Smygreklam

Medlem
Smygreklam

Nu kommer denna smygreklam som jag varnade för tidigare, jag brukar streama spel lite då och då på www.twitch.tv/luftman men jag har som blivit tom på ideér vad jag borde spela... Förslag skulle verkligen uppskattas, vad skulle ni vara intresserade av att se? Jag är väldigt mycket för att spela retrospel etc. typ NES/SNES/Mega Drive/PSX etc.

Alla förslag och ideér uppskattas fullt ut... Och nej, jag tänker inte spela amnesia

#blogg

Medlem
Smygreklam

Har ingen aning om vad du har för spel, spelat tidigare och så vidare men klämmer ur mig tre förslag för det: Super Meat Boy, Cave Story (eller Cave Story+) eller kanske Stealth Bastard.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Har ingen aning om vad du har för spel, spelat tidigare och så vidare men klämmer ur mig tre förslag för det: Super Meat Boy, Cave Story (eller Cave Story+) eller kanske Stealth Bastard.

Har speedrunnat super meatboy 2 ggr och kört ut cave story, streamat alltså

Medlem

Det var bara vilda chansningar på bra plattformare jag känner till

Att göra en speedrun på SMB är något jag inte ens vill tänka på, skulle behöva alla Google's hårddiskar om jag skulle ha en chans att spela in det


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Gillar du portal?
Isf är quantum conundrum ett givet val. Är dessutom rea på spelet nu hos steam.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gillar du portal?
Isf är quantum conundrum ett givet val. Är dessutom rea på spelet nu hos steam.

Testade demon, coolt koncept men blev snabbt less på det

Medlem
Skrivet av Parzec:

Det var bara vilda chansningar på bra plattformare jag känner till

Att göra en speedrun på SMB är något jag inte ens vill tänka på, skulle behöva alla Google's hårddiskar om jag skulle ha en chans att spela in det

Hur menar du nu? ... jag körde en speedrun på "ljusa världen" , klarade det på 47 min och 17 sekunder

Medlem

Max Payne 3 kan jag också rekommendera. Vad gillar du för spel?

Medlem
Skrivet av luftman:

Hur menar du nu? ... jag körde en speedrun på "ljusa världen" , klarade det på 47 min och 17 sekunder

Ah, jag tänkte på hela spelet jag, med dark world och warp zones. Ljusa världen är i och för sig svår nog =S

Själv har jag bara kommit till World 4 än och det har tagit mig rätt lång tid. Har i och för sig alla bandage och A+ på alla ljusa och mörka banor. SMB är egentligen ett spel som jag inte borde tycka om för jag är usel på dem men av någon anledning har det blivit ett av mina favoritspel.

Lite andra möjliga spel är Mr. Robot, Recettear, Bastion, Braid, Limbo, Psychonauts eller kanske Trine 1&2 ?

Tror det finns demo till alla utom Psychonauts om du vill testa någon av dem och tror att alla har någon form av rabatt, just nu i alla fall. Stealth Bastard jag nämnde i första posten är gratis och ganska underhållande.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot

Megman, snälla spela klassiska megaman på www.virtualnes.com och då kollar jag dygnet runt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Megman, snälla spela klassiska megaman på www.virtualnes.com och då kollar jag dygnet runt.

Megaman är awesome, kan dock inte spela spelet "laglit" då men lätt värt ett försök, ska se om jag får tid över någon kväll i veckan , kanske onsdag eller torsdag , håll utkik här eller "följ" mig på twitch!

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av luftman:

Hur menar du nu? ... jag körde en speedrun på "ljusa världen" , klarade det på 47 min och 17 sekunder

Ah, jag tänkte på hela spelet jag, med dark world och warp zones. Ljusa världen är i och för sig svår nog =S

Själv har jag bara kommit till World 4 än och det har tagit mig rätt lång tid. Har i och för sig alla bandage och A+ på alla ljusa och mörka banor. SMB är egentligen ett spel som jag inte borde tycka om för jag är usel på dem men av någon anledning har det blivit ett av mina favoritspel.

Lite andra möjliga spel är Mr. Robot, Recettear, Bastion, Braid, Limbo, Psychonauts eller kanske Trine 1&2 ?

Tror det finns demo till alla utom Psychonauts om du vill testa någon av dem och tror att alla har någon form av rabatt, just nu i alla fall. Stealth Bastard jag nämnde i första posten är gratis och ganska underhållande.

Skulle vara riktigt ballt att spela Trine 3-player co-op och streama det

Medlem
Skrivet av Fargo:

Max Payne 3 kan jag också rekommendera. Vad gillar du för spel?

Tack för tipset, är stor fantast av retro-spel och indie, iallafall när det kommer till att streama spel... Kör man shooters så brukar inte så många vilja titta har jag märkt :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av luftman:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Megman, snälla spela klassiska megaman på www.virtualnes.com och då kollar jag dygnet runt.

Megaman är awesome, kan dock inte spela spelet "laglit" då men lätt värt ett försök, ska se om jag får tid över någon kväll i veckan , kanske onsdag eller torsdag , håll utkik här eller "följ" mig på twitch!

www.virtualnes.com är ju inte direkt olagligt. Nintendo vet om den sidan. Vad som suger med den är att man inte kan köra fullscreen men annars är det spelbart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av luftman:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Megman, snälla spela klassiska megaman på www.virtualnes.com och då kollar jag dygnet runt.

Megaman är awesome, kan dock inte spela spelet "laglit" då men lätt värt ett försök, ska se om jag får tid över någon kväll i veckan , kanske onsdag eller torsdag , håll utkik här eller "följ" mig på twitch!

www.virtualnes.com är ju inte direkt olagligt. Nintendo vet om den sidan. Vad som suger med den är att man inte kan köra fullscreen men annars är det spelbart.

Äh jag löser det nog på "annat" sätt

1
Skriv svar