny telefon

Jag håller på att kolla på ny telefon, och den bästa förefaller vara Samsungs Galaxy S3. Men den är ju så jäkla stor! Måste börja använda handväska...

4,8" är skärmen och jag får för mig att om jag tappar den - och jag tappar telefoner hela tiden - kommer den att gå sönder direkt. Köp ett skyddshölje sa en säljare, men vet inte om jag vill hoppa in i kategorin som har en telefon och sedan gör den dubbelt så tjock och 15 ggr fulare. Billigare än att köpa ny lur iofs... men iaf.

Någon som har en S3 och tappat den lite halvbrutalt?

Alternativet har varit Xperia P, men det känns trist att köpa en tel med halva prestandan. Eller veta om att det finns en med den dubbla... Oh well. Det är bara en telefon.

#blogg


signatur
Ny telefon

Jag har inte en S3, men en S2. Vet inte om S2 har lika stor skärmstorlek, men stor är den i alla fall. Har inget skydd och har tappat telefonen på trägolv/stengolv ett par gånger och hittills har den hållit i alla fall. Jag skulle nog säga att den är tåligare än man tror, såvida du inte är alldeles för brutal mot din telefon så borde det inte vara någon fara.

Medlem

IMO: en stor skärm är ingen höjdare för min del. Det är anledningen till jag igår bytte ut min mindre än ett år gamla Galaxy S2. Vill kunna använda mobilen med en hand och det går nätt å jämt med mina små händer på S2ans 4,3" skärm, men det är på vippen att jag tappar den ibland när jag sträcker höger tumme upp till vänstra hörnet.

Så igår var jag på 3 och tecknade ett surf bas abonnemang för 99 kr/mån där en Xperia U på 3,5 tum ingick. Aldeles lagom för min del.

Vad gäller stöttåligheten på en S3 så har jag inga erfarenheter, men min S2 har åkt i backen mer än ett par gånger och den har klarat det galant.;)


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Sitter också och funderar på att skaffa S3. Tycker inte den ser så farligt stor ut, aningen större än den jag har idag (Sensation) men det beror väl på hur stora händer man har. Vidare tycks ju sprickor på skärmen vara det nya modet (sett många elever som har små style:iga sprickor på sina lurar), så om det nu skulle bli att du tappar den så får du en gratis modeuppdatering.

Vore ju helt otänkbart med något som inte har mest prestanda. Då kunde man ju lika gärna köpa en... * ryser * Iphone.

Berätta gärna lite om telefonen när du bestämt dig, nyfiken på om den verkligen är världens bästa telefon, som tidningarna skriver.

Medlem

Vad har du för krav på telefonen?

Medlem

"Vore ju helt otänkbart med något som inte har mest prestanda. Då kunde man ju lika gärna köpa en... * ryser * Iphone. "

Själv ryser man över denna okunskap, men men..

Medlem

Av min erfarenhet så brukar Samsungs telefoner vara riktigt bra användar-mässigt ... men dom brukar vara ganska dåligt ihopsatt ...

Medlem
Skrivet av TruB:

"Vore ju helt otänkbart med något som inte har mest prestanda. Då kunde man ju lika gärna köpa en... * ryser * Iphone. "

Själv ryser man över denna okunskap, men men..

Samma här faktiskt.

Prestandajämförelse är i princip helt meningslös om man inte jämför i samma OS. Android är sämst optimerat av de tre stora (iOS/WP/Android), så att det är mer hårdvara i den för att göra samma sak som iOS/WP gör med halva hårdvaran, säger i princip ingenting om hur den egentligen upplevs.

Samsung Galaxy S2/S3 är trevliga hårdvarumässigt (om än i största laget för min smak), men faktumet att de kör Android tvärstoppar mig från att ens överväga modellerna.

Jag har alltid varit för en öppen miljö i nästan alla lägen, sysslat med teknik hela livet. Men en telefon ska primärt bara funka, och det så optimalt som möjligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har börjat vänja mig med tanken på att den är stor, den är ju rätt tunn iaf. Blir nog ett köp till veckan. Har haltat lite pga väldigt många verkar plockat ut en via att binda sig 24 mån och säljer den direkt. Så priset på Blocket har gått ner med runt 1000 kr sedan jag kollade först.

Såg dessutom en Xperia P på en butik, och den var sjukt smutsig i alla "skarvar", vilket kändes lite olustigt. Nu är ju en butik med 1000-tals kunder inte superbra referens, men iaf.

En sak är ju dock säker, vad det än blir för tel så kommer jag iaf vilja ha en annan inom 6 mån när något nytt släppts. Elände med teknik och framsteg.


signatur
1
Skriv svar